Toyota представи втория в гамата си двигател, оборудван с турбокомпресор. Това е 1,2-литров бензинов агрегат с мощност 116 к.с. Японската компания анонсира връщането си към моторите с принудително пълнене преди около две години, като първият такъв нов агрегат предложи за кросовъра Lexus NX..jpg)
Новият 1,2-литров агрегат (8NR-FTS) е снабден с фирмената технология за промяна на фазите на газоразпределението VVT-i. Моторът носи означението D-4T, което означава, че е снабден със система за директно впръскване на горивото и турбо, като има четири цилиндъра.
Термичният коефициент на полезно действие при двигателя е 36%, който според представител на Toyota е един от най-добрите при серийните бензинови мотори. Колкото по-висок е този показател, толкова по-ефективен и икономичен е двигателят.
Максималният въртящ момент на мотора от 185 Нм е достъпен в диапазона 1500-4000 об/мин. Обявеният разход на гориво е 4,7 л/100 км. Първият модел, който ще получи мотора, е хечбекът Auris. Той вече се предлага на японския пазар с новия двигател.
Снимка: Toyota


4