IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС забранява триковете на производителите

Всички компании ще са задължени да тестват моделите си в реални условия

ЕС забранява триковете на производителите

Европейският съюз подготвя законопроект, с който ще забрани всички възможни трикове и уловки, които използват автомобилните производители при отчитане на емисиите СО2 и разхода на гориво. Счита се, че сега компаниите заблуждават контролните органи в ЕС, както и потребителите за реалните резултати.
ЕС забранява триковете на производителите
Снимка: Ройтерс

Пред агенция Ройтерс представител на комисията в ЕС, подготвяща законопроекта, съобщава, че до края на годината в Европейския парламент ще бъде внесено предложение за нов начин на тестване на автомобилите, който да определя техния реален разход на гориво, както и точните нива на СО2. Законопроектът трябва да бъде одобрен от всички държави в ЕС и ще задължи производителите да провеждат своите тестове в реални условия - на пътя, а не в лаборатории или на полигони.

Изследване, проведено по искане на ЕС, показва, че производителите на Стария континент използват различни трикове за да намалят реалните резултати при тестовете на своите модели. Това засяга най-вече нивата на вредните емисии СО2, които в Европа стават все по-важни за вместването в екологичните стандарти.

Сред най-популярните трикове са използване на специални гуми, допълнително уплътняване и дори запечатване на вратите и прозорците на автомобилите, както и тестването на автомобилите на полигони с идеална повърхност.

От подобни трикове страдат интересите на клиентите, които се ориентират по официалните данни на производителя. В реални условия обаче се оказва, че автомобилите, които са закупили, харчат повече гориво и съответно нивото на СО2 е по-високо от обявеното.

Според Ройтерс, ако производителите засега се отнасят твърде сдържано към подобни предложения, то независимите експерти категорично ги подкрепят. Според шефът на службата за технически контрол TUV Nord в Брюксел - Йоханес Берг, новите условия за провеждане на тестове ще бъдат много полезни.

Както е известно, Европейската комисия потвърди намерението си да постави нови стандарти за СО2, според които през 2020 г. средното ниво на автопарка на всеки производител трябва да бъде 95 г/км. До 2015 г. на производителите са позволени 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво


 

0 от 500
  • #23
    14 rate up comment 3 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Модела е само немски естествено.Феновете на немското са същите,които така добре си описал.Няма какво повече да добавя.И тук във форума се виждат какви са.Всъщност май само 1 фен на немските каруци остана тук.
  • #22
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какво е милисекунда: времето, което отнема на шофьор на Голф да натисне класона след светване на зелен светофар
  • #21
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какъв модел е автомобила, украсен с допълнителни надписи-лепенки; снижено окачаване; затъмнени стъкла; озвучен с чалга мелодии; поставени ксенонови фарове от 20 лв; чиито шофьор гледа лошо околните, носи нахлупена бейзболна шапка или качулка на главата, върти гуми при тръгване, състезава се с другите до него, въпреки, че те си карат нормално,не подава мигачи, изпреварва отляво, отдясно с риск за околните, натиска класкон без нужда; има глупуват вид; ако му направиш забележка скача на бой;
  • #20
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    А това дето си цитирал продължава така: "the next-generation Prius plug-in will undercut the Euro 6 emission standards by a remarkable 98 per cent" А това, каско празна чначи че следващия Приус плъгин ще има 50 пъти (!!!) по-ниски емисии от стандарта Еуро6.
  • #19
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 години )
    ""According to Gardner, the next-generation Prius plug-in will undercut the Euro 6 emission standards", с други думи като мине изцяло на ток Приус ще постигне Euro 6 - това е наистина впечатляващо,"Ха-ха, ама че куха каска! Още първото поколение Приус покрива Еуро6.
  • #18
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз карам Поло 2014 година, дизел и разхода ми е 4,3 с климатика. Засичал съм го. като изключа климатика слизам до 3,9! Говоря за извънградско. Градското ми е 5,5. Максималната скорост, която успях да вдигна е 187 км. Всички производители на коли мамят. Немците също! Просто не разбирам, какъв ви е проблема с немските коли. Или ви е кисело гроздето, а? Купете си по една Шкода поне.
  • #17
    13 rate up comment 0 rate down comment
    do Херо ( преди 11 години )
    Съгласен съм! БМВ с i8 и Тесла показаха много добре на феновете, че елктрическите коли също могат да създават емоции и удоволствие при шофиране. Ако на някой му липсва рева на двигателя, получава тонколони, които 1 към 1 изкарват същия звук. Просто бъдещето е в електрическите коли.
  • #16
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Истината ( преди 11 години )
    Сега ще блесне истината за Соцвагените :D6/100 разход градско. На извънградско пълни резервоара. Ела да ти кажа...Преди време ги изобличиха журналистите ама за съжаление бързо се потулиха нещата. При немските производители имаше най-голяма разлика между обявен и реален разход.
  • #15
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Херо ( преди 11 години )
    Каквото и да говорите, както и да го овъртате истината е една, а именно, че двигателите с вътрешно горене са отживелица и много остаряла технология вече, която се поддържа само благодарение на наличието на печалби при продажбата на петрол, и трилионите долари инвестирани в конвенционалната автомобилна промишленост.
  • #14
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нев, това което споменаваш като пример за Норвегия е малко повече от процент, ако това е държавата за пример с много електрическо автомобили, смятам разбираш, че те не са нещо, което на този момент ще промени реалността.Въпросът е при текущите технологии и пазарни условия да се направи оптималното за екология и икономичност.