IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Луксозното купе на германската компания се определя като революционно по отношение на дизайн и технологии

BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series

Тази година луксозното спортно купе на BMW - 8-Series, празнува своята 25-а годишнина. Обръщаме поглед назад към историята на модела, за да проследим фактите, които го превърнаха в един от култовите автомобили на германския производител.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW 8-Series дебютира пред публика на автосалона във Франкфурт през 1989 година. И веднага е определен като революционен, благодарение на оригиналния си клиновиден дизайн, нетипичните за марката челни светлини и модерните технологии, с които разполага.

"Предизвикателство към най-добрите луксозни купета в света. Автомобил, който притежава елегантен дизайн, нестихваща динамика, невиждани технологии и изключителен лукс", така BMW анонсира своята 8-Series.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Що се отнася до дизайна, той залага на клиновидна форма, създадена с помощта на най-модерните за онова време компютърни програми. Резултатът е коефициент на челно съпротивление от едва 0.29.

Освен това 8-Series разполага с технологии като електрически регулируема кормилна колона, ахроматично огледало за обратно виждане, централно заключване с дистанционно, електронна газ, адаптивен волан, електронна система за стабилност, електронен контрол на амортисьорите и много други.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Задвижването на модела е поверено на върховия 5.0-литров V12 двигател, който генерира 300 к.с. и 450 Нм. Благодарение на него тежащата 1790 кг. кола ускорява от 0 до 100 км/час за 6.8 сек. Максималната скорост на движение е ограничена на 250 км/час.

През 1993 година BMW представя два нови модела 8-Series. По-слабият е оборудван с 4.0-литров V8 мотор с 286 к.с., а флагманът се задвижва от V12 двигател с обем 5.6 литра, който доставя 381 к.с. и 550 Нм. При него ускорението 0-100 км/час става за по-малко от 6 сек.

Само година след това е пуснат 5.4-литров V12 с 326 к.с., за който се предлага автоматична скоростна кутия с 5 степени. Появява се и 4.4-литров V8 с 300 к.с.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Въпреки всичките си достойнства моделът не е особено успешен за BMW. Роля за това изиграват фактори като глобалната рецесия от началото на 90-те години на миналия век и войната в Персийския залив, която води до скок в цените на горивата.

Производството на 8-Series е прекратено през 1999 година, като от конвейера слизат общо 30 621 екземпляра. Повече от две трети от тях са оборудвани с V12 двигател, а само един от всеки шест 8-Series е поръчван с ръчна скоростна кутия.

През годините BMW създава и няколко прототипа на колата - M8, 850Ci Convertible и 830, но нито един от тях не стига до поточните линии. Наследник на модела също не се появява.
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
BMW отбелязва 25-годишнината на 8-Series
Снимки: BMW
 

Тагове: bmw 8-series
0 от 500
  • #48
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до дошо и jdm ( преди 10 години )
    Стига сте писали какво е било преди 20 год! Кажете какви спортни коли има хонда сега да се конкуpира с Бмв ? НИКАКВИ ! Те и Нокия бяха Номер 1 при телефоните ама сега е друга реалността.Иначе са много хубави коли с предно.И за мен са класа над Тойота.Просто избраха друг път от Бмв.
  • #47
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Споменах NSX защото в статията се казва, че БМВ-то било иновативно.На фона на NSX хич не е иновативно.И не намесвайте сега оня бавняк М3 защото NSX-a го смазва и на драг и на писта и където го набара.NSX успешно конKYРира Ферари Ф355, което е 100коня повече вие за М3 плямпате.Който плямпа за пластмасов NSX да погледне таблото на BMW-to и тогава да ръси мозък.
  • #46
    4 rate up comment 4 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 10 години )
    Е то в тоя сайт има много комплексари според които, щом е тяхно си е най-добро! :DИначе HONDA са си добри коли, даже според мен от масовите японски марки са с най-високо качество (по-високо от на Toyota).А за HONDA и моторните спортове, че то след Ferrari и Mercedes във Формула 1 HONDA са най-великите.По-долу някой искаше да му кажат за титли и трофеи на GT-R...Поразрови се в чичко Google и виж за синия Skyline R32 GT-R и какви успехи има на пистата!Мисля,че бяха пет поредни световни купи.
  • #45
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Как защо -защото имат хонди и си мислят ,че хонда е конkурент на бмв. Хонда -коли с предно и бмв-премиум с задно са съвсем различни/ като замисъл,цена и продуктово позициониране/ коли. Новите хонди изобщо не са спортно ориентирани.Сивикът със всяко поколение става все по-скопен. След 5 год хонда и спорт ще е като кия и спорт.
  • #44
    13 rate up comment 0 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 10 години )
    Класика ! Само да попитам-защо сравнявате NSX със 8er ?Едното е голямо луксозно GT с мързеливи V8 (840) или V12 (850) двигатели а другото е спортен автомобил със средно разположен високооборотен V6.И друго-8er не трябва ли да е конглокент на Mercedes SEC (W126) и по-късно като излиза CL (W140) ?
  • #43
    13 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    то по това време М3 вадеше 286кс от 3л а след това и повече. няма място за сравняване с NSX. едното е двуместна спортна кола а 850 е голямо и луксозно купе. при това БМВ нарочно напавиха двигателя само с по 2клапана на цилиндър и SOHC - за да е тих и спокоен и да дърпа от ниски... ама то трябва да си чел за да го знаеш а не само да пърдиш като селянин в асансиор.. бато смешниците
  • #42
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това прилича на Супра колкото ти на преуспял и умен човек. Тоест изобщо не прилича. Виж Тойота за Супрата обаче здраво е крала дизайн от Ламборджини Контач. Малко е смешно крадеца да вика, дръжте крадеца.
  • #41
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Japan Power ( преди 10 години )
    Как може да сравнявате тоя немски *** с NSX??? Хондата вади 270 коня от 3 литра и прави 0-100 за 5.3 секунди. Тоя *** 300 коня от 5 литра и 0-100 за 6.8... Това са различни вселени просто. Да не говорим че като дизайн е почти клонинг на Toyota Supra A70...
  • #40
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Майката на Дошко. ( преди 10 години )
    Дошо е *** и грозен като това недоразумение тук.
  • #39
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Последната 8-ца беше 92-93Г от BMW трябва да пуснат нова серия.Ще е интересно да се види