IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага.

"Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.

Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.

През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.

Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Въпреки всичките си достойнства моделът не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата.

Производството на 8-Series е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.

През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Снимки: BMW
 

Тагове: bmw 8-series
0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 15 rate down comment
    до анонимния генийй ( преди 10 години )
    Абе ей анонимен кво ми сравняваш една изпърдяна NSX с 8ма серия на бмв бе? ***.... бмв спря произвеждането на 8ма серия, защото самите финансови възможности бяха твърде високи, а не като пластмасовата NSX... а и BMW си е BMW, а не някаква си япоска кошница в превод NSX....земи една 8ма серия.. и земи NSX да видим хората на кое повече ще обръщат внимание ;)
  • #37
    14 rate up comment 4 rate down comment
    vel_co ( преди 10 години )
    В момента философията, заложена в осмицата я виждам прекрасно осъвременена в новите астъни - страхотни GT-машини с дълги предници с V12 в тях, направени сякаш специално за крайбрежната алея в Монако...И трябва да си чудовищно не в час да сравняваш тези лежерни машини с екстремния(също шедьовър)NSX. Единствено яко хондарско зомбиране може да обясни тази нелепица, казана от форумец, когото имам по принцип за разбирач.
  • #36
    11 rate up comment 6 rate down comment
    vel_co ( преди 10 години )
    Разбира се,че са преки конглокенти. Историята за отлагането на 456 е вярна, но малко от пишещите тук са на достатъчна възраст, за да са го чели навреме.А осмицата е класика, която ми лежи на сърцето, да, вече 25 години. Дано някой ден мога да си позволя поддръжката на този шедьовър, за да си го имам за удоволствие...
  • #35
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    като гледам 850CSi в мобиле.де струва долу горе колкото, а даже и малко повече от ферари 456. 2+2 места , V12 вдигащи се фарове - изглежда да са в един клас
  • #34
    4 rate up comment 7 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    оня от село като напише поне един факт тук, вместо да обижда - нека изрично да каже, а аз ще ида да се гръмна. колкото по *** - толкова по смешен. да е жив и здрав - добре че има *** на тоя свят, че кой ще пасе кравите....
  • #33
    8 rate up comment 5 rate down comment
    ПП ( преди 10 години )
    Едно от най-красивите БМВта и автомобили изобщо...
  • #32
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ето това е дизайн! Не като днешните облещени таралясници на импотентни контруктори.
  • #31
    3 rate up comment 5 rate down comment
    иван ( преди 10 години )
    850 просто си е изпреварило времето, за своето време то е било както сега е i8 просто тогава нагласата на хората е била различна, в момента всеки производител който направил толкова луксозно купе (съотнесено с времето си) с 12 цилиндров двигател няма да може да смогне на поръчкипрез 89-та е имало ферари/ламбогини и обикновени коли а това е била единствената хем спротна хем луксозна
  • #30
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Такова видях за пръв път 1989-та, паркирано пред Парк-хотел Москва! Чужди номера, стъклото на шофьора омазано от пръсти, народа се лепеше като мухи на мед да гледа вътре! Лудница :)
  • #29
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бях *** и една мутра спря за цигари слезе бутна вратата и тя с вакум се затвори.....аз и още 5 пишлемета гледахме като ***.Тоя видя ,че се кефим и ни отвори да погледнем вътре....за годините си това беше уникално луксозна кола...Това е луксозна кола.