IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските автомобили отново стават актуални

Местните производители променят стратегията си

Японските автомобили отново стават актуални

Японският автомобилен бранш е пълен с истории за инженерни постижения и амбиции. През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители. Според някои експерти обаче през следващите 5 години това ще се промени и японците отново ще излязат на предни позиции. Ето част от причините за подобни прогнози.

1. Местните марки съвсем не са японски
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

И Toyota, и Nissan, и Honda отдавна са окупирали Америка. В САЩ се произвеждат толкова много бройки от Accord, че част от тях дори се изнасят за други държави. А новата хибридна спортна кола Acura NSX със своите характеристики се доближава до Ferrari 458, но струва далеч по-малко.

В същото време Toyota предлага изцяло произведени в Америка пикапи и кросовъри. Глобалният бестселър на марката Corolla отдавна не е един модел, а цяла индустрия, която отчита индивидуалните потребности на всеки пазар. И въпросът не е само как се правят автомобилите, но и колко струват. А самите компании, които пострадаха от колебанията на курсовете на валутите, вече смениха стратегиите си и се стараят да правят различните модели там, където ги продават.

2. Кей-кар
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Suzuki

Всеки, който е пътувал из Япония, ще ви разкаже, че страната е гъсто заселена с високи квадратни машини, които са по-малки от Fiat 500. Те се наричат "кей-кар" и заемат огромна част от пазара на автомобили, но не са актуални никъде другаде. Всички са оборудвани с двигатели с обем 660 куб. см, но и разполагат с някои най-съвременни системи, сред които и такава за рекуперация на енергията при спиране.

Наскоро японското правителство обяви, че ще преразгледа данъчната си политика за собствениците на тези коли. Така властите се надяват да принудят производителите да станат по-конкурентоспособни на световните пазари. Това трябва да ги накара да излязат от комфорта, в който са изпаднали. И съответно да накара напълно неизвестни инженери, които сега работят върху "кей-карс" на Daihatsu и Suzuki, да се заемат със създаването на съперници на европейските модели. Техният различен поглед върху нещата неминуемо ще доведе до сериозни промени в сегмента на градските автомобили.

3. Следващото поколение електромобили
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

От Nissan вече обявиха, че ще раздадат 2000 бройки от Leaf на семейства, живеещи в гъстонаселени райони в Япония. Това ще бъде нещо като тестова програма, която трябва да завърши с пускането на второто поколение на модела. Самият той ще бъде с 2 пъти по-голям преход с едно зареждане и с по-впечатляващ дизайн. Всъщност настоящият Leaf е най-добре продаваната електрическа кола в Европа.

4. Автономните автомобили
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

Както и много други компании, Nissan прави опити да изкара на пътя безпилотен автомобил, като това не е празно обещание.  Японците са си такива - държат всичко, което обещаят, да го направят. Затова неслучайно местните министерства на икономиката, на търговията и на промишлеността всячески поддържат проекта. А премиерът на страната дори седна в прототип на Leaf, който без шофьор го повози по улиците на Токио.

5. Традиции и оригинален стил
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Lexus

В наши дни японската автомобилна култура е на едно ниво с американската. Подрастващите идеализират не само Ford Mustang и Chevrolet Camaro, но и Mazda RX-8, Honda S2000, Toyota Supra, Nissan GT-R. Да, всички местни марки са стартирали експанзията с направата на копия на чужди производители. След дълги години обаче японците постепенно излязоха от шаблона и могат да се похвалят с впечатляващи автомобили. Един от тях е Lexus RC.

6. Новата Mazda MX-5

Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Mazda

През 1989 г. Mazda пусна двуместен спортен автомобил, който стана най-продаваният модел в своя сегмент. От него бяха произведени над 1 млн. единици, а сега вече налице е и новото поколение, което вероятно ще продължи да диктува правилата. Съвременните спортни коли са натъпкани с какви ли не джаджи, докато новата Mazda тежи малко под 1 тон и не разчита на мощен мотор или съвременни функции. Нейната цел е една - удоволствие от шофирането.

7. Новата Toyota Supra
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Toyota

За този автомобил поне засега няма много подробности. BMW и Toyota се договориха за направата на хибридна спортна кола, която ще започнем там, където приключи Supra. Дори още в процес на разработка този проект привлича интереса на стотици хиляди хора от цял свят.

8. Новият Nissan GT-R
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

Новата Годзила трябва да произведе ефекта на атомна бомба. Засега всичко сочи, че автомобилът ще бъде хибрид, като това не се прави заради по-ниския разход на гориво или подобрената екология, а заради по-високия въртящ момент. През 2017 г. ще можете да отидете при дилър на Nissan и да си поръчате кола, която ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2,6 секунди. Да, японската марка отдавна не прави само коли за широката публика.



 

0 от 500
  • #85
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз *** рутер не ползвам,но мога да ти рестартирам овчата *** мутра ако имаш желание.Хайде бегай на село да храниш добитъка.Тук за такива чобани няма място.
  • #84
    7 rate up comment 5 rate down comment
    колекция за 55 млн ( преди 9 години )
    Та казваш "капутите и ***" по света си купуват Мерцедес,БМВ,Ауди и Порше,а успелите "ЕнтИлигенти" като теб стар Сивик с двигател на още по-стара Астра.Да,на такива като теб дължим развитието си:модерни,успели,незавстливи,възпитани и с добри обноски хора!Типичен пример на задръстен загубеняк,добър единствено в "плюенето" и рестарта на рутера.Явно и на теб са ти виновни световния капитализъм,времето,сезоните,съседите,колегите,дизела,бензина,прелетните птици и БДЖ.И най-вече баба ти Меркел .
  • #83
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хахаха Азия нямали ток.Затова целия обслужващ персонал са бедни жалки Европейчета.Ходят там да бачкат като слуги.
  • #82
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То се вижда и тук коментара на едноклетъчните фенове на немски табуретки,имат точно 2 грама мозък за равновесие.
  • #81
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немски *** може да си купи някой *** който много мрази себе си.Най простите немски *** за най бедната и проста част от населението на Европа ***.
  • #80
    5 rate up comment 12 rate down comment
    колекция за 55 млн ( преди 9 години )
    Кога в подобна колекция,редом с Ферари,Порше,АстонМартин,Ламборгини,Бугати,БентлиРолс Ройс или Ягуар може да застане поне един японски леген,който да запази или увеличи стойността си?С изключение на едно лошо копие на Ягуар Е-тайп/2000ГТ/ за 100 год. в Япония не е създаден автомобил,имащ и запазващ истинска стойност.
  • #79
    5 rate up comment 14 rate down comment
    колекция за 55 млн. ( преди 9 години )
    И когато някой не може да си купи Мерцедес,Ауди или БМВ,започва да ни убеждава колко по-добре е да си купиш "надеждна" Тойота,Хонда или Мазда.Нищо,че поне два пъти годишно ще посещава сервизите заради многомилиони сервизни акции.Нищо,че те убиват като се самоускоряват,или като не спират,или като им се палят горивопроводите.И ако все пак оцелееш от това, да те довърши аербега.И ако ти се размине всичко това,да умреш от скука в сива,невзрачна кола,с грозни пластмаси и дизайн на учуден шаран.
  • #78
    3 rate up comment 9 rate down comment
    колекция за 55 млн ( преди 9 години )
    Сбирката включва 4 модела на Aston Martin, 11 - на Ferrari, 4 - на Lamborghini, 5 - на Mercedes-Benz, 1 Jaguar и 2 Porsche-та. Пробегът на всички коли е между 500 и 4 000 км. Колекцията е съхранявана в гараж край Лондон в продължение на 20 години.
  • #77
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    защо в Европа не се продават седаните на нисан, защо хонда изтегля седаните си?
  • #76
    4 rate up comment 11 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Hubava statia.Jalko,4e dori e nevazmojno i v nai-smelite me4ti na jalturkovcite.Da ne govorim 4e yenata hvana asansiora nagore i iaponia 6te se zadalbo4i krizata