IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota представи нов турбо мотор

Двигателят с обем 1,2 литра развива 116 к.с.

Toyota представи нов турбо мотор

Toyota представи втория в гамата си двигател, оборудван с турбокомпресор. Това е 1,2-литров бензинов агрегат с мощност 116 к.с. Японската компания анонсира връщането си към моторите с принудително пълнене преди около две години, като първият такъв нов агрегат предложи за кросовъра Lexus NX.
Toyota представи втория си турбомотор
Новият 1,2-литров агрегат (8NR-FTS) е снабден с фирмената технология за промяна на фазите на газоразпределението VVT-i. Моторът носи означението D-4T, което означава, че е снабден със система за директно впръскване на горивото и турбо, като има четири цилиндъра.

Термичният коефициент на полезно действие при двигателя е 36%, който според представител на Toyota е един от най-добрите при серийните бензинови мотори. Колкото по-висок е този показател, толкова по-ефективен и икономичен е двигателят.

Максималният въртящ момент на мотора от 185 Нм е достъпен в диапазона 1500-4000 об/мин. Обявеният разход на гориво е 4,7 л/100 км. Първият модел, който ще получи мотора, е хечбекът Auris. Той вече се предлага на японския пазар с новия двигател.

Снимка: Toyota

 

0 от 500
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Визирам в частност Ecoboost на Ford, който няколко години подред е световен мотор на годината и явно има защо, след като дори и не се износва.
  • #22
    11 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    @nikito_blend, никой не кара колата си милион километра. Тия, които я карат, си я поддържат със или без турбо компресор. Няма причина турбо моторите да се смятат за лоши, след като едновременно с турбокомпресорите, се развиват и всички други детайли в тия мотори, които водят до понижено износване. Типични примери за това твърдение са и последните 100 00 км тестове с турбо мотори, извършени от разни списания. Точно там се прави заключението, че няма никакво износване на тия мотори.
  • #21
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    VW от поне 5 години правят малки мотори с комбинация от механичн компресор и турбо - идеята е да има добра реакция на газта, малка турбо дупка, висок момента но в голям диапазон и т.н. Скоро ще дойдат и автомобилите с ел. турбина при които проблема с лага ще е в голяма степен решен.Японците като изключим хибридите са много назад в новите технологии.Иначе всяка гаражна тунинг фирма може да "изкара" много коне от малък двигател, но такъв автомобил ще е много неприятен за каране.
  • #20
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Който не вярва да види 1,2тси 90 к. с."Ехее, къде ги надценяваш ти.. 1.2 TSI BlueMotion 1,197 cc (73 cu in) 85 PS (63 kW; 84 hp)
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Лексъс Бейбее! ( преди 10 години )
    "И накрая всички караме втора ръка скрап, каквото ни се е падне от 'талианското тото с половината коне отишли във вечните ловни полета..." Абсолутно съм съгласен!
  • #18
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Джапанките къндисаха да отпуснат некоя йена за нов двигател - дълго време и се свидеше. Но лека полека започват да откриват, че не може да се ловят маймуни с трици. И най заблудените като се качат от японска на немска (дори и корейска) машина (нова) виждат, че реалността е различна от докладите на Consumer reports.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ама вие защо си мислите, че е проблем да извадят повече коне от тоя двигател. Въпроса е че те търсят прилична динамика ( около 10 сек до 100 ) и много нисък разход на гориво и емисии. Ако искаш динамика, няма защо да изцеждаш малък двигател, който ще ти харчи, като голям такъв, но ще върви, като напомпан малък, а не хубав и тих голям двгиател. Просто логиката ви е сбъркана.
  • #16
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И накрая всички караме втора ръка скрап, каквото ни се е падне от 'талианското тото с половината коне отишли във вечните ловни полета.На всички е ясно, че всяка фирма може да прави матори с турбо, мурбо и т.н. въпрос на фирмена политика. Лошото е , че сме бедни и караме втора/трета ръка коли. За това спорете, а не на коя фирма колите били с н'нам квиси мотори
  • #15
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Казах какво вади, а не макс. мощност. Правиш ли разлика Лексъс Бейбее или не? Ти сещаш ли се за други каруцари с 1,2 турбо мотор и 90к.с.?Аз лично не. Японците от тази кубатура вадят 100 атмосферни коня.
  • #14
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Лексъс Бейбее! ( преди 10 години )
    А Рено имат 1.2 Тсе (132 НР) от 2013 г. и какво от това!?