IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota представи нов турбо мотор

Двигателят с обем 1,2 литра развива 116 к.с.

Toyota представи нов турбо мотор

Toyota представи втория в гамата си двигател, оборудван с турбокомпресор. Това е 1,2-литров бензинов агрегат с мощност 116 к.с. Японската компания анонсира връщането си към моторите с принудително пълнене преди около две години, като първият такъв нов агрегат предложи за кросовъра Lexus NX.
Toyota представи втория си турбомотор
Новият 1,2-литров агрегат (8NR-FTS) е снабден с фирмената технология за промяна на фазите на газоразпределението VVT-i. Моторът носи означението D-4T, което означава, че е снабден със система за директно впръскване на горивото и турбо, като има четири цилиндъра.

Термичният коефициент на полезно действие при двигателя е 36%, който според представител на Toyota е един от най-добрите при серийните бензинови мотори. Колкото по-висок е този показател, толкова по-ефективен и икономичен е двигателят.

Максималният въртящ момент на мотора от 185 Нм е достъпен в диапазона 1500-4000 об/мин. Обявеният разход на гориво е 4,7 л/100 км. Първият модел, който ще получи мотора, е хечбекът Auris. Той вече се предлага на японския пазар с новия двигател.

Снимка: Toyota

 

0 от 500
  • #13
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Лексъс Бейбее! ( преди 10 години )
    ЛеберВУРСТ не се ядосвай, Тойота са велики..!"..ВАГ пък от такъв мотор вадят 90 куци немски магарета. Който не вярва да види 1,2тси 90 к. с...'" Колега имат 1.2 ТСИ и 110 "куци" коне от 2010 година, като пишеш поне бъди честен (ако знаеш значението на тази дума, разбира се)
  • #12
    16 rate up comment 1 rate down comment
    BG ( преди 10 години )
    В днешн време колата е консуматив. Никой не кара кола до 1 мил км. Ако имаш възможност караш нова до 5-6 години и 200х.км, при служебните е задължително. После втората ръка до макс. 15 години и 500-600 х.км (реални) и после за скрап
  • #11
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 10 години )
    Това е двигател за държавите където данъците са на база работен обем. Колкото до КПД на атмосферен срещу даунсайнат турбиниран - атмосферния 1NR-FKE с 1.3 литра и 100 коня е с 38% термодинамична ефективност. Разбира се, и двата са с VVT-iW, т.е. електронно контролируемо променливо газоразпределение с толкова голям диапазон, че може да превключва от цикъл на Ото в цикъл на Аткинсон. Технология напълно непозната на немските смешници дето още тракат с канцерогенните дизелчета.
  • #10
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Лотви ли си Мютви ли си не те знам. Къде сравняваш автомобилен двигател с такъв на камион. Май не ти стига акъла на тебе.
  • #9
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГ пък от такъв мотор вадят 90 куци немски магарета. Който не вярва да види 1,2тси 90 к. с.
  • #8
    12 rate up comment 8 rate down comment
    хахаха ( преди 10 години )
    В днешно време турбото е консуматив, доказано от немските марки.
  • #7
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нали тойота правеха достатъчно добри атмосферни двигатели и нямало никакъв смисъл от даунсайзинга.И какво му е по-добро от всички - 1.2 THP 130 на PSA е със 130 коня и 205 нм при аналогичен разход
  • #6
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Лютфиместан Доганов ( преди 10 години )
    Тебе никой те не пита, и това изобщо не е вярно, ако е трошльота може и да не изкара много км, но на другите фирми си карат милиони. Камионите всичките са с турбо и карата по 5 милиона км. Умник ! Съвременните турбо мотори не надуват като старите на 2 бара а на 0.4-0.8 и колата имам момент в целия диапазон не се гонят екстремни коне, но е много по караема и ефективна
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Muhahahahahahahahahahahahahahaha
  • #4
    16 rate up comment 7 rate down comment
    най-после ( преди 10 години )
    Ще могат да сложат на спортния си модел Корола вместо 1.6 атм.бензин с модерен турбо звяр.Преди няколко дни doc/или Дошо/,ама то е все едно спореше,как 1.6 атм. са били по-добрият вариант от "смешните 1.2 турбо на вагените".Сега да се посмеем заедно-ха-ха-ха!