IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага.

"Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.

Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.

През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.

Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Въпреки всичките си достойнства моделът не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата.

Производството на 8-Series е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.

През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Снимки: BMW
 

Тагове: BMW 8-Series
0 от 500
  • #18
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Първо NSX излиза на пазара, когато 8-*** серия вече не се произвежда."Production NSX 19902005Production BMW 8 Series (E31) 19881999Първо - не си прав и второ- интернет служи не само да гледаш Преслава, а и да научиш нещо!
  • #17
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    NSX Production19902005850 1988 to 1999 . ае стига глупости. ясно е че NSX е супер култова кола, само че нека Дошо да знае че на пазара я момента тя е по скъпа и от няколко модела на ферари, които са по нови от нея.
  • #16
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Първо NSX излиза на пазара, когато 8-*** серия вече не се произвежда. второ NSX се произвеждаше до преди 7-8 години. Трето, когато NSX се славеше като добра спортна кола, доста стокови автомобилчета я правеха за смях по драговете. Така, че в крайна сметка не виждам какво толкова се кланяте на NSX. В сравнение с постиженията на Нисан ГТ-Р днес спрямо, най-най автомобилите, NSX е стояла смешно до най-спортните коли, когато е била произвеждана.
  • #15
    27 rate up comment 5 rate down comment
    естет ( преди 10 години )
    Няма да навлизам в спорове дали е добър автомобил, но дори след 25 години изглежда зашеметяващо. Поздравления за отличния дизайн.
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    друг анонимен ( преди 10 години )
    Не сравняваи V12 на БМВ с малки двигателчета или??
  • #13
    21 rate up comment 1 rate down comment
    selska ninja 2 ( преди 10 години )
    nqma takiva koli veche .....
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    ti ( преди 10 години )
    https://***.youtube.com/watch?v=ejfEKxMCDig като гледам това БМВ е класа пред НСХ на магистралата няма място за НСХ ако това е там,да не говорим за дълъг пробег с висока скорост...
  • #11
    16 rate up comment 1 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    Харесвам този модел. Преди няколко дена гледах в един сайт такова 850CSi, закотвено в някакъв склад, цялото оакано от птички и пращасало с 1 пръст прахоляк. Искаха му 2000 евро, но за да се поправи ще отидат поне още 5-6 хиляди евро... Няма нито гараж нито време, иначе за спорта е добра идея да си стегнеш 1 такова да си го караш уикенда за кеф.
  • #10
    19 rate up comment 5 rate down comment
    До Дошо ( преди 10 години )
    Като гледам муцуната на 8-мицата и не миждам, нищо общо с муцуната на Супра.Но пък виждам Тойота от къде е откраднала дизайн за муцуната на Супра. От Ламборджини Котач? Така, че крадеца да не вика, дръжте крадеца.
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    ти Дошо ( преди 10 години )
    си по-облъчен от всички заедно...да не си сектант