Общо 127 338 автомобила са регистрирани в България за първото полугодие на 2014 година, като едва около 12% от тях - 16 295 броя, са нови автомобили, сочи официалната статистика на МВР за автомобилния парк.
Снимка: Ройтерс
Най-продаваната марка в България за този период е VW - общо 14 490 регистрации. От тях обаче едва 1091 броя са нови автомобили. По този показател лидер продължава да бъде Dacia с 1618 регистрирани нови коли.
На второ място по регистрация на стари и нови автомобили е марката Opel. За първите шест месеца на годината в България са регистрирани общо 10 943 нейни модели. Следват Mercedes (10 277 регистрации), Renault (8274), BMW (7183) Ford (7171), Audi (6766), Peugeot (6760), Citroen (4025) и Toyota (4009), които оформят топ 10 на най-продаваните марки автомобили на нашия пазар.
В класацията за продажбите на нови автомобили след румънската марка Dacia се нарежда Renault. За първите шест месеца на годината френската марка е реализирала 1298 нови автомобила в България. С 1091 регистрации на трето място се нарежда марката VW, която води със само 3 продажби пред четвъртата в класирането Skoda.
Марката Ford е заема пето място с 989 продажби, следвана от Peugeot с 843, Toyota с 835, Kia със 731, Citroen с 485 и Nissan с 442. Границата от 400 продажби за първото полугодие преминават още Opel (439), BMW (425) и Mercedes (401). Марката Great Wall, която има завод в България, е реализирала 362 автомобила, като 334 от тях са нови.
Статистиката е официална, предоставена от МВР. Тя отразява регистрираните в България нови и стари автомобили за периода 01.01. - 30.06.2014 г. Статистиката за пазара е нововъведение, след като досега нямаше никакви публични данни както за продажбите на нови автомобили, така и за състоянието на автопарка у нас.