IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota представи нов турбо мотор

Двигателят с обем 1,2 литра развива 116 к.с.

Toyota представи нов турбо мотор

Toyota представи втория в гамата си двигател, оборудван с турбокомпресор. Това е 1,2-литров бензинов агрегат с мощност 116 к.с. Японската компания анонсира връщането си към моторите с принудително пълнене преди около две години, като първият такъв нов агрегат предложи за кросовъра Lexus NX.
Toyota представи втория си турбомотор
Новият 1,2-литров агрегат (8NR-FTS) е снабден с фирмената технология за промяна на фазите на газоразпределението VVT-i. Моторът носи означението D-4T, което означава, че е снабден със система за директно впръскване на горивото и турбо, като има четири цилиндъра.

Термичният коефициент на полезно действие при двигателя е 36%, който според представител на Toyota е един от най-добрите при серийните бензинови мотори. Колкото по-висок е този показател, толкова по-ефективен и икономичен е двигателят.

Максималният въртящ момент на мотора от 185 Нм е достъпен в диапазона 1500-4000 об/мин. Обявеният разход на гориво е 4,7 л/100 км. Първият модел, който ще получи мотора, е хечбекът Auris. Той вече се предлага на японския пазар с новия двигател.

Снимка: Toyota

 

0 от 500
  • #43
    11 rate up comment 1 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Samo da uto4nia,4e ve4e germanskite vareli 6te kopirat i tozi motor ot Toyota!Termi4en koeficient 36% . Rev na germanskite ednodnevki!
  • #42
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Под статия за едни от най-здравите мотори в света да се коментират най-скапаните и трошливи е не само проява на абсолютно невежество, а и липса на каквито и да е умствени способности."Абсолютно прав си, колега. Но, какво да се прави, няма отърване от форумните плиткоумни вагонетки, под всяка статия за японски коли е така.
  • #41
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Много тъпотии съм слушал за 10 години като механик и собственик на сервиз но чак такава не съм чул досега."Е ти за 10 години нито веднъж ли не се замисли защо колата дърпа повече на 1-ва предавка отколкото на 3-та, при положение че и в двата случая е с един и същ двигател? Никога не е късно да се замислиш..
  • #40
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    бъчваря, вземи се скрий с тея умрели фордове!Ако ще всяка година да имат двигател на годината не ги прави добри. Там нали се сещаш кой и как оценява. Някви почерпени журналисти избират и по какви критерии и те не знаят. Важното е да изберат когото са им казали. Гледай техническите прегледи и репортите! Там е истината, а не в измислените конглокси.
  • #39
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Под статия за едни от най-здравите мотори в света да се коментират най-скапаните и трошливи е не само проява на абсолютно невежество, а и липса на каквито и да е умствени способности.
  • #38
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Рамбо ( преди 10 години )
    "На атмосферките предавките са по-къси, т.е. умножават с повече въртящия момент на колелата." Много тъпотии съм слушал за 10 години като механик и собственик на сервиз но чак такава не съм чул досега.
  • #37
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не е важно какъв въртящ момент имаш на двиагтеля, а какъв е той на колелата. На атмосферките предавките са по-къси, т.е. умножават с повече въртящия момент на колелата. И да, големия диапазон дава по-спортно усещане. Турбо бензина на ВАГ върви като дизел - тоначало силно, ама над 4000 издъхва. Тоя новия турбо мотор на Тойота е същата история. Винаги бих предпочел по-слаб атмосферен.
  • #36
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Или за това на което всеки 27-ми двигател е дефектен и е за моргата?А, за кое?
  • #35
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За кое VW става въпрос в споровете тук?Може би за това.Volkswagen в Топ 10 на най-калпавите двигателиВ топ листата първите 2 места по надеждност се заемат от японските производители Honda и Toyota, а третото място на Mercedes, като разликата между първия и втория е почти двойна. Оказва се, че едва един от 344 двигателя Honda е създал грижа на своите собственици, следвани от 1 от 171 потребителя на Toyota и 1 от всеки 119 собственика на Mercedes. Според специалистите от Warranty Direct моторите са най-разходоемкият ремонт в един автомобил, пише autoclub.bg.Управляващият директор на Warranty Direct, Дънкан МакКлър Фишър, коментира изследването така: "Ремонтът на двигателя е може би един от най-големите страхове на водача, защото е свързан с много скъпи части и много часове труд. Броят на дефектиралите двигатели може би изглежда малък на фона на проблемите с осите и окачването, но поправките по двигателя почти винаги водят след себе си разходи в хиляди, непокрити от гаранцията на автомобила."Топ 10 на най-здравите двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 Honda 0.29% 1 от 3442 Toyota 0.58% 1 от 1713 Mercedes-Benz 0.84% 1 от 1194 Volvo 0.90% 1 от 1115 Ягуар 0,98% 1 от 1036 Lexus 0.99% 1 от 1017 Fiat 1.17% 1 от 858 Брод 1.25% 1 от 809 Nissan 1.32% 1 от 7610 Land Rover 1.38% 1 от 72Топ 10 на най-ненадежните двигателиПроизводител Съотношение (%) Брой повреди1 MG Rover 7.88% 1 от 132 Audi 3.71% 1 от 273 MINI 2.51% 1 от 404 Saab 2,49% 1 от 405 Vauxhall 2.46% 1 от 416 Peugeot 2.26% 1 от 447 BMW 2.20% 1 от 458 Renault 2.13% 1 от 469 Volkswagen 1.91% 1 от 5210 Mitsubishi 1.70% 1 от 59
  • #34
    4 rate up comment 15 rate down comment
    Що Бе ( преди 10 години )
    Що са хабите бе ? Образовани хора да отговарят на трошльота Тролчетата потни и пъпчиви лузъри ! Най обикновени трошки са ТРОШЙОТА ! *** Генериращи мега милионни сервизни акции