IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските автомобили отново стават актуални

Местните производители променят стратегията си

Японските автомобили отново стават актуални

Японският автомобилен бранш е пълен с истории за инженерни постижения и амбиции. През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители. Според някои експерти обаче през следващите 5 години това ще се промени и японците отново ще излязат на предни позиции. Ето част от причините за подобни прогнози.

1. Местните марки съвсем не са японски
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

И Toyota, и Nissan, и Honda отдавна са окупирали Америка. В САЩ се произвеждат толкова много бройки от Accord, че част от тях дори се изнасят за други държави. А новата хибридна спортна кола Acura NSX със своите характеристики се доближава до Ferrari 458, но струва далеч по-малко.

В същото време Toyota предлага изцяло произведени в Америка пикапи и кросовъри. Глобалният бестселър на марката Corolla отдавна не е един модел, а цяла индустрия, която отчита индивидуалните потребности на всеки пазар. И въпросът не е само как се правят автомобилите, но и колко струват. А самите компании, които пострадаха от колебанията на курсовете на валутите, вече смениха стратегиите си и се стараят да правят различните модели там, където ги продават.

2. Кей-кар
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Suzuki

Всеки, който е пътувал из Япония, ще ви разкаже, че страната е гъсто заселена с високи квадратни машини, които са по-малки от Fiat 500. Те се наричат "кей-кар" и заемат огромна част от пазара на автомобили, но не са актуални никъде другаде. Всички са оборудвани с двигатели с обем 660 куб. см, но и разполагат с някои най-съвременни системи, сред които и такава за рекуперация на енергията при спиране.

Наскоро японското правителство обяви, че ще преразгледа данъчната си политика за собствениците на тези коли. Така властите се надяват да принудят производителите да станат по-конкурентоспособни на световните пазари. Това трябва да ги накара да излязат от комфорта, в който са изпаднали. И съответно да накара напълно неизвестни инженери, които сега работят върху "кей-карс" на Daihatsu и Suzuki, да се заемат със създаването на съперници на европейските модели. Техният различен поглед върху нещата неминуемо ще доведе до сериозни промени в сегмента на градските автомобили.

3. Следващото поколение електромобили
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

От Nissan вече обявиха, че ще раздадат 2000 бройки от Leaf на семейства, живеещи в гъстонаселени райони в Япония. Това ще бъде нещо като тестова програма, която трябва да завърши с пускането на второто поколение на модела. Самият той ще бъде с 2 пъти по-голям преход с едно зареждане и с по-впечатляващ дизайн. Всъщност настоящият Leaf е най-добре продаваната електрическа кола в Европа.

4. Автономните автомобили
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

Както и много други компании, Nissan прави опити да изкара на пътя безпилотен автомобил, като това не е празно обещание.  Японците са си такива - държат всичко, което обещаят, да го направят. Затова неслучайно местните министерства на икономиката, на търговията и на промишлеността всячески поддържат проекта. А премиерът на страната дори седна в прототип на Leaf, който без шофьор го повози по улиците на Токио.

5. Традиции и оригинален стил
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Lexus

В наши дни японската автомобилна култура е на едно ниво с американската. Подрастващите идеализират не само Ford Mustang и Chevrolet Camaro, но и Mazda RX-8, Honda S2000, Toyota Supra, Nissan GT-R. Да, всички местни марки са стартирали експанзията с направата на копия на чужди производители. След дълги години обаче японците постепенно излязоха от шаблона и могат да се похвалят с впечатляващи автомобили. Един от тях е Lexus RC.

6. Новата Mazda MX-5

Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Mazda

През 1989 г. Mazda пусна двуместен спортен автомобил, който стана най-продаваният модел в своя сегмент. От него бяха произведени над 1 млн. единици, а сега вече налице е и новото поколение, което вероятно ще продължи да диктува правилата. Съвременните спортни коли са натъпкани с какви ли не джаджи, докато новата Mazda тежи малко под 1 тон и не разчита на мощен мотор или съвременни функции. Нейната цел е една - удоволствие от шофирането.

7. Новата Toyota Supra
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Toyota

За този автомобил поне засега няма много подробности. BMW и Toyota се договориха за направата на хибридна спортна кола, която ще започнем там, където приключи Supra. Дори още в процес на разработка този проект привлича интереса на стотици хиляди хора от цял свят.

8. Новият Nissan GT-R
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

Новата Годзила трябва да произведе ефекта на атомна бомба. Засега всичко сочи, че автомобилът ще бъде хибрид, като това не се прави заради по-ниския разход на гориво или подобрената екология, а заради по-високия въртящ момент. През 2017 г. ще можете да отидете при дилър на Nissan и да си поръчате кола, която ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2,6 секунди. Да, японската марка отдавна не прави само коли за широката публика.



 

0 от 500
  • #95
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Между другото ВАГ-фенче, на времето, когато у нас се караше само немско (може би тогава си бил още в ергенските *** на баща си) и аз карах само немско. Напатил съм се достатъчно. Така е и с повечето фенове на японските автомобили. Слезли са от немските бараки и са се качили на истински коли. Усещал ли си какъв кеф е да забравиш от къде се вдига предния капак и да се чудиш защо на японската кола години наред нищо не пипаш? Слез от немската талига, купи японка, за да разбереш що е кола!
  • #94
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да наистина и аз се чудя на омразата на ВАГ-фена. Не ние а ти немска каско си влязал под статия за японски автомобили и хейтваш. Коментирай си немските бракми, а не тук да се правиш на загрижен за чуждата злоба, а своята да не виждаш!
  • #93
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хахаха, ВАГ-фена пак се изказа неподготвен и пак започна с лъжите. Бил там и имало много VW, а после другата лъжа, че щял там да емигрира. то, там такива прошляци не вземат. Я кажи колко точки събра щом ще имигрираш?
  • #92
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Добре де хора защо е тая омраза.Карайте си невероятните тойоти,хонди,нисани грейт уоли мазди хюндай и още каквито пожелаете невероятни красиви ,мега луксозни,супер здрави и евтини автомобили.Ние ще мъчиме със ягуари мерцедеси и луксозни рена пежа и ситроени.Никой не ви кара насила да слезнете от подскачащата японска талига със сивото пластмасово табло и коравите мънички седалки.Тва е вашта кола,най добрата кола,никога не е имало и няма и да има по добра.Може би само друга такава ама друг цвят ;)
  • #91
    2 rate up comment 7 rate down comment
    1 ( преди 9 години )
    напротив,подготвям си документи за емиграция и там ще си купя VW
  • #90
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И като се събуди разбра,че никога не си бил там.
  • #89
    2 rate up comment 7 rate down comment
    1 ( преди 9 години )
    като бях в Канада имаше и много фолксвагени!
  • #88
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "В Канада Тойота, Хонда и Мазда са непоклатими"Забравил си Субару колега. Там карат много коли от тази марка и е един от основните им пазари, може би най-големия.
  • #87
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    The Volkswagen обяви, че припомня 1,1 милиона. автомобили в САЩ и Китай, поради проблеми с окачването, което може да доведе до инцидент. В САЩ припомни, 442 265 превозни средства, в това число 400 602 Jetta MY2011-MY2013 и 41.663 Beetle и Beetle Cabrio MY2012-2013. Също така припомни 126000 превозни средства в Канада и 581 090 коли в Китай.Проблемът е бил идентифициран в случай, че някой от тези модели има влияние върху предната или задната страна. След това е възможно, че задната торсионна греда окачване изоставаше оръжие може да се повреди, ако не се открие рано, тогава те биха могли да се счупи по време на шофиране, предизвикало спирането да се срине.The VW ще проверява всички коли, които припомня изоставаше ръцете и всички ще бъдат разположени върху метална плоча (лист), който ще направи пукащ звук, ако счупена ръка в бъдеще, предупреждават водача. В автомобилите на изоставаше ръцете са били повредени, сменете торсионна греда.Досега VW знае злополуки или наранявания, свързани с този проблем, ремонтите се извършват без разходи за собствениците.Das DeutschkaputwagenDas Scheisse
  • #86
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Такава колекция за 100 милиона ще ти направя само,че от потрошените ти миризливи жълти зъби.