Френската компания Renault си върна титлата "Най-бърз сериен автомобил с предно предаване на Нюрбургринг". Моделът й Mégane R.S. 275 Trophy-R записа време под 8 минути и подобри постижението на Seat Leon Cupra 280.
Снимка: Renault
От официалното съобщение на Renault става ясно, че най-екстремната версия на Mégane R.S. е успяла да премине през 21-километровата отсечка на пистата за 7:54.36 мин. Времето на Seat Leon Cupra 280, с което испанката машина разби постижението на Renault от 2011 година, бе 7:58.4 мин.
Новият Mégane R.S. 275 Trophy-R е сериен модел, който обаче е разработен за пистово използване. Колата има две места, серийна клетка за безопасност и ще бъде произведена в серия от 250 автомобила. В базовото оборудване на модела не са включени обичайни екстри като климатик и радио. Те се предлагат в допълнителното оборудване, като целта е постигане на възможно най-ниско общо тегло.
Само премахването на задните седалки, например, спестява на колата 42 килограма. А с всички мерки за олекотяване, сред които е и поставянето на литиево-йонен акумулатор, общото тегло е редуцирано с близо 100 кг. в сравнение с познатия Mégane R.S. 275.
Новият Mégane R.S. 275 Trophy-R разполага също така с нова изпускателна система Akrapovic, Cup шаси, амортисьори Öhlins Road&Track, диференциал с ограничено приплъзване, гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 и по-мощна спирачна система. Мощността на двигателя е 275 к.с., а максималният въртящ момент - 360 Нм.
Моделът ще бъде предложен на 15 селектирани пазара. Цените предстои да бъдат съобщени.
Още по темата:
Renault си върна на Seat, но на Bedford Autodrome