IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Другото лице на BMW

Изпробвахме практичния 520d Touring xDrive

Другото лице на BMW

Другото лице на BMW
Динамика и лукс, с това най-често свързваме автомобилите на германската компания BMW. Днес обаче става дума за един практичен модел на производителя, който бързо определихме като оптималното решение за онези, които държат на синьо-бялата емблема, но търсят комфортен и удобен автомобил за всеки ден.

Става дума за 520d Touring xDrive с линия на оборудване Luxury. Което се разшифрова като 5-Series комби, оборудван с икономичен дизелов двигател и система задвижване на четирите колела.

Вероятно повечето от вас веднага ще се хванат за думата "икономичен". Бързаме да поясним, че в този случай икономичен не означава муден. Все пак говорим за BMW. Двигателят е 2.0-литров, четирицилиндров и генерира 184 к.с. и 380 Нм. Въпреки масата на автомобила от почти 2 тона, агрегатът се държи повече от добре дори при ускорение от място. Спринтът от 0 до 100 км/час отнема приличните 8.4 секунди, а максималната скорост на движение достига 218 км/час.
Другото лице на BMW
Автомобилът, който изпробвахме, е оборудван с опционалната автоматична скоростна кутия с 8 степени. Трансмисията е добре известна и доказана, но все още има много хора, които са убедени, че тя разполага с два съединителя. Истината е, че подобно нещо няма, но поведението й лесно може да обърка дори специалистите в областта. Предавките се сменят светкавично и почти неусетно, при това точно както шофьорът очаква. А благодарение на 8-те степени, двигателят работи при ниски обороти дори при магистрална скорост.

Задвижващата система вероятно би била незадоволителна за някои от любителите на високи скорости. Тя обаче доставя напълно достатъчна динамика за всяка ситуация на пътя, независимо дали се движите в града, извън него или на магистрала. Същият агрегат, но с мощност 218 к.с., вече се поставя и новото поколение Х5.

За динамичното представяне на 520d Touring xDrive на пътя заслуга има не само двигателят. Независимо от това, че става дума за комби, производителите са останали верни на своите дългогодишни традиции, разпределяйки теглото в оптимално съотношение между двата моста и изнасяйки тежестта възможно най-ниско. Пътното поведение на дизелово комби можем определим с една дума - "отлично". Колата е доста тежка, но пък перфектно балансирана, което превръща шофирането й в удоволствие. А благодарение на допълнителната технология, предлагаща различни режими на работа на колата (променя настройките на волана, двигателя, трансмисията и шасито), шофьорът може да избира между няколко характера на своя автомобил - спортен, спортен +, комфортен, комфортен + и икономичен.

Системата за задвижване на четирите колела xDrive e също определяща за поведението на автомобила. Тя не просто доставя по-добро сцепление с пътя, но и активно подпомага шофьора при всяка ситуация на пътя, като е способна да предотврати възникването на нестабилност. BMW xDrive функционира изцяло на електронен принцип и може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите.
Другото лице на BMW
Вече наблегнахме на това, че става дума за икономичен представител на BMW. Ето и конкретните цифри от нашия тест - среден разход от 6.5 л/100 км. в смесен режим. Доста добро постижение за автомобил с подобни размери, особено като се има предвид, че колата бе в ръцете ни за кратко и бързахме да й се насладим. А ако държите на още по-ниско потребление, изберете режим ECO PRO, при използването на който разходът лесно пада до под 6 литра на 100 км.
Другото лице на BMW
И тъй като става дума за 5-Series на BMW, няма как да не отбележим и комфортната кабина. Тя е съобразена най-вече с водача, към който са ориентирани всички уреди. Пътниците също не могат да се оплачат от липса на глезотии и комфорт, с изключение на случаите, в които на задната седалка са настанени повече от двама едри пасажери. Разбира се, налични са и много екстри, които се заплащат допълнително, но ако имате възможност задължително си ги поръчайте. Изпробваният от нас автомобил разполага с електрически задвижвана задна врата и отварящо се отделно стъкло, седалки с подгряване и вентилация, инфо-развлекателна система с тъч контролер и навигация, делима в три части задна седалка, алуминиеви релси на покрива, дигитални уреди на таблото, фарове с автоматични дълги светлини и много други.
Другото лице на BMW
Всичко това, разбира се, си има цена. Стартовата сума с ДДС е почти 100 000 лева. Но това не е чак толкова много, особено като се сравнят цените на конкурентите. А и като се има предвид, че BMW създава автомобили, които се избират със сърцето, а не с разума.

В случая с 520d Touring xDrive обаче изборът е по-скоро разумен. Автомобилът няма нищо излишно, но и нищо не му липсва. Динамиката е напълно достатъчна, разходът е повече от приличен, а луксозния салон, големия багажник и системата xDrive превръщат модела в отличен автомобил за всеки повод. Това е оптималното BMW.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #10
    17 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    мерцедес да но лексус какво общо има с истинските коли
  • #9
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Нев ( преди 10 години )
    Едва ли ще се намери човек, който се е качил на такава кола, да намери недостатъци в нея - казвам го от личен опит!Ко4о, вярно че е хубаво БМВ-то, ама то всеки, който е слязъл от каруцата и се е качил в Москвича, ще каже че от второто по-хубаво няма! Като се качиш в повечето от конглокентните марки в тоя клас, покараш ги повечкото и си създадеш реални впечетления, ела тогава да ни споделиш личния с опит! Благодаря! :)
  • #8
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    оставам с впечатление че само един човек пише с няколко ника възхваляваики японските колинаистина на дали някои ще се качи на BMW,AUDI и отново да погледне към японската ширпотребаслед маколко японския фен ще ми истрие коментара ха ха
  • #7
    16 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    този клас колега, без да му мисля много, а и вярвам че и много други биха се съгласили с мен, бих избрал или Лексус или Мерцедес.За Мазерати и Ягуар няма да говорим, само ще ги споменем като опция...
  • #6
    25 rate up comment 15 rate down comment
    ko4o ( преди 10 години )
    Колега 5-та серия на БМВ е най-доброто в този клас за момента! Да ми говориш за японска бегачка в сравнение с тази кола е меко казано неуместно. Едва ли ще се намери човек, който се е качил на такава кола, да намери недостатъци в нея - казвам го от личен опит!
  • #5
    21 rate up comment 10 rate down comment
    BMW Driver ( преди 10 години )
    Да БМВ не е кола за бедни, който няма парички да се ориентира към Тойота или Дачия. За много тук гроздето е кисело, пожелавам ви някой ден да можете да си позволите такава кола, ама надали. :)
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колега внимавай, говориш за немски премиум от най-висок клас, който е недостижима мечта за повечето БМВ фенове. Давам ти възможност пак да си помислиш :))).
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    нововнос ( преди 10 години )
    "Стартовата сума с ДДС е почти 100 000 лева." Стартовата :) Значи ако искаш стелки, *** на багажника, добра музика, навигацийка ала-бала и станаха 125-130 хиляди (с ДДС може би). Не било "чак толкова много". След като варненската трибуквена корпорация купу Аутомедия явно всички там карат минимум такива беемвета.
  • #2
    12 rate up comment 14 rate down comment
    раптор ( преди 10 години )
    Скуууука!
  • #1
    19 rate up comment 19 rate down comment
    muhaha ( преди 10 години )
    Хахаха, 100 000 лв. за това ... как пък не. По добре някоя японска бегачка.