IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС забранява триковете на производителите

Всички компании ще са задължени да тестват моделите си в реални условия

ЕС забранява триковете на производителите

Европейският съюз подготвя законопроект, с който ще забрани всички възможни трикове и уловки, които използват автомобилните производители при отчитане на емисиите СО2 и разхода на гориво. Счита се, че сега компаниите заблуждават контролните органи в ЕС, както и потребителите за реалните резултати.
ЕС забранява триковете на производителите
Снимка: Ройтерс

Пред агенция Ройтерс представител на комисията в ЕС, подготвяща законопроекта, съобщава, че до края на годината в Европейския парламент ще бъде внесено предложение за нов начин на тестване на автомобилите, който да определя техния реален разход на гориво, както и точните нива на СО2. Законопроектът трябва да бъде одобрен от всички държави в ЕС и ще задължи производителите да провеждат своите тестове в реални условия - на пътя, а не в лаборатории или на полигони.

Изследване, проведено по искане на ЕС, показва, че производителите на Стария континент използват различни трикове за да намалят реалните резултати при тестовете на своите модели. Това засяга най-вече нивата на вредните емисии СО2, които в Европа стават все по-важни за вместването в екологичните стандарти.

Сред най-популярните трикове са използване на специални гуми, допълнително уплътняване и дори запечатване на вратите и прозорците на автомобилите, както и тестването на автомобилите на полигони с идеална повърхност.

От подобни трикове страдат интересите на клиентите, които се ориентират по официалните данни на производителя. В реални условия обаче се оказва, че автомобилите, които са закупили, харчат повече гориво и съответно нивото на СО2 е по-високо от обявеното.

Според Ройтерс, ако производителите засега се отнасят твърде сдържано към подобни предложения, то независимите експерти категорично ги подкрепят. Според шефът на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел - Йоханес Берг, новите условия за провеждане на тестове ще бъдат много полезни.

Както е известно, Европейската комисия потвърди намерението си да постави нови стандарти за СО2, според които през 2020 г. средното ниво на автопарка на всеки производител трябва да бъде 95 г/км. До 2015 г. на производителите са позволени 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

0 от 500
  • #3
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Мдаа, идват тежки дни за немските хвалипръцковци които доказано най-много лъжат с разхода..Е, ще отложат новите стандарти с по няколко години, нали са опитни в корупционните практики, но рано или късно ще трябва да купуват хибридни технологии от японците за да оцелеят. Впрочем повечето вече го правят.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А, и забравих, NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT!!!
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е сега ше се пукне балона на косачките с турбо, само гледайте как повечето са 10-12 градско и 9 извънградско :D