IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага.

"Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.

Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.

През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.

Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Въпреки всичките си достойнства моделът не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата.

Производството на 8-Series е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.

През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Снимки: BMW
 

Тагове: bmw 8-series
0 от 500
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Детска работа ( преди 10 години )
    А пък татко е военен и ако дойде с танка....
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ходи се скрий някъде с тия Ламбота, Поршета и Ферарита..., истинската кола е Макларън!
  • #26
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Какво БМВ? Каква Хонда? И къде наместихте Ферари? Вие добре ли сте? Вие за Ферари Ф50 чували ли сте? И на шофьорите на Хондата и БМВ-то ще им трябва бинокъл, за да могат да виждат отдалечаващото се пред тях Ферари Ф50. А за Ламборджини Диабло чували ли сте? Виж Ферарито може да го съревноваваш с Ламбото ама Хондата?!?! Все едно Кольо с мотор Simson да каже как От Хонда като му видяли мотора и забавили новия модел на CBR! А Porsche 968 Turbo S чували ли сте? А Porsche 911 Carrera RS 3.8 Coupe (993)? Дори Ауди RS2 биеше като тъпан тая хонда по драговете. Дори Mitsubishi 3000 GT VR-4 и Toyota Supra Twin Turbo са по-добри коли от Хондата и БМВ 850. Виж на тяхното ниво мога да сложа спортната Селика.
  • #25
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Баварец, мене ник ми не требе за да те лупам с факти :)Поздрави от село!
  • #24
    6 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    сложи си истински ник за да може да те видим ти кога ще кажеш нещо умно. дотогава си стой насело.
  • #23
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Спрете се бе, хора! Темата е за БМВ, не за Хонда! Какъв ви е проблема? Няма Хонда, няма 5 лева. NSX е невероятен автомобил, но пък ценово предпочитам за 10 000 евро 850 и с другите 16 000 евро (26 000 евро е най-ниската цена в мобиле.де) да си го карам ли карам, да му плащам застраховки, да му купувам гуми. И така дълги години!
  • #22
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ей Баварец, къде ги видя че са в един и същи клас..., вярно мелиш много глупости
  • #21
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Страшно са я свършили БМВ , чак Ферари са се уплашили :))), недей така бе човек, ще умориш някой от смях!
  • #20
    18 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    аз видях 850 за пръв път когато наско сираков си го докара от испания. тогава и изо стоичков караше такова в барселона И помня как се избъзика с наско - като го питаха той не си ли е дошъл с БМВ-то Ицо отговори - аз си дойдох заедно с Любо )пенев) със самолет - двама интелИгенти не може да бият 3 дена път с кола, като има реактивни самолети... хахаха. голям смях беше. но на наско 850-то по софия събираше всички погледи
  • #19
    11 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    навремето когато БМВ показа готовото 850, ферари се наложи да отложат тяхното 456 с 2г - защото видяха че БМВ са си свършили по доста по добре работата с кола от същия клас. това говори достатъчно за 850 - оценката на конглокентите