IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW и Lexus работят върху нов LFA

Новата генерация на спортното купе ще получи технологиите на i8

BMW и Lexus работят върху нов LFA

BMW Group и Toyota Motor Corporation задълбочават съвместното си сътрудничество, като обединяват сили за разработката на ново поколение на спортното купе Lexus LFA, съобщава Autoevolution.
BMW и Lexus работят върху нов LFA
Lexus LFA. Снимка: Lexus

Двете компании вече обявиха официално, че ще създадат общ спортен модел. Според информацията обаче сега става въпрос за нова разработка, чието развитие ще се осъществява успоредно с вече обявената спортна кола.

Посочва се, че следващата генерация на LFA ще получи част от технологиите на германския спортен хибрид i8, като ще се задвижва от агрегат, който съчетава бензинов двигател и електромотор. Конкретна информация за мощността на следващия Lexus LFA липсва, но се уточнява, че той ще бъде по-мощен от предшественика.

Настоящият Lexus LFA разчита на 4.8-литров V10 двигател, генериращ 560 к.с. и 480 Нм въртящ момент. Купето ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.7 секунди и развива максимална скорост от 325 км/ч. От своя страна BMW i8 използва хибриден агрегат, включващ 1.5-литров бензинов мотор с 3 цилиндъра, електрически двигател и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Общата мощност на тази система е 362 к.с. и 570 Нм, като позволява спринт от 0 до 100 км/час за 4.4 сек.

Към момента не е известно когато новият Lexus LFA ще бъде готов. Най-вероятно обаче BMW ще създаде собствена версия на автомобила, която ще приеме името M8 и ще представлява идеологически наследник на М1, за който стана дума по-рано днес.

 

Тагове: BMW M1 BMW i8 Lexus LFA
0 от 500
  • #90
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    За Лексус не са разработвани 4-цилиндрови турбо мотори досега, просто защото са премиум марка, а 4-цилиндровите мотори не доставят премиум усещане. Разбира се, има изключение - CT200h, но там 4-цилиндровия ДВГ е с ниска компресия (Аткинсън цикъл) и това го прави доста по-рафиниран от 4-цилиндровите немски мотори с претенции но без покритие за премиум.
  • #89
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Мензо, виждам че се опитваш да си придаваш важност, по "професионалните" ти познания имат сериозни пропуски, а това е комично с елементи на трагичност (в случай че наистина с това си вадиш хляба). Тойота няма какво да научи от БМВ в областта на турбо-бензините. Тойота има 4 поколения 3S-GTE, от 1986 насам, като последното вади над 260 коня от 2 литра.
  • #88
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    В долния линк неопределено се говори за някакъв велик двулитров турбомотор, който едва ли не се готви да предизвика революция, като авторите на статията, от некомпетентност или недобросъвестност, нарочно оставят у читателя усещането, че е оригинална разработка на Лексъс. Нещо като с 4 цилиндровия им атмосферен двигател "с цикъл на Аткинсън". Всъщност обаче става дума за отдавна конструирания и широко застъпен в моделната гама на БМВ двулитров мотор с две турбини и 245 к.с. - база в САЩ при БМВ.
  • #87
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/22331-lexus-slaga-turbo-dvigatel-i-na-sedana-is/
  • #86
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    Извадил си изказването ми от контекста. Писал съм, че да купуват дизели и бензини от БМВ, е алтернатива на съвместното сътрудничество, в което двете компании влязоха. А не че го правят. Идеята на сътрудничеството им е в това, всеки да ползва ноу-хау-то на другия в олбастта, в която го има, а на другия му липсва. И така, Тойота ще ползват ноу-хау-то на БМВ в областта на конструирането на бензинови и дизелови турбоагрегати, в замяна на споделено с БМВ ноу-хау при производството на хибридни системи. Не се захващай с анализ на написаното от мен, щото аз с тази работа си вадя хляба и за разлика от теб съм запознат с плана, който седи в основата на този алианс. Празни приказки не говоря! В момента Тойота и Лексъс изостават от БМВ, т.е. от останалите европейски автопроизводители, в областта на конструирането на бензинови и дизелови турбодвигатели с точно 10 години. Например, преди точно десет години БМВ предлагаха за база нормално аспириран двигател, 4 или 6 цилиндров, в С сегмента. Днез базовите модификации в този клас започват с бензинов турбомотор при БМВ. При Лексъс IS базов е 2.5 литров V6, нормално аспириран, с 208 к.с. и семпло представяне, за да не употребя по-груб израз. Даже подобаващ звук на шестак не може да извади. Старият аналогичен двигател на БМВ, който като концепция е на повече от 10 години, е много по-добър. В момента Лексъс разработват, сети се, в сътрудничество с БМВ, и започват да вграждат първия си двулитров бензинов турбоагрегат нещо, което БМВ направиха преди точно 10 години. Та, реторичните ти въпроси могат да се зададат и на теб... Ако хибрида е единственото релевантно бъдеще, защо днес Лекъс яростно рекламират предстоящото вграждане на новия си бензинов турбомотор. Без значение е дали 5% необосновани фенове на японските имитации на коли, твърдят че тези двигатели нямат бъдеще. Ясно е, че първо се търсят и продават повече от хибридите и второ не е лесно да бъдат направени добри такива. За изказването ти, че в Америка дизели не се търсели, не мисля че някъде съм твърдял обратното. Американският пазар е представен с 23 % хибриди, 10% напълно електрически коли (Тесла американска компания), а всичко останало е бензин! И БМВ там се приема като абсолютен лидер. И дай линк към статията на американско издание, в което се твърди, че Лексъс IS е по-добър от новото БМВ 3-та серия. Ако успееш, разрови статиите само в radar.bg и ще намериш поне три противоположни. Но не мисля, че ще успееш да ми дадеш такъв линк.
  • #85
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    В САЩ хибридите продават 5 пъти повече от дизелите, а в Япония дизели въобще няма, защото не покриват нормите за емисии. "IS-сът специално бе оплют драматично именно в Америка."Всеки *** има право да изрази мнение. Но имаше поне няколко сравнения от уважавани издания в които ИС победи 3-серия.
  • #84
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    "Да, ама пазарът търси 10% хибридни автомобили, 40% дизели и 50 бензинови."Изопаченият пазар в Европа и Китай толериращ дизелите чрез занижени стандарти за емисии и по-ниски такси от на бензина? Това няма да трае още дълго. След ЕВРО6 което хибридите покриват с лекота, а дизелите едва-едва, идва ЕВРО7 което за да покрият дизелите ще трябва да станат още по-скъпи, докато хибридите ще поевтинеят заради напредъка на технологиите.
  • #83
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    "Да си купуват от БМВ дизелови и бензинови мотори."Още една куха храпупка.. къде точно прочете че Тойота щели да купуват БЕНЗИНОВИ ДВГ от БМВ??? Или викаш какво значат тук някакви си факти, важното е да звучим убедително..
  • #82
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    "Болидите на Льоман се правят спрямо изискванията на състезанието"Ха-ха, ей че куха тая хралупка бе! Изискване за хибриди НЯМА! Има класове по хибридност и не-хибридния клас даже получава най-голяма порция гориво за обиколка. Ама нещо никой от големите не смее да се пробва с не-хибриден болид. "Тия марки дето ги изброи направиха хибриди за да покажат какво могат на такива като теб и ги направиха по добре от японците."Ха-ха! Е, аз лично нещо не съм впечатлен, така че напразно са се хабили.
  • #81
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Enzo ( преди 11 години )
    Е, нека и аз да добавя нещо по въпросите. Ако бъдещето на един производител можеше да се определи от това дали е добър в хибридните технологии, изобщо не схващам каква е ползата на Тойота да влиза в алианс с БМВ... Едва ли го правят от добри чувства, за да помогнат на "изоставащите баварци"?! Правят го именно, защото хибридните системи са единственото, в което са горе-долу на ниво. Т.е. това е единственото, което могат предложат. Другото е... кеш. Да си купуват от БМВ дизелови и бензинови мотори. Където Тойота, както между другото и всички останали японски производители, винаги са били изоставащи. Да, ама пазарът търси 10% хибридни автомобили, 40% дизели и 50 бензинови. Сам смятай. На американския пазар положението е абсолютно същото, само дето нишата на дизела там, е заета от търсене на бензинови автомобили. Именно там японските коли никога не са можели да се конглокират с немците, при по-достъпните премиум модели и с италианците при суперкарите. Само едно бързо рандеву из интернет ще ти покаже, че именно американците в момента драматично оплюват двата най-нови модела на Lexus и Infiniti и редица американски специализирани издания обобщават, че в класа на новото БМВ 3 серия, по-добро от този автомобил на пазара НЕМА. IS-сът специално бе оплют драматично именно в Америка. На 10 продадени 3-ки, се пада точно половин IS. Пък за Европа изобщо няма какво да говорим. Аз лично съм тествал новия IS... Тази глупост няма никакъв шанс пред 3-ката на БМВ или новата С класа на Мерцедес. Сега, БМВ ще ползват ноу-хау от Тойота, за да предложат на пазара на луксозни автомобили и ненадминат хибрид. Това е добре за рекламата и маркетинга. Един производител с претенциите на БМВ не може да си позволи да не предлага хибрид, ако не друго, поне е модерно да има в портфолиото си добър такъв. И дори в момента, в началото на това сътрудничество, Тойота и Лексъс не предлагат нещо, което дори да се доближава до класата на БМВ 5 серия хибрид. В същото време, в което този резултат е налице, БМВ не са вложили и няма да вложат в разработването на хибридни технологии дори 1% от парите, които Тойота са вложили до момента и което не им донесе нищо съществено като продажби и печалби. И като спомена за състезания... че хибридната технология се ползва там, ползва се. Но и че Тойота така и не показаха по автомобилните писти нещо различно от позор... и това е вярно! Специално във Ф1, срещу името на Тойота, се блещи една голяма 0.