IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС забранява триковете на производителите

Всички компании ще са задължени да тестват моделите си в реални условия

ЕС забранява триковете на производителите

Европейският съюз подготвя законопроект, с който ще забрани всички възможни трикове и уловки, които използват автомобилните производители при отчитане на емисиите СО2 и разхода на гориво. Счита се, че сега компаниите заблуждават контролните органи в ЕС, както и потребителите за реалните резултати.
ЕС забранява триковете на производителите
Снимка: Ройтерс

Пред агенция Ройтерс представител на комисията в ЕС, подготвяща законопроекта, съобщава, че до края на годината в Европейския парламент ще бъде внесено предложение за нов начин на тестване на автомобилите, който да определя техния реален разход на гориво, както и точните нива на СО2. Законопроектът трябва да бъде одобрен от всички държави в ЕС и ще задължи производителите да провеждат своите тестове в реални условия - на пътя, а не в лаборатории или на полигони.

Изследване, проведено по искане на ЕС, показва, че производителите на Стария континент използват различни трикове за да намалят реалните резултати при тестовете на своите модели. Това засяга най-вече нивата на вредните емисии СО2, които в Европа стават все по-важни за вместването в екологичните стандарти.

Сред най-популярните трикове са използване на специални гуми, допълнително уплътняване и дори запечатване на вратите и прозорците на автомобилите, както и тестването на автомобилите на полигони с идеална повърхност.

От подобни трикове страдат интересите на клиентите, които се ориентират по официалните данни на производителя. В реални условия обаче се оказва, че автомобилите, които са закупили, харчат повече гориво и съответно нивото на СО2 е по-високо от обявеното.

Според Ройтерс, ако производителите засега се отнасят твърде сдържано към подобни предложения, то независимите експерти категорично ги подкрепят. Според шефът на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел - Йоханес Берг, новите условия за провеждане на тестове ще бъдат много полезни.

Както е известно, Европейската комисия потвърди намерението си да постави нови стандарти за СО2, според които през 2020 г. средното ниво на автопарка на всеки производител трябва да бъде 95 г/км. До 2015 г. на производителите са позволени 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

0 от 500
  • #13
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не триковете,а изобщо трябва да се забранят двигателите с вътрешно горене и всички капитали и усилия да се насочат в разработването електрически и водородни технологии. Двигателите с вътрешно горене са отживелица. Дори при сегашните технологии електрическите автомобили са много по добри особенно за градско шофиране. Разхода излиза 3-4 лева на 100км. няма шум, няма мръсотия, минимум разходи. Няма масла, няма ремъци, няма филтри......евтино, надеждно, чисто. Това е бъдещето.
  • #12
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нев, ако погледнем реалността и текущите технологии ще видим следното:Поради енергоемкият процес на производство на водород, сложното му съхранение, и скъпите автомобили се смята, че на този момент те няма да заместят тези с двигатели с вътрешно горене.Електромобилите са пълноценни единствено на къси разстояния, което също е пречка да се използват широко, а също така трябва да се вземе под внимание, енерго и материало емкият процес за производство на батерии и това, че литият се изчерпва.
  • #11
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Nev ( преди 11 години )
    Между другуто, сега прочетох статия, че в 4 милионна Норвегия има повечето от 32 000 елктромобила, което никак не е случайно!
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Нев ( преди 11 години )
    Анонимния, не виждам къде в поуста си съм споменавал Тойота Приус и защо реши, че визирам точно нея! Вярно е, че като кажеш хибрид, има само един еталон и това е Приус, но все пак има Тесла, Нисан Лийв, Хонда и Хюндай и те се намесват в Н2 горивните клетки, дори и по изостаналите в това отношение германси в лицето на БМВ изкараха хибрид. Така, че има вече доста играчи на терена!
  • #9
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Трудно ми е да разбера хора, които слагат минуси на доказани и документирани факти
  • #8
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Nev, "According to Gardner, the next-generation Prius plug-in will undercut the Euro 6 emission standards", с други думи като мине изцяло на ток Приус ще постигне Euro 6 - това е наистина впечатляващо, като стане електрокар, няма да замърсява околната среда!Изводът е, че колата, която даваш като пример за екологичност и икономичност е нито екологична, нито икономична в сравнение с тези на другите производители.
  • #7
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това се отнася до най-великите измамници,немците.
  • #6
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    От една година обяснявам,че Европейците са жалки измамници.Сега недодяланите им *** ще станат още по непродаваеми.
  • #5
    11 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Каска, ще стане обратното на това, което казваш - да припомня, рекордът за минимален разход на гориво принадлежи на Пасат, поставен при реални пътни условия и вписан в Гинес.
  • #4
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Nev ( преди 11 години )
    Е сега стана тя каквато стана! Предполагам, че това ще даде тласък на хибридните технологи и водородните горивни клетки, което си е добра новина!Да му мислят от ФолксСажден с техния "чист" дизел!