IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските автомобили отново стават актуални

Местните производители променят стратегията си

Японските автомобили отново стават актуални

Японският автомобилен бранш е пълен с истории за инженерни постижения и амбиции. През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители. Според някои експерти обаче през следващите 5 години това ще се промени и японците отново ще излязат на предни позиции. Ето част от причините за подобни прогнози.

1. Местните марки съвсем не са японски
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

И Toyota, и Nissan, и Honda отдавна са окупирали Америка. В САЩ се произвеждат толкова много бройки от Accord, че част от тях дори се изнасят за други държави. А новата хибридна спортна кола Acura NSX със своите характеристики се доближава до Ferrari 458, но струва далеч по-малко.

В същото време Toyota предлага изцяло произведени в Америка пикапи и кросовъри. Глобалният бестселър на марката Corolla отдавна не е един модел, а цяла индустрия, която отчита индивидуалните потребности на всеки пазар. И въпросът не е само как се правят автомобилите, но и колко струват. А самите компании, които пострадаха от колебанията на курсовете на валутите, вече смениха стратегиите си и се стараят да правят различните модели там, където ги продават.

2. Кей-кар
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Suzuki

Всеки, който е пътувал из Япония, ще ви разкаже, че страната е гъсто заселена с високи квадратни машини, които са по-малки от Fiat 500. Те се наричат "кей-кар" и заемат огромна част от пазара на автомобили, но не са актуални никъде другаде. Всички са оборудвани с двигатели с обем 660 куб. см, но и разполагат с някои най-съвременни системи, сред които и такава за рекуперация на енергията при спиране.

Наскоро японското правителство обяви, че ще преразгледа данъчната си политика за собствениците на тези коли. Така властите се надяват да принудят производителите да станат по-конкурентоспособни на световните пазари. Това трябва да ги накара да излязат от комфорта, в който са изпаднали. И съответно да накара напълно неизвестни инженери, които сега работят върху "кей-карс" на Daihatsu и Suzuki, да се заемат със създаването на съперници на европейските модели. Техният различен поглед върху нещата неминуемо ще доведе до сериозни промени в сегмента на градските автомобили.

3. Следващото поколение електромобили
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

От Nissan вече обявиха, че ще раздадат 2000 бройки от Leaf на семейства, живеещи в гъстонаселени райони в Япония. Това ще бъде нещо като тестова програма, която трябва да завърши с пускането на второто поколение на модела. Самият той ще бъде с 2 пъти по-голям преход с едно зареждане и с по-впечатляващ дизайн. Всъщност настоящият Leaf е най-добре продаваната електрическа кола в Европа.

4. Автономните автомобили
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

Както и много други компании, Nissan прави опити да изкара на пътя безпилотен автомобил, като това не е празно обещание.  Японците са си такива - държат всичко, което обещаят, да го направят. Затова неслучайно местните министерства на икономиката, на търговията и на промишлеността всячески поддържат проекта. А премиерът на страната дори седна в прототип на Leaf, който без шофьор го повози по улиците на Токио.

5. Традиции и оригинален стил
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Lexus

В наши дни японската автомобилна култура е на едно ниво с американската. Подрастващите идеализират не само Ford Mustang и Chevrolet Camaro, но и Mazda RX-8, Honda S2000, Toyota Supra, Nissan GT-R. Да, всички местни марки са стартирали експанзията с направата на копия на чужди производители. След дълги години обаче японците постепенно излязоха от шаблона и могат да се похвалят с впечатляващи автомобили. Един от тях е Lexus RC.

6. Новата Mazda MX-5

Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Mazda

През 1989 г. Mazda пусна двуместен спортен автомобил, който стана най-продаваният модел в своя сегмент. От него бяха произведени над 1 млн. единици, а сега вече налице е и новото поколение, което вероятно ще продължи да диктува правилата. Съвременните спортни коли са натъпкани с какви ли не джаджи, докато новата Mazda тежи малко под 1 тон и не разчита на мощен мотор или съвременни функции. Нейната цел е една - удоволствие от шофирането.

7. Новата Toyota Supra
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Toyota

За този автомобил поне засега няма много подробности. BMW и Toyota се договориха за направата на хибридна спортна кола, която ще започнем там, където приключи Supra. Дори още в процес на разработка този проект привлича интереса на стотици хиляди хора от цял свят.

8. Новият Nissan GT-R
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

Новата Годзила трябва да произведе ефекта на атомна бомба. Засега всичко сочи, че автомобилът ще бъде хибрид, като това не се прави заради по-ниския разход на гориво или подобрената екология, а заради по-високия въртящ момент. През 2017 г. ще можете да отидете при дилър на Nissan и да си поръчате кола, която ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2,6 секунди. Да, японската марка отдавна не прави само коли за широката публика.



 

0 от 500
  • #65
    5 rate up comment 12 rate down comment
    до долния .. ( преди 9 години )
    Страхотни аргументи,страхотен стил,страхотен ителект! Само тотално озлобен хейтър с два пръста чело е способен на подобни висини!ТТипичен представител на оризарчетата с постер на стар Сивик с двигател от още по-стара Астра.А колкото до автомобилите - ами японските легени напълно отговарят на очакванията,нивото и интелекта на подобни ***!Те и за това си ги харесват.Вървят си заедно -легени с ***!
  • #64
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Китайците миналата година съдиха Германчетета,че вмирисаните ин клозети са пълни с асфалт за изолация.Отровиха половин Китай.
  • #63
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Koй? ( преди 9 години )
    Кой автомобил е избран за N1 на Северна Америка/САЩ у Канада/.Кой е N 1 в Европа? А кой е N 1 в Япония?Кой?Немските авъомобили бият под път и над път японските легени - и на Ринга,и на Льо Ман,и във WRC,и във F1,и на рали Dakar.Японските кошници са недостижими само в многомилионите сервизни акции,гърмящи аербегове и умопомрачителни глоби! Имат само едно предимство - можеш да ги миеш и отвътре с маркуча!
  • #62
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Абе ( преди 9 години )
    много грознички тия сенокосачки!Трябва наистина много до мразиш себе си за да седнеш в такъв ***!
  • #61
    5 rate up comment 11 rate down comment
    цитат от автора! ( преди 9 години )
    "През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители."Може да си праскате/-/ до безкрай,или докато япоските легени се доближат поне малко до немските автомобили!Да си припомним и :кой е N 1 в Европа!И в Северна Америка!А,и в Япония!В следващите 10 год. японците нямат шанс в прякото сравнение с немците.Но скоро ще ги изпреварят и Корейците и китайците!
  • #60
    5 rate up comment 15 rate down comment
    приказки за наивници ( преди 9 години )
    В моменто се предлага в Мобилето/бг/ еднаToyota Land Cruizer Hybrid само на 9000 км на цена от 48 000лж,и в същото време един Porsche Cayenne S Hibrid на цели 147 000 на цена от 87000лж.Какво по ясно сравнение за качеството,нивото и имиджа в пряко сравнение.При това на терена на хибридите,където опита,времето и продажбите би трябвало да са на страната на японците.Само напълно заблуден пубер или заслепен от омраза хейтър може да твърди,че в един и същи клас японските автомобили са по-добри!
  • #59
    2 rate up comment 5 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    eeeeeee, imalo gospod v mediqta! s tazi statiq pozdravqvam vsi4ki VAG fenove! uspeh na e-tron! zadava se noviq epizod na IRONMAN! ;-)
  • #58
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немското трио на което най-върховните технологии са тракащите канцерогенници? Вие се шегувате! Японците задминаха немците технологично някъде в края на 80-те. Оттогава дистанцията неизменно се увеличава.
  • #57
    7 rate up comment 16 rate down comment
    или??? ( преди 9 години )
    Ще станат актуални когато започнат да правят коли от класата на Немското трио,до тогава ще си останат посредствени лагрници със големи амбиции.
  • #56
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Защо трябва да взимам нещо за оросяване на мозъка защото те попитах каква е тая невиждана технология която само ти си я знаеш че я имат японските коли ама на никой не я казваш?Левитират ли,ходят самички на пазар и автомонтьор ли сами си правят бензин?Едните се разваляли другите-не.Да ок почти ви повярвах.А тия неразвалящите се не се ли разпадат от ръжда?