IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Другото лице на BMW

Изпробвахме практичния 520d Touring xDrive

Другото лице на BMW

Другото лице на BMW
Динамика и лукс, с това най-често свързваме автомобилите на германската компания BMW. Днес обаче става дума за един практичен модел на производителя, който бързо определихме като оптималното решение за онези, които държат на синьо-бялата емблема, но търсят комфортен и удобен автомобил за всеки ден.

Става дума за 520d Touring xDrive с линия на оборудване Luxury. Което се разшифрова като 5-Series комби, оборудван с икономичен дизелов двигател и система задвижване на четирите колела.

Вероятно повечето от вас веднага ще се хванат за думата "икономичен". Бързаме да поясним, че в този случай икономичен не означава муден. Все пак говорим за BMW. Двигателят е 2.0-литров, четирицилиндров и генерира 184 к.с. и 380 Нм. Въпреки масата на автомобила от почти 2 тона, агрегатът се държи повече от добре дори при ускорение от място. Спринтът от 0 до 100 км/час отнема приличните 8.4 секунди, а максималната скорост на движение достига 218 км/час.
Другото лице на BMW
Автомобилът, който изпробвахме, е оборудван с опционалната автоматична скоростна кутия с 8 степени. Трансмисията е добре известна и доказана, но все още има много хора, които са убедени, че тя разполага с два съединителя. Истината е, че подобно нещо няма, но поведението й лесно може да обърка дори специалистите в областта. Предавките се сменят светкавично и почти неусетно, при това точно както шофьорът очаква. А благодарение на 8-те степени, двигателят работи при ниски обороти дори при магистрална скорост.

Задвижващата система вероятно би била незадоволителна за някои от любителите на високи скорости. Тя обаче доставя напълно достатъчна динамика за всяка ситуация на пътя, независимо дали се движите в града, извън него или на магистрала. Същият агрегат, но с мощност 218 к.с., вече се поставя и новото поколение Х5.

За динамичното представяне на 520d Touring xDrive на пътя заслуга има не само двигателят. Независимо от това, че става дума за комби, производителите са останали верни на своите дългогодишни традиции, разпределяйки теглото в оптимално съотношение между двата моста и изнасяйки тежестта възможно най-ниско. Пътното поведение на дизелово комби можем определим с една дума - "отлично". Колата е доста тежка, но пък перфектно балансирана, което превръща шофирането й в удоволствие. А благодарение на допълнителната технология, предлагаща различни режими на работа на колата (променя настройките на волана, двигателя, трансмисията и шасито), шофьорът може да избира между няколко характера на своя автомобил - спортен, спортен +, комфортен, комфортен + и икономичен.

Системата за задвижване на четирите колела xDrive e също определяща за поведението на автомобила. Тя не просто доставя по-добро сцепление с пътя, но и активно подпомага шофьора при всяка ситуация на пътя, като е способна да предотврати възникването на нестабилност. BMW xDrive функционира изцяло на електронен принцип и може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите.
Другото лице на BMW
Вече наблегнахме на това, че става дума за икономичен представител на BMW. Ето и конкретните цифри от нашия тест - среден разход от 6.5 л/100 км. в смесен режим. Доста добро постижение за автомобил с подобни размери, особено като се има предвид, че колата бе в ръцете ни за кратко и бързахме да й се насладим. А ако държите на още по-ниско потребление, изберете режим ECO PRO, при използването на който разходът лесно пада до под 6 литра на 100 км.
Другото лице на BMW
И тъй като става дума за 5-Series на BMW, няма как да не отбележим и комфортната кабина. Тя е съобразена най-вече с водача, към който са ориентирани всички уреди. Пътниците също не могат да се оплачат от липса на глезотии и комфорт, с изключение на случаите, в които на задната седалка са настанени повече от двама едри пасажери. Разбира се, налични са и много екстри, които се заплащат допълнително, но ако имате възможност задължително си ги поръчайте. Изпробваният от нас автомобил разполага с електрически задвижвана задна врата и отварящо се отделно стъкло, седалки с подгряване и вентилация, инфо-развлекателна система с тъч контролер и навигация, делима в три части задна седалка, алуминиеви релси на покрива, дигитални уреди на таблото, фарове с автоматични дълги светлини и много други.
Другото лице на BMW
Всичко това, разбира се, си има цена. Стартовата сума с ДДС е почти 100 000 лева. Но това не е чак толкова много, особено като се сравнят цените на конкурентите. А и като се има предвид, че BMW създава автомобили, които се избират със сърцето, а не с разума.

В случая с 520d Touring xDrive обаче изборът е по-скоро разумен. Автомобилът няма нищо излишно, но и нищо не му липсва. Динамиката е напълно достатъчна, разходът е повече от приличен, а луксозния салон, големия багажник и системата xDrive превръщат модела в отличен автомобил за всеки повод. Това е оптималното BMW.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #70
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    *** дилетантските снимки ква е тая излагация какво е това сено? Не стига че ми разказвате тука некви ПР неща ами поне готини снимки да бехте направили. пълна свешка сте
  • #69
    5 rate up comment 1 rate down comment
    DDD ( преди 9 години )
    Иска му се на тестващия да има вентилация на седалките, ама .... Как познах ? Елементарно :) бутоните се намират на долния ред до тези за циркулацията на въздуха и близо до тези за подгряване. Моля, не заблуждавайте читателите.
  • #68
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    БМВ за улегнали хора?!?Ти изощо си много много далеч от тази марка и истинат. Пенсионерските коли или както ти казваш за улегнали хора ги търси на друго място. Предполагам си с такава. Можеш да продължиш да се хвалиш...
  • #67
    6 rate up comment 3 rate down comment
    EMOS ( преди 9 години )
    Здравейте. Страхотен автомобил за улегнали хора.Единственият недостатък е високата цена.За мен минус е и това ,че е комби.Преди да почнете да плюете само да поясня,че вече 15 години карам най голямата конглокенция на този прекрасен автомобил.Не го пиша да се хваля а за да ви обясня,че из форумите няма да ви качи на подобен автомобил.В заключение погледнете само продажбите в последните години и може и да ви просветне.
  • #66
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Gosho ( преди 9 години )
    Двигателя може да е 2000 кубика, но динамичните му характеристики са доста добри. За сравнения ще кажа, че Е39 530d, прави от 0 до 100 за 8.4с, пък не бих казал, че е кола само за возене.
  • #65
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А 5-тата серия да е караш с 2.0 двигател е жив мазохизъм. БМВ не е марка с която просто да се возиш, а да караш и то предимно спортно. Никой дори и на БМВ двигател 2.0 не може да ти даде нищо освен возене. То, ако е така по-добре друга марка, друга кола, като ще се возиме. Хем по-евтино, хем по-икономично ще излезе.БМВ ли е само 6 цил. Нищо по-надолу. А и както колегите споменават 4-цил. на БМВ са доста проблемни и не знаеш, какво дърво ще ядеш...
  • #64
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    drianov, хайде да не си разказваме приказки! Нещата дето ги пишеш са верни, но за разхода не съвсем. С тази скорост, която си споменал, сложи на разхода 1 л. и ще се получи вярното. Тая кола е една от най масовите с този мотор и много добре се знае колко харчи.Ако на мен не вярваш,влез в БМВ форума и виж!За резервната гума също не си съвсем прав. Предполагам не ходиш с БМВ в планината или други места, където няма хора, сервизи и т.н.Това компресорче не е за красота.2 пъти ме е спасявало.
  • #63
    6 rate up comment 7 rate down comment
    drianov ( преди 9 години )
    Сега на въпроса дали искам да карам 5-та серия с 2.0 двигателя - най-вероятно да, но не съм достатъчно улегнал... Относно сравнението с другите марки мога да кажа само едно - не може кола в 21 век да няма резервана гума! Рън флата като се сцепи оставаш на пътя. За сега съм намерил решение с резервна гума но ми заема 1/3 от багажника - изравнихме се с на жена ми астрата багажника - излагация! За това дали бих си взел А6 - да най вероятно бих пробвал - с резервна гума и quattro - въпрос на вкус:-)
  • #62
    7 rate up comment 1 rate down comment
    drianov ( преди 9 години )
    с адаптивното окачване е като лодка в комфорт режима и няма човек който да се качи да мине 1000 км с нея и да каже че е лоша кола!!! Да има и слабости 3-литровия двигател е по-лаком(7-7.5/100 със 130-140, 10-11 градско), задното предаване не се справя добре и си плаче за 4х4, но пък ускорението (особено в Traction режима е страхотно), 8 степения автоматик е невероятно прецизен, управлението в завои (особено в спорт режима) е страхотно удоволствие....
  • #61
    7 rate up comment 1 rate down comment
    drianov ( преди 9 години )
    Много горещи дискусии и повечето встрани от темата. Хайде сега да споделя и моя опит с Е90 320d и F10 530d. Точно така - карал съм този двигател(но 163кс) в по малко купе и по голямото купе F10 с 6 цил редови(245кс). В тройката е клоустрофобия(аз съм 183/90кг) но колата е добра като цяло, двигателя е достатъчно мощен и ускорява добре, разхода на гориво е невероятно малък(5.5/100 със 130-140, 8-9/100 градско). 5- та серия обаче е доста по-нагоре - комфорта е висок, място има достатъчно....