IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС забранява триковете на производителите

Всички компании ще са задължени да тестват моделите си в реални условия

ЕС забранява триковете на производителите

Европейският съюз подготвя законопроект, с който ще забрани всички възможни трикове и уловки, които използват автомобилните производители при отчитане на емисиите СО2 и разхода на гориво. Счита се, че сега компаниите заблуждават контролните органи в ЕС, както и потребителите за реалните резултати.
ЕС забранява триковете на производителите
Снимка: Ройтерс

Пред агенция Ройтерс представител на комисията в ЕС, подготвяща законопроекта, съобщава, че до края на годината в Европейския парламент ще бъде внесено предложение за нов начин на тестване на автомобилите, който да определя техния реален разход на гориво, както и точните нива на СО2. Законопроектът трябва да бъде одобрен от всички държави в ЕС и ще задължи производителите да провеждат своите тестове в реални условия - на пътя, а не в лаборатории или на полигони.

Изследване, проведено по искане на ЕС, показва, че производителите на Стария континент използват различни трикове за да намалят реалните резултати при тестовете на своите модели. Това засяга най-вече нивата на вредните емисии СО2, които в Европа стават все по-важни за вместването в екологичните стандарти.

Сред най-популярните трикове са използване на специални гуми, допълнително уплътняване и дори запечатване на вратите и прозорците на автомобилите, както и тестването на автомобилите на полигони с идеална повърхност.

От подобни трикове страдат интересите на клиентите, които се ориентират по официалните данни на производителя. В реални условия обаче се оказва, че автомобилите, които са закупили, харчат повече гориво и съответно нивото на СО2 е по-високо от обявеното.

Според Ройтерс, ако производителите засега се отнасят твърде сдържано към подобни предложения, то независимите експерти категорично ги подкрепят. Според шефът на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел - Йоханес Берг, новите условия за провеждане на тестове ще бъдат много полезни.

Както е известно, Европейската комисия потвърди намерението си да постави нови стандарти за СО2, според които през 2020 г. средното ниво на автопарка на всеки производител трябва да бъде 95 г/км. До 2015 г. на производителите са позволени 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

0 от 500
  • #43
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе Каска, не използвам такъв стил като говоря, но ти май не стига, че си *** ами си и *** - хората, които се занимават с сертифициране на автомобилите ти казват, че Приус няма Евро 6 ти твърдиш, че не било така. Ти за специалист по двигатели ли се имаш или Бог на автомобилите.Заради такива тъпири като теб България се "гордее" с много просперирали хора и технологии.Надявам се да ти дойде акъла, но то е като менструацията, ако не дойде на време не я търси.
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Дошо ( преди 11 години )
    Ако все пак *** са ми изтрили линка. Напиши в гугъл:Продължителен тест: Toyota Prius II: По-добре ли е с две сърца?А сега и желанията ми:Споко, няма да те карам да се хвърлиш от десетия етаж.Първото ми желание е никога повече да не пишеш в този сайт. Второто желание е да си удариш един шамар зад врата, че не мога да те стигна. И трето желание намери си работа и спри да се занимаваш с глупости по цял ден.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Така давам линка: http://***.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fautobild.bg%2F%25D0%259F%25D1%2580%25D0%25BE%25D0%25B4%25D1%258A%25D0%25BB%25D0%25B6%25D0%25B8%25D1%2582%25D0%25B5%25D0%25BB%25D0%25B5%25D0%25BD-%25D1%2582%25D0%25B5%25D1%2581%25D1%2582%3A-toyota-prius-ii%3A-%25D0%259F%25D0%25BE-%25D0%25B4%25D0%25BE%25D0%25B1%25D1%2580%25D0%25B5-%25D0%25BB%25D0%25B8-%25D0%25B5-%25D1%2581-%25D0%25B4%25D0%25B2%25D0%25B5-%25D1%2581%25D1%258A%25D1%2580%25D1%2586%25D0%25B0%2Fa147&ei=mM0GVPauHeT5yQOP5IDoBg&usg=AFQjCNHgsvVWfxRs4Z2sD3aYN_l3Eal9iQ&sig2=MiByTFam40TTSRgHblrSJg&bvm=bv.74115972,d.bGQ
  • #40
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до: ВАГонетката ( преди 11 години )
    Ей го на Вурста пак изпълзя и пак започва да ръси глупости! И то толкова големи, че чак сам не си вярва. Вурсте, хайде да ни покажеш на кой точно тест Приус е показал разход 7/100. Ако ми покажеш такъв тест с такъв разход ще ти изпълня 3 желания, а ако не можеш се хвърляш от някъде надолу с главата и да е по-високо, ако може. Става ли!И понеже пак Тойота и по-специално Приус са ти влезнали дълбоко отзад да те попитам, защо всички искат и се мъчат да направят хибрид, като Приус, а не могат?
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Трябва да си много наивен, за да вярваш на платени журналисти вместо на сертифицирани измервания покриващи определен със закон стандарт. Трябва да си абсолютно технически неграмотен за да сравняваш обикновен хибрид с плъгин хибрид. С една дума за да плюеш Приус, трябва да си ***. Приус има над 5 милиона продажби, над 75% от всички продадени хибриди. Благодарение на него хибридите съществуват въобще.
  • #38
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Къде го вкарвате Приус. Това е най-смотания хибрид на планетата. Всичките му продажби се дължат само на постоянната облъчваща реклама и ниска цена естествено. Има толкова много хибриди и хибриди, някой от които изобщо не сте чували и бият като тъпан Приус на всякакви тестове. Само, че това го знаят хората, които четат тестовете. А това са вероятно 1% от хората купуващи си автомобил. Примерно Опел Ампера има най-ниски CO2 емисии 46грама, при Приус е 97грама. В тестовете Амперата е показала разход 1,6 литра, доста, доста по-икономична от Приус и естествено с по-добра динамика, защото е с повече коне. Хибрида на Волво V60 също е уникален. Дизелов плъг ин хибрид. Заводско от Волво го дават с разход 1,8 литра, но в тестовете показва среден разход 4,7л. но все пак Волвото е с 280к.с. и ускорява много бързо. Има и хибридна Джета и Киа Оптима, Както и много други, но не се сещам за по-сал хибрид от Приус. Най-слаба динамика и доста висок разход за слабото вървене.
  • #37
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам какво покрива Приус ама в теста на Аутобилд 100000км. средния разход на Приус се оказал 7 литра, което е толкова далеч от заводския разход, че няма на къде повече. Всеки дизелов немски автомобил със същите к.с. ще е с по-малък разход, колкото и да харчат повече от обявения заводския разход.
  • #36
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Така че каските са не 10, а 15 години назад ;)
  • #35
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Опа, грешка - Приусът от 2002 всъщност е първата генерация. Втората идва 2004-та и също покрива Euro6 безпроблемно:0.18 CO, 0.02 THC+NMHC, 0.01 NOx, 0.0 PM.
  • #34
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    Дори стария Приус от 2002-ра безпроблемно покрива Euro6: 0.63 CO, 0.05 THC+NMHC, 0.05 NOx, 0.0 PM. https://***.car-emissions.com/cars/view/6078За първия Приус от 97-*** данни няма, защото не се е продавал в Европа. Немските каски едвам преди 1-2 години почнаха да покриват Euro6. Смятай колко са назад. 10 години минимум.