IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските автомобили отново стават актуални

Местните производители променят стратегията си

Японските автомобили отново стават актуални

Японският автомобилен бранш е пълен с истории за инженерни постижения и амбиции. През последните години обаче влиянието на местни модели върху отрасъла като цяло в световен мащаб доста отслабна. И стана причина за безпрецедентен ръст при германските и корейските производители. Според някои експерти обаче през следващите 5 години това ще се промени и японците отново ще излязат на предни позиции. Ето част от причините за подобни прогнози.

1. Местните марки съвсем не са японски
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

И Toyota, и Nissan, и Honda отдавна са окупирали Америка. В САЩ се произвеждат толкова много бройки от Accord, че част от тях дори се изнасят за други държави. А новата хибридна спортна кола Acura NSX със своите характеристики се доближава до Ferrari 458, но струва далеч по-малко.

В същото време Toyota предлага изцяло произведени в Америка пикапи и кросовъри. Глобалният бестселър на марката Corolla отдавна не е един модел, а цяла индустрия, която отчита индивидуалните потребности на всеки пазар. И въпросът не е само как се правят автомобилите, но и колко струват. А самите компании, които пострадаха от колебанията на курсовете на валутите, вече смениха стратегиите си и се стараят да правят различните модели там, където ги продават.

2. Кей-кар
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Suzuki

Всеки, който е пътувал из Япония, ще ви разкаже, че страната е гъсто заселена с високи квадратни машини, които са по-малки от Fiat 500. Те се наричат "кей-кар" и заемат огромна част от пазара на автомобили, но не са актуални никъде другаде. Всички са оборудвани с двигатели с обем 660 куб. см, но и разполагат с някои най-съвременни системи, сред които и такава за рекуперация на енергията при спиране.

Наскоро японското правителство обяви, че ще преразгледа данъчната си политика за собствениците на тези коли. Така властите се надяват да принудят производителите да станат по-конкурентоспособни на световните пазари. Това трябва да ги накара да излязат от комфорта, в който са изпаднали. И съответно да накара напълно неизвестни инженери, които сега работят върху "кей-карс" на Daihatsu и Suzuki, да се заемат със създаването на съперници на европейските модели. Техният различен поглед върху нещата неминуемо ще доведе до сериозни промени в сегмента на градските автомобили.

3. Следващото поколение електромобили
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

От Nissan вече обявиха, че ще раздадат 2000 бройки от Leaf на семейства, живеещи в гъстонаселени райони в Япония. Това ще бъде нещо като тестова програма, която трябва да завърши с пускането на второто поколение на модела. Самият той ще бъде с 2 пъти по-голям преход с едно зареждане и с по-впечатляващ дизайн. Всъщност настоящият Leaf е най-добре продаваната електрическа кола в Европа.

4. Автономните автомобили
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Ройтерс

Както и много други компании, Nissan прави опити да изкара на пътя безпилотен автомобил, като това не е празно обещание.  Японците са си такива - държат всичко, което обещаят, да го направят. Затова неслучайно местните министерства на икономиката, на търговията и на промишлеността всячески поддържат проекта. А премиерът на страната дори седна в прототип на Leaf, който без шофьор го повози по улиците на Токио.

5. Традиции и оригинален стил
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Lexus

В наши дни японската автомобилна култура е на едно ниво с американската. Подрастващите идеализират не само Ford Mustang и Chevrolet Camaro, но и Mazda RX-8, Honda S2000, Toyota Supra, Nissan GT-R. Да, всички местни марки са стартирали експанзията с направата на копия на чужди производители. След дълги години обаче японците постепенно излязоха от шаблона и могат да се похвалят с впечатляващи автомобили. Един от тях е Lexus RC.

6. Новата Mazda MX-5

Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Mazda

През 1989 г. Mazda пусна двуместен спортен автомобил, който стана най-продаваният модел в своя сегмент. От него бяха произведени над 1 млн. единици, а сега вече налице е и новото поколение, което вероятно ще продължи да диктува правилата. Съвременните спортни коли са натъпкани с какви ли не джаджи, докато новата Mazda тежи малко под 1 тон и не разчита на мощен мотор или съвременни функции. Нейната цел е една - удоволствие от шофирането.

7. Новата Toyota Supra
Защо японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Toyota

За този автомобил поне засега няма много подробности. BMW и Toyota се договориха за направата на хибридна спортна кола, която ще започнем там, където приключи Supra. Дори още в процес на разработка този проект привлича интереса на стотици хиляди хора от цял свят.

8. Новият Nissan GT-R
Японските автомобили отново стават актуални
Снимка: Nissan

Новата Годзила трябва да произведе ефекта на атомна бомба. Засега всичко сочи, че автомобилът ще бъде хибрид, като това не се прави заради по-ниския разход на гориво или подобрената екология, а заради по-високия въртящ момент. През 2017 г. ще можете да отидете при дилър на Nissan и да си поръчате кола, която ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 2,6 секунди. Да, японската марка отдавна не прави само коли за широката публика.



 

0 от 500
  • #55
    8 rate up comment 20 rate down comment
    рени ( преди 9 години )
    Имахме служебни 3 авенсиса д4д и една Ц-класа 2009г. 220цди. Авенсисите за мен са адски дървета, всички предпочитаме Мерцедеса без един фен на японките. До 200к Авенсисите бяха чук, Мерцедеса имаше дребни проблеми, термостат, ксенонова крушка, нещо се прецака по стопа. Обаче до 300к. Мерцедеса продължи с глупостите а Авенсисите и 3-те почнаха с предници, демфери, дюзи абе яко наливане, шефа ги махна и взе Хюндай, ц-класата в момента е на 340к. и нищо сериозно не е мръднало и пак всеки нея иска.
  • #54
    7 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сравняваш Тойота и Хюндай. Сериозно ли? Не, че корейците ги бият в Европа, но простичкият факт, че всички двигатели на Хюндай си техни, без изключение. А Тойота купува дизели от БМВ, до скро от Исузу. Спортна дръгня с другия слабак, Субару,... Не могат сами. Какво да си говорим повече! Смяяях, смяяяях!
  • #53
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до: къде е технологи ( преди 9 години )
    Технологията е там, където можеш да видиш. Ти обаче или си сляп или недовиждаш. Върви на очен лекар, а после на психолог да ти испише медикаменти с които да почнеш да четеш! Но не, както дявола евангелието, а всичко по ред. Вземи нещо за оросяване на мозъка и ще видиш как ще се получат нещата!
  • #52
    17 rate up comment 4 rate down comment
    antracit ( преди 9 години )
    Не съм фен на конкретен производител, опитвам се да гледам на нещата обективно. Не знам за бензиновите агрегати на Mazda, но дизеловият им агрегат отговаря на евро6 стандарт, без да има филтър за твърди частици!! Може и да има други, но поне аз не зная за тях. Прочетох маркетинговите брошури за технологията на този двигател и останах впечатлен, едва ли не съчетават предимствата на бензин и дизел в едно! Не съм специалист и може би се подвеждам, но определено бих си купил кола с такъв двигател
  • #51
    9 rate up comment 7 rate down comment
    къде е технологията ( преди 9 години )
    Вижте,дали ми цъкате 10000 минуса или не няма значение.Попитах ви най прагматичен въпрос.Какво им е толкова хубавото на тези двигатели освен името небесна активностВсички европейски модели имат от 15 години 2.0л 136-160 коня.Или 1,6 100коня.Всички са със двигатели от олекотени сплави тъй нар алуминиев блок всички са със многоточково впръскване на горивото със 4 или повече клапана на цилиндър.Всичките харчат между 5 и 12 на сто в зависимост от стилът на шофиране и мощността..Обяснете ми :)
  • #50
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тъкмо разглеждах прехвалените високотехнологични двигатели на мазда 6.Така значи имаме 1.5л със 99 коня и 2.0 със 155.Харчат гориво като всички останали 8-12 на 100 мощни са като всички останали.. имат некъф измрел 2.5л със 180к.с.. Тойота са същата скръб.Нищо кой знае какво..Просто като всички останали.Но кажи ми освен да повтаряш кухи фрази "те са най-добрите". Защо са най-добрите?Какво имат?Авенсиса дори няма хладила жабка в първите си две поколения.
  • #49
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дупка във времето?Говоря ти за автомобил произведен през 2007-2008.Ти какви имаш и караш за да наричаш този модел стар?Концептуални ламборджинита и болиди от формула 1 за 2020-та година.Мерцедес се купува от всички хора желаещи един качествен и модерен автомобил.Кои са модерните системи за безопасност?От преди 10 години и мерцедес и ситроен монтират завиваши адаптивни фарове.И система за предупреждаване ако шофьорът заспи.Толкова е комфортно и приятно докато ги караш.
  • #48
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кое й е модерното на Мазда. Ами всичко,което се изисква за класа тя го има. Модерни мотори, системи за безопасност и комфорт. И най-модерен дизайн. Да не забравямме основната задача на един автомобил- здрава е. Тя и Авенсис са определено колите най-добре проектирани в класа.
  • #47
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Гледай го сега манталитет.Аз му говоря,че мерцедесите си ги купуват пенсии, той ми говори за единични бройки тунинговани ц класи, нищо ,че 99% от продадените не са такива,а са дизелче за икономия. Да,мерцедесчетата са пословични и с пенсионерския си дизайн и с клиентите си чичковци и дядовци.
  • #46
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Верно е -купетата изгниват на Мерцедес М класа и Е класа, за сметка на това им дефектират и V 6 Моторите заради производтсвени дефекти, ан Пасатите дизели им се пукат главите на дизелите, на Ауди А4,А6 предишните на 60 000 км. им сменяш по 8 носача,щото са кашкавалени,а на Е класата и блокираха ел.спирачките,та се принудиха да ги спрат от производство и да се върнат на хидравлични. За сметка на това японските Приус и Лексуси са си с ел.спирачки,ама правени от японец.