IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-продаваните марки автомобили в България

Статистиката на МВР дава информация както за новите, така и за старите автомобили

Кои са най-продаваните марки автомобили в България

Общо 127 338 автомобила са регистрирани в България за първото полугодие на 2014 година, като едва около 12% от тях - 16 295 броя, са нови автомобили, сочи официалната статистика на МВР за автомобилния парк.
Кои са най-продаваните марки автомобили в България
Снимка: Ройтерс

Най-продаваната марка в България за този период е VW - общо 14 490 регистрации. От тях обаче едва 1091 броя са нови автомобили. По този показател лидер продължава да бъде Dacia с 1618 регистрирани нови коли.

На второ място по регистрация на стари и нови автомобили е марката Opel. За първите шест месеца на годината в България са регистрирани общо 10 943 нейни модели. Следват Mercedes (10 277 регистрации), Renault (8274), BMW (7183) Ford (7171), Audi (6766), Peugeot (6760), Citroen (4025) и Toyota (4009), които оформят топ 10 на най-продаваните марки автомобили на нашия пазар.

В класацията за продажбите на нови автомобили след румънската марка Dacia се нарежда Renault. За първите шест месеца на годината френската марка е реализирала 1298 нови автомобила в България. С 1091 регистрации на трето място се нарежда марката VW, която води със само 3 продажби пред четвъртата в класирането Skoda.

Марката Ford е заема пето място с 989 продажби, следвана от Peugeot с 843, Toyota с 835, Kia със 731, Citroen с 485 и Nissan с 442. Границата от 400 продажби за първото полугодие преминават още Opel (439), BMW (425) и Mercedes (401). Марката Great Wall, която има завод в България, е реализирала 362 автомобила, като 334 от тях са нови.

Статистиката е официална, предоставена от МВР. Тя отразява регистрираните в България нови и стари автомобили за периода 01.01. - 30.06.2014 г. Статистиката за пазара е нововъведение, след като досега нямаше никакви публични данни както за продажбите на нови автомобили, така и за състоянието на автопарка у нас.



 

0 от 500
  • #25
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    много си прав че при колите над 20 години най-много са ваг-оните все пак преди 95-та бяха наистина безобразно идиото устойчиви, докато след 2000 няма японско няма европейско всичко е калпаво колкото да си изкара гаранцията без съществени проблеми и после кучета го яли
  • #24
    12 rate up comment 1 rate down comment
    до Дошо ( преди 9 години )
    Що им се нервиш? Хората карат 20 годишни кошници и си избиват комплексчетата тук :) Ама нека карат, нека се радват
  • #23
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аутомедия, що сте орязали статията бре, оригинала е вълнуващо дълъг ;)
  • #22
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    До 30 юни 2014 се водят на отчет 476 327 автомобила от германската марка, като 238 940 от тях са на възраст над 20 г., което също поставя Volkswagen на първо място и по най-много стари коли.Найс а? Не само най-много, ами и най-стари и най-популярни. Затова после като ги наричат дърти кошници да не се сърдят феновете им ;)
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А по незнайно каква причина новия Х5 се предлага втора ръка на цена по-висока от тази на магазина
  • #20
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ей Дошо пак продължаваш, не става като смениш името, трябва първо да проверяваш. Ти сменти името и пак същото повтаряш, да не ти е запецнала гънката? А иначе отвори мобилето и гледай Ланд Крузър 200 чисто нов базата е била 177000лв. на първата година вече се предлага втора ръка за 132000лв. и Бъди сигурен че при пазарлък и на 125000лв. ще падне, кажи речи цената паднала с една трета още на първата година. А има и на поняколко месеца с по 20-30 бона под цената на нов и то базов.
  • #19
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До Дифорс Валвматико ( преди 9 години )
    А 3.0D-4D (190 HP) (Дизел) 5-степенна автоматичнаLuxury Premium133 900,00 лв190к.с. тойота за 134000лв. То няма такива надути цени. Ха хаХ5 дизел 218к.с. автоматик 87 916,67лв. без ДДСКъде, къде по-евтин. Сега смятай кое се обезценява повече и ела пак да разправяш, че Тойотите били паднали само с 30% от цената си.ха ха. Може ама на втората година на пета-шеста вече цената и е 5-6 пъти надоло. БМВ и Ауди губят много по-малко цена. Както казваш, здравината има значение.
  • #18
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    цени с ддс/без ддс има значение
  • #17
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До Дифорс Валвматико ( преди 9 години )
    Прочете ли? дълга база с 5 врати и автоматик 124900лв.
  • #16
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И какво стана? Лъжеца вика дръжте лъжеца а? Значи Дошо 100 пъти съм ти казал, с напъване и представяне кое колко струва не става,Отвори на БМВ дилъра и на Ауди и чети. Не става като си представяш кое колко струва и ако имаше клиент, той ако имаше Кю7, колко пари може да е дал и т.н.. и