IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Другото лице на BMW

Изпробвахме практичния 520d Touring xDrive

Другото лице на BMW

Другото лице на BMW
Динамика и лукс, с това най-често свързваме автомобилите на германската компания BMW. Днес обаче става дума за един практичен модел на производителя, който бързо определихме като оптималното решение за онези, които държат на синьо-бялата емблема, но търсят комфортен и удобен автомобил за всеки ден.

Става дума за 520d Touring xDrive с линия на оборудване Luxury. Което се разшифрова като 5-Series комби, оборудван с икономичен дизелов двигател и система задвижване на четирите колела.

Вероятно повечето от вас веднага ще се хванат за думата "икономичен". Бързаме да поясним, че в този случай икономичен не означава муден. Все пак говорим за BMW. Двигателят е 2.0-литров, четирицилиндров и генерира 184 к.с. и 380 Нм. Въпреки масата на автомобила от почти 2 тона, агрегатът се държи повече от добре дори при ускорение от място. Спринтът от 0 до 100 км/час отнема приличните 8.4 секунди, а максималната скорост на движение достига 218 км/час.
Другото лице на BMW
Автомобилът, който изпробвахме, е оборудван с опционалната автоматична скоростна кутия с 8 степени. Трансмисията е добре известна и доказана, но все още има много хора, които са убедени, че тя разполага с два съединителя. Истината е, че подобно нещо няма, но поведението й лесно може да обърка дори специалистите в областта. Предавките се сменят светкавично и почти неусетно, при това точно както шофьорът очаква. А благодарение на 8-те степени, двигателят работи при ниски обороти дори при магистрална скорост.

Задвижващата система вероятно би била незадоволителна за някои от любителите на високи скорости. Тя обаче доставя напълно достатъчна динамика за всяка ситуация на пътя, независимо дали се движите в града, извън него или на магистрала. Същият агрегат, но с мощност 218 к.с., вече се поставя и новото поколение Х5.

За динамичното представяне на 520d Touring xDrive на пътя заслуга има не само двигателят. Независимо от това, че става дума за комби, производителите са останали верни на своите дългогодишни традиции, разпределяйки теглото в оптимално съотношение между двата моста и изнасяйки тежестта възможно най-ниско. Пътното поведение на дизелово комби можем определим с една дума - "отлично". Колата е доста тежка, но пък перфектно балансирана, което превръща шофирането й в удоволствие. А благодарение на допълнителната технология, предлагаща различни режими на работа на колата (променя настройките на волана, двигателя, трансмисията и шасито), шофьорът може да избира между няколко характера на своя автомобил - спортен, спортен +, комфортен, комфортен + и икономичен.

Системата за задвижване на четирите колела xDrive e също определяща за поведението на автомобила. Тя не просто доставя по-добро сцепление с пътя, но и активно подпомага шофьора при всяка ситуация на пътя, като е способна да предотврати възникването на нестабилност. BMW xDrive функционира изцяло на електронен принцип и може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите.
Другото лице на BMW
Вече наблегнахме на това, че става дума за икономичен представител на BMW. Ето и конкретните цифри от нашия тест - среден разход от 6.5 л/100 км. в смесен режим. Доста добро постижение за автомобил с подобни размери, особено като се има предвид, че колата бе в ръцете ни за кратко и бързахме да й се насладим. А ако държите на още по-ниско потребление, изберете режим ECO PRO, при използването на който разходът лесно пада до под 6 литра на 100 км.
Другото лице на BMW
И тъй като става дума за 5-Series на BMW, няма как да не отбележим и комфортната кабина. Тя е съобразена най-вече с водача, към който са ориентирани всички уреди. Пътниците също не могат да се оплачат от липса на глезотии и комфорт, с изключение на случаите, в които на задната седалка са настанени повече от двама едри пасажери. Разбира се, налични са и много екстри, които се заплащат допълнително, но ако имате възможност задължително си ги поръчайте. Изпробваният от нас автомобил разполага с електрически задвижвана задна врата и отварящо се отделно стъкло, седалки с подгряване и вентилация, инфо-развлекателна система с тъч контролер и навигация, делима в три части задна седалка, алуминиеви релси на покрива, дигитални уреди на таблото, фарове с автоматични дълги светлини и много други.
Другото лице на BMW
Всичко това, разбира се, си има цена. Стартовата сума с ДДС е почти 100 000 лева. Но това не е чак толкова много, особено като се сравнят цените на конкурентите. А и като се има предвид, че BMW създава автомобили, които се избират със сърцето, а не с разума.

В случая с 520d Touring xDrive обаче изборът е по-скоро разумен. Автомобилът няма нищо излишно, но и нищо не му липсва. Динамиката е напълно достатъчна, разходът е повече от приличен, а луксозния салон, големия багажник и системата xDrive превръщат модела в отличен автомобил за всеки повод. Това е оптималното BMW.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #30
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И тия глупости дето в тежки условия карали Лексуси и LC - пак са глупсти. Гледайте CNN и ще видите, че най използвния джип за тези условия е Defender и старите Дискавъри.
  • #29
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "...на тоя под мен , колата е практична е не като тоя сув с които и за риба немога да отида"Да де, ти пък щото с това БМВ за риба можеш да отидеш, как ли пък не!
  • #28
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японските пък въобще нямат абсолютно нищо общо с РР, Бентли и компания.
  • #27
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Emi nai-prohodimite sa. Vij arabite 4e samo Lexus SUV karat i Toyota djipove.
  • #26
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    наи добри .... в кое са наи добри лексус хаиде кажи от кои са по проходими ????
  • #25
    11 rate up comment 9 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Kombi Lexus?? Lexus e premium marka be, ti kombi Rolls Royce vijdal li si , ili dizel. Ne, zatova sym ti kazal premiumite sa samo iaponski i angliiski. Germancite praviat anti-premiumi za golfadjii.
  • #24
    6 rate up comment 6 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Lexus predlaga kakto 4X4 v djipovete si, koito sa nai-dobrite i prohodimi. Taka i predlaga AWD pri GS i LS. Ami vijdal li si bmw s elenska koja ili audi. Ne,nali,zna4i ne stavat spored tvoiata logika.Az pyk ne sym vijdal mercedes s cena 400 000$ i koito da e po-byrz na Nurburgring ot Lexus. Taka 4e po-malko se pravi na razbira4 mi6le.
  • #23
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Kakvo edna li - Lexus GS ima versia AWD,toest 4 zadvijva6ti kolela.това комби ли е???единия сув сравнява другия седан с комби трети за някви бегачки говори
  • #22
    9 rate up comment 5 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Ti ima6 iaponka samo 4e na plakat zaka4ena na stenata.A audi naistina moje da ima6,to vseki beden golfadjia ima.
  • #21
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Ло ( преди 10 години )
    Смешни версиии със смешни дизели.....Лексус има 5 модела..(с LFA 6 модела) и сега изкарва NX и 5-6 двигателя..не предлага 4х4...струва кашон с пари..обаче с много екстри..ама някой питат ли го дали ги иска...има хора и хора..затова като си купуваш ново БМВ или МБ..си избираш каквото си поискаш...каквот се сетиш..особено МБ..аз Лексус с еленова кожа не съм виждал..ама S-класа съм виждал..