IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските автомобили отново стават актуални

Местните производители променят стратегията си

Японските автомобили отново стават актуални

Японският автомобилен бранш е пълен с истории за инженерни постижения и амбиции. През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители. Според някои експерти обаче през следващите 5 години това ще се промени и японците отново ще излязат на предни позиции. Ето част от причините за подобни прогнози.

1. Местните марки съвсем не са японски
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

И Toyota, и Nissan, и Honda отдавна са окупирали Америка. В САЩ се произвеждат толкова много бройки от Accord, че част от тях дори се изнасят за други държави. А новата хибридна спортна кола Acura NSX със своите характеристики се доближава до Ferrari 458, но струва далеч по-малко.

В същото време Toyota предлага изцяло произведени в Америка пикапи и кросовъри. Глобалният бестселър на марката Corolla отдавна не е един модел, а цяла индустрия, която отчита индивидуалните потребности на всеки пазар. И въпросът не е само как се правят автомобилите, но и колко струват. А самите компании, които пострадаха от колебанията на курсовете на валутите, вече смениха стратегиите си и се стараят да правят различните модели там, където ги продават.

2. Кей-кар
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Suzuki

Всеки, който е пътувал из Япония, ще ви разкаже, че страната е гъсто заселена с високи квадратни машини, които са по-малки от Fiat 500. Те се наричат "кей-кар" и заемат огромна част от пазара на автомобили, но не са актуални никъде другаде. Всички са оборудвани с двигатели с обем 660 куб. см, но и разполагат с някои най-съвременни системи, сред които и такава за рекуперация на енергията при спиране.

Наскоро японското правителство обяви, че ще преразгледа данъчната си политика за собствениците на тези коли. Така властите се надяват да принудят производителите да станат по-конкурентоспособни на световните пазари. Това трябва да ги накара да излязат от комфорта, в който са изпаднали. И съответно да накара напълно неизвестни инженери, които сега работят върху "кей-карс" на Daihatsu и Suzuki, да се заемат със създаването на съперници на европейските модели. Техният различен поглед върху нещата неминуемо ще доведе до сериозни промени в сегмента на градските автомобили.

3. Следващото поколение електромобили
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

От Nissan вече обявиха, че ще раздадат 2000 бройки от Leaf на семейства, живеещи в гъстонаселени райони в Япония. Това ще бъде нещо като тестова програма, която трябва да завърши с пускането на второто поколение на модела. Самият той ще бъде с 2 пъти по-голям преход с едно зареждане и с по-впечатляващ дизайн. Всъщност настоящият Leaf е най-добре продаваната електрическа кола в Европа.

4. Автономните автомобили
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

Както и много други компании, Nissan прави опити да изкара на пътя безпилотен автомобил, като това не е празно обещание.  Японците са си такива - държат всичко, което обещаят, да го направят. Затова неслучайно местните министерства на икономиката, на търговията и на промишлеността всячески поддържат проекта. А премиерът на страната дори седна в прототип на Leaf, който без шофьор го повози по улиците на Токио.

5. Традиции и оригинален стил
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Lexus

В наши дни японската автомобилна култура е на едно ниво с американската. Подрастващите идеализират не само Ford Mustang и Chevrolet Camaro, но и Mazda RX-8, Honda S2000, Toyota Supra, Nissan GT-R. Да, всички местни марки са стартирали експанзията с направата на копия на чужди производители. След дълги години обаче японците постепенно излязоха от шаблона и могат да се похвалят с впечатляващи автомобили. Един от тях е Lexus RC.

6. Новата Mazda MX-5

Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Mazda

През 1989 г. Mazda пусна двуместен спортен автомобил, който стана най-продаваният модел в своя сегмент. От него бяха произведени над 1 млн. единици, а сега вече налице е и новото поколение, което вероятно ще продължи да диктува правилата. Съвременните спортни коли са натъпкани с какви ли не джаджи, докато новата Mazda тежи малко под 1 тон и не разчита на мощен мотор или съвременни функции. Нейната цел е една - удоволствие от шофирането.

7. Новата Toyota Supra
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Toyota

За този автомобил поне засега няма много подробности. BMW и Toyota се договориха за направата на хибридна спортна кола, която ще започнем там, където приключи Supra. Дори още в процес на разработка този проект привлича интереса на стотици хиляди хора от цял свят.

8. Новият Nissan GT-R
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

Новата Годзила трябва да произведе ефекта на атомна бомба. Засега всичко сочи, че автомобилът ще бъде хибрид, като това не се прави заради по-ниския разход на гориво или подобрената екология, а заради по-високия въртящ момент. През 2017 г. ще можете да отидете при дилър на Nissan и да си поръчате кола, която ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2,6 секунди. Да, японската марка отдавна не прави само коли за широката публика.



 

0 от 500
  • #75
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Канада Тойота, Хонда и Мазда са непоклатими.
  • #74
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не става въпрос за Мерседес. Става въпрос за Ваг. Иначе ако не правиш разлика между асфалт и каучук, хехе..................
  • #73
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Тука ( преди 9 години )
    жълтурофена е само един, и поради шизофренни личностни отклонения ръси простотии от различни никове!
  • #72
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Виж сега за първи път чувам че мерцедес си асфалтират автомобилите.По принцип има смисъл в поставянето на слой от каучук силикон или там квото като изолация.По този начин се изолират подводниците от ръжда и се обезшумяват освен това стават и по топли отвътре и студени отвън.Предполагам че със същата логика въпросният автомобил е изолиран.Знаеш ли например че ролс ройс имат специална вековна гора която грижливо подържат и засаждат за да правят дървените детайли по таблото?Безмислено ама факт.
  • #71
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе вие връзка с главата имате ли бе? Да хвалите фирма, която слага асфалт като изолация в колите си? То бива да сте насапунисани от реклами, ама поне за миг се замислете колко им пука за вас, щом дотам са изпаднали да ви продават асфалт.
  • #70
    12 rate up comment 6 rate down comment
    noise ( преди 9 години )
    Електроника,Автомобили, японците винаги са били най-добри, не се съмнявам че и занапред ще е така.
  • #69
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Олеле майко неска лудите са без хапчета.Пич ти виждал ли си какво представлява Азия щом така обичаш да се изразяваш глобално?Те половината още нямат ток.Китай страната сила и гигант на Азия обяви че ще прави втори самолетоносач копие на съветски модел от преди 40 години.За япония имам отделно мнение при все че нито една японска фирма не е това което беше.Може би автомобилните производители действително набират скорост ама това се дължи на факта ,че предлагат по ниски цени което е мн търсено.
  • #68
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прочетете има доста информация преди да си изказвате психично болните мнения.Изпърдяната ви Германия е в третия свят все още.Техническия и финансов ресурс и лудите и простите вече знаят,че е в Азия.
  • #67
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Toyota взе първото място в годишния доклад за качество на AutoBild за 2014. За трета поредна година марката оглавява класацията за качество на водещата медия в Германия, и то с гръмка победа. С впечатляващ общ резултат Toyota оглави класацията с убедителна преднина пред конглокентите си, като за пореден път доказа, че е най-надеждната автомобилна марка от двадесетте най-продавани марки в Германия.Основните причини за победата бяха резултатите от доклада на TUV за 2014и множеството тестове за издръжливост, които AutoBild независимо проведе с различни модели на Toyota. Други фактори, взети под внимание за крайната оценка, бяха: добро провеждане на сервизни кампании, данни от проверки в сервизи и дори писма от читатели до медията. По всички тези показатели Toyota неизменно зае първото място!AutoBild проведе тестове за издръжливост от над 100 000 км с няколко от моделите на Toyota, всеки от които доказа неизменна надеждност на автомобилите на марката. Хибридната система на Toyota показа особено впечатляващи резултати, след като тестът на Toyota Prius в продължение на 200 000 км завърши с най-високия възможен резултат!За тринадесети път Toyota завоюва Топ 10, а за осми път Топ 5 в сегмента на по-старите автомобили.
  • #66
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Дошо,Дошо... ( преди 9 години )
    Ти съвсем изперка!Споко,бе,ще ти се пукне злъчката,а по твоя край кой знае коя болница работи и коя не..