IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Подробно за новия Lexus NX

Моделът дебютира на изложението в Пекин и ще излезе на пазара още тази година

Подробно за новия Lexus NX

Японският производител на премиум автомобили Lexus представи серийната версия на кросовъра NX. Официалната премиера пред публика се състоя на автомобилното изложение в Пекин, а продажбите трябва да стартират по-късно тази година.
Подробно за новия Lexus NX
С изцяло новия модел NX, Lexus навлиза в напълно нов за марката сегмент – на SUV автомобилите със среден размер. Lexus NX предизвиква традиционните кросовър модели в този сегмент – BMW X3, Audi Q5 и Mercedes Benz GLK. С дължина 4630 мм японският модел се позиционира в средата на сегмента - NX е със 94 мм по-дълъг от GLK (4536мм), с 1 мм по-дълъг от Q5 (4629 мм) и със 27 мм по-къс от X3 (4657 мм). GLA, Q3, X1 и Evoque са от 176 до 275 мм по-къси от Lexus NX и принадлежат към по-ниския сегмент на компактните кросовъри.
Подробно за новия Lexus NX
NX ще бъде наличен в Европа с два двигателя: бензин-електрически пълен хибрид във версията NX 300h и първия турбо-бензинов двигател на Lexus във версията NX 200t. Всеки от двигателите ще се предлага с избор между AWD задвижване на четирите колела или FWD задвижване на предните колела.

Хибридният модел съчетава 2.5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, електрически мотор-генератор и високоволтова хибридна батерия. Хибридната система възпроизвежда максимална мощност от 197 к.с.

Версията, оборудвана с първия за марката турбо-бензинов двигател - 2.0-литров с четири цилиндъра, предлага максимална мощност от 238 к.с. при 4800-5600 об/мин и максимален въртящ момент 350 Нм при 1650-4000 об/мин. Двигателят за първи път в света съчетава интегриран в цилиндровата глава изходящ колектор с водно охлаждане и twin-scroll турбина с 2 входа на топлите газове, по един за всяка двойка цилиндри и активен westgate клапан, обясняват от компанията.
Подробно за новия Lexus NX
Дизайнът на серийния Lexus NX е далеч по-умерен от този, който демонстрира концептуалната версия на модела. Но все пак формите са по-авангардни в сравнение с повечето предложения в този сегмент. Кросовърът е изпълнен според последните дизайнерски тенденции на Lexus, като залага на голяма трапецовидна решетка на радиатора, широки арки на кланиците, LED светлини, хромирани елементи и стандартни джанти с размер 17 инча. Като опция се предлагат колела с размер 18 инча.

Салонът също е типичен за новите модели на Lexus. Материалите са с високо качество, уредите са разположени ергономично.

"Ъгловатият, емоционален дизайн на NX е насочен към нови клиенти, които водят активен начин на живот. Дизайнът на NX е създаден така, че да внушава, че автомобилът е отлят от един-единствен къс метал", заявяват от компанията.

Що се отнася до оборудването, то включва множество иновативни бордови технологии, сред които първата за Lexus безжична система за зареждане на мобилни телефони и преносими устройства, първата за Lexus изцяло нова Remote Touch система с тъч пад, система за 360-градусов панорамен обзор и комплексен мулти-информационен дисплей, система за следене на мъртвата точка (Blind Spot Monitor) и система за предупреждение при излизане на заден ход (Rear Cross Traffic Alert).

Като опция ще се предлага F SPORT версия на модела с по-агресивен, спортен дизайн с ексклузивни F SPORT елементи: вретеновидна предна решетка и броня, оригинални алуминиеви колела, черни външни огледала, ексклузивни елементи на инструменталното табло и волана, спортни, перфорирани педали и спортни седалки.

Продажбите на модела стартират по-късно тази година. Цените ще бъдат обявени непосредствено преди пазарната премиера.

Снимки: Lexus

Тагове: lexus nx
0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Куролюба Лападухова ( преди 9 години )
    Е не това е нема такова недоразумение ! За иновации японците спраха да ги правят преди 15г затова сега виждаме подобни ГРОЗНИЦИ !
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ЛютфиместанГъзодавов ( преди 9 години )
    Трольота ли ? Аааа НЕ ! МЕРСИ ! Нямам време за мултимилионни сервизни акции всяка седмица !
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 9 години )
    Макар и европейци,трябва да преосмислим промените в автомобилостроенето-пионери и първи бяха немците, но вече са японците, те вече са водещите в иновациите.Дори и сравнявайки автоновините тук, прави впечатление, че немците правят предимно заводски тунинг, а основоположните новости идват от Япония.
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    А къде се нарежда РАВ4-ката по дизайн е очевидно - това е първия компактен кросоувър и всичките му там Таларези, Х-та и Ку-та са практически негови клонинги.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Tesla e с японски батерии - на Панасоник. Без тях е един празен кош. А при Тойота говорим за електронно управление на газоразпределението което прави възможен прехода от Ото към Аткинсон и обратно в зависимост от натоварването на двигателя. За *** хралупки повтарям - такъв електронен контрол на клапаните няма никой друг производител. Всичките са или по Аткинсон или по Ото, никой не може да ги има и двата. Ето това е иновация!
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    РАВ4-ка, с високотехнологична виско муфа. Много надеждно и здраво задвижване, подходящо както за равният и гладък асфалт, така и за полираният бетон в гаражната клетка. Двигател с цикъл на Аткинсън, високотехнологичен като мотор на Форд Фиеста 1.0. Авангарден дизайн, харесващ се на хора с жълта кожа и извратени разбирания за сексуални забавления. И след 5-10 години, се нареждат по дизайн до сангЙонг Родиус и Фиат Мултипла. Ама пък са скъпи, та купувачите да си мислят че са премиум.
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ейй, то сичко било по патент и технология на Тъпота бе! Брей брей брей...Няма ли нещо на Хонда, Мазда, Субару...или тия са и те по технология на Тъпота. Има интернет, всеки грамотен, средноителигентен човек може да си прочете и да разбере истината.*** папагали си повтарят едно и също. Явно имат тежки мозъчни травми, причинени от удари по кратуните.Високотехнологична кола е Тесла. Също и i8 и 918 Спайдер. Абе, то и Аткинсън е преписал от Тъпота май..***...
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Eco Boost на Форд са по Аткинсън. Мерцедес също го ползват.ха-ха-ха! Егати опашатата лъжа! Форд имат двигатели с цикъл на Аткинсън, но те са в хибридите им, които са по лиценз на Тойота. Мерцедес имат нъцки.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    Продължавайки с новостите като единствен производител на двигатели по принципа на Аткинсън плюс новата с-*** за охлаждане на главата и сдвоеното турбо,Лексус вдигна по-високо "летвата".Другите и с репатрак да ги прекарат, пак няма да я "докоснат"!
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ***,да не би кристалната топка да ти е дала на късо и да ти е свела погрешна информация, че Лексуса бил РАВ-4? Ако проблема не е в топката, значи боба дето го хвърляш е хванал гъгрица и е време да го смениш! Ама не от онзи китайския на когото си фен, а истински, на който не пише произведено в Германия, т.е. Китай а друг!Тези високотехнологичните, дето си ги изброил, нали се сещаш, че никой не ги купува и има защо. Имаш време до понеделник да сътвориш още глупости. Тръпнем в очакване!