IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС забранява триковете на производителите

Всички компании ще са задължени да тестват моделите си в реални условия

ЕС забранява триковете на производителите

Европейският съюз подготвя законопроект, с който ще забрани всички възможни трикове и уловки, които използват автомобилните производители при отчитане на емисиите СО2 и разхода на гориво. Счита се, че сега компаниите заблуждават контролните органи в ЕС, както и потребителите за реалните резултати.
ЕС забранява триковете на производителите
Снимка: Ройтерс

Пред агенция Ройтерс представител на комисията в ЕС, подготвяща законопроекта, съобщава, че до края на годината в Европейския парламент ще бъде внесено предложение за нов начин на тестване на автомобилите, който да определя техния реален разход на гориво, както и точните нива на СО2. Законопроектът трябва да бъде одобрен от всички държави в ЕС и ще задължи производителите да провеждат своите тестове в реални условия - на пътя, а не в лаборатории или на полигони.

Изследване, проведено по искане на ЕС, показва, че производителите на Стария континент използват различни трикове за да намалят реалните резултати при тестовете на своите модели. Това засяга най-вече нивата на вредните емисии СО2, които в Европа стават все по-важни за вместването в екологичните стандарти.

Сред най-популярните трикове са използване на специални гуми, допълнително уплътняване и дори запечатване на вратите и прозорците на автомобилите, както и тестването на автомобилите на полигони с идеална повърхност.

От подобни трикове страдат интересите на клиентите, които се ориентират по официалните данни на производителя. В реални условия обаче се оказва, че автомобилите, които са закупили, харчат повече гориво и съответно нивото на СО2 е по-високо от обявеното.

Според Ройтерс, ако производителите засега се отнасят твърде сдържано към подобни предложения, то независимите експерти категорично ги подкрепят. Според шефът на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел - Йоханес Берг, новите условия за провеждане на тестове ще бъдат много полезни.

Както е известно, Европейската комисия потвърди намерението си да постави нови стандарти за СО2, според които през 2020 г. средното ниво на автопарка на всеки производител трябва да бъде 95 г/км. До 2015 г. на производителите са позволени 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

0 от 500
  • #33
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    ВАГи, това че Приус не е сертифицитан по Euro6 не означава че не го покрива. Никой не е сертифициран по Euro6, защото Euro6 още не влязло в сила. Ама ти откъде да ги знаеш тия работи...Euro6 лимитите (в g/km) са: 1.0 CO, 0.10 THC, 0.068 NMHC, 0.060 NOx, 0.005 PM. Приус има: 0.258 CO, 0.058 THC+NMHC, 0.006 NOx, 0.0 PM.
  • #32
    2 rate up comment 7 rate down comment
    FastDriver ( преди 11 години )
    Германците имат проблем с еконормите, защото произвеждат големи V8 и V12 мотори.Последното нещо, което един V12 търси е екологичност. Френските производители например имат над 75% дял на дизеловите автомобили в гамата си, ако само дизела беше проблема, и французите щяха да реват.
  • #31
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до: бъчваря ( преди 11 години )
    Дай,като всяка държава гледа интересите си да се прецакват останалите.Ти живееш в апартамент,но нямаш интерес тръбите за водата да минават през твоя апартамент и ги режеш.В твой интерес ли е това!Да,нали!Е същата работа е и тук.Значи онези,които отделят милиарди за разработки и икономични модели трябва да са прецакани от тези които само лапат,подкупват и лъжат.Много елементарно мислене показваш отново.А за еко нормите в Китай има много изписано.Те не ги спазват никак.Чети поне малко!
  • #30
    1 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    До драйвър: @драйвър, значи е време Германия да се заеме с Русия, да спре всякакъв вид ембарго и да тегли една майна на евробюрократите. Открай време всяка уважаваща себе си държава, гледа собствените си интереси. А интересите на Германия са свързани най-вече с автомобилите и тяхната продажба по света.
  • #29
    1 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Напротив, дори в Китай има изисквания за замърсяване. Те стигат дори до там, да не продават на всеки желаещ автомобил, само и само да се намали замърсяването и броя на автомобилите в големите им градове. Съгласен съм с тия предложения в статията, но нека се има предвид, че дори и така, 90% от пишещите тук пак няма да постигнат резултата на производителя. причината е твърде агресивното поведение, пренасящо се от форумите на пътя или обратното, зависи от гледната точка. Точка.
  • #28
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е след 2020 ще си говорим така: "Какво си купи - автомобил или пушалник?" ;)
  • #27
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Така, че немските лъжи сме ги чували и ще продължаваме да ги чуваме. Правят се, че са много напред, а всъщност са тотално изостанали във високите технологии. Не случайно основен пазар за тях е Китай. Там няма екологични изисквания и си пробутват спокойно трошляците. В Европа също успяват, защото баба Меркел им удря по едно рамо, а не трябва и не е честно спрямо останалите.
  • #26
    16 rate up comment 0 rate down comment
    драйвър ( преди 11 години )
    продължение:..."кредити", които да могат да използват, за да компенсират по-високите нива на замърсяване след 2020 година.Вчера Берлин е поискал решението да бъде отложено, защото "справедливото решение трябва да отчете и особеностите на германската автомобилостроителна промишленост", чиито емисии са над средното ниво за ЕС, посочи говорител на германското правителство."Германия нямаше да се справя толкова добре днес, ако автомобилната промишленост беше зле", допълни говорителят.
  • #25
    14 rate up comment 0 rate down comment
    драйвър ( преди 11 години )
    Германското правителство съобщи, че е блокирало споразумението в Европейския съюз за намаляване на емисиите на въглеродни газове от автомобилите, защото то би навредило на германската автомобилостроителна промишленост, предадоха БТА и "Асошиейтед прес".Защитници на околната среда лобираха емисиите от пътнически автомобили до седем години да бъдат ограничени до 95 грама въглероден диоксид на километър.Германия обаче иска да даде възможност автомобилостроители като BMW, Daimler и Audi да събират
  • #24
    12 rate up comment 2 rate down comment
    драйвър ( преди 11 години )
    Мога да се хвана на бас, че това няма да се случи. Немците ще блокират този проект с някакви елементарни оправдания, както блокираха проекта миналата година за вредните емисии в Европа. Чисто и просто вурстовете лъжат, мажат, манипулират и подкупват. Водят подмолна политика спрямо останалите и не с търговски, а с други средства действат, за да си продават кадящите трошки. Примерите са много. Сега ще пусна статията, за да не си помисли някой, че лъжа, като пръдлив германец.