IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

H6 - мостът към Европа за Great Wall

Произвежданият в България модел вече се продава в страни от ЕС

H6 - мостът към Европа за Great Wall

През поточните линии на завода за автомобили в Ловеч, който бе открит преди две години, вече минаха четири различни модела на китайската марка Great Wall. Петият - H6, който се качи на конвейера наскоро, е моделът, на който производителите възлагат най-големи надежди. Именно той трябва да отвори пазарите на Европа за Great Wall.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Едни от първите автомобили Great Wall H6, произведени в Ловеч

Още при първата копка на завода беше ясно, че продукцията му ще бъде предназначена за Европа. Все пак пазарът на България е прекалено малък за капацитета на цял автомобилен завод. Износът на сглобяваните до момента модели - Voleex С10, Hover H5, Steed 5 и Voleex C20R, достигна най-вече до съседните на България страни. Плановете за напълно новия H6 обаче са далеч по-смели. Предвижда се моделът да стъпи на пазарите на Сърбия, Румъния, Чехия и Унгария още преди края на 2014 г. А до 2016 година да бъде наличен на общо 16 европейски пазара, сред които Италия, Чехия, Словакия, Словения, Унгария, Полша, Австрия, Румъния, Албания, Гърция и дори Турция. Става въпрос за сглобени в България автомобили.

Всъщност износът на Great Wall H6 вече започна. Моделът бе представен в Италия, от където дойдоха и първите 200 заявки. Предварителните планове сочат, че към страната ще пътуват по около 150 автомобила на месец. При интерес, износът ще бъде увеличен.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Това са европейските пазари, на които H6 трябва да се продава до 2016 г.

В момента във фабриката на Литекс Моторс край Ловеч работят около 200 човека. Предвижда се обаче броят им да расте всяка година, като при пълен производствен капацитет от 50 000 автомобила годишно, заетите в завода може да достигнат 2 000 души. Новите халета, които трябва да бъдат построени през следващите няколко години, ще бъдат предназначени за точково заваряване и боядисване.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Една от станциите на поточната линия 

Защо обаче производителите са избрали именно H6 за свой посланик в Европа. Кросовърът е най-модерният и съвременен модел на Great Wall. Той е и най-продаваният SUV в Китай за 2013г., като получи титлата „4х4 автомобил на годината“ в страната. Моделът е и сред основните "виновници" за 48-процентното увеличение в продажбите на SUV автомобили, което Great Wall записа през 2013 г. Освен това търсенето на SUV автомобили в Европа непрекъснато расте.

А заводът край Ловеч е избран, тъй като това е единственото автомобилно съоръжение на компанията, чиято продукция има типово одобрение и сертификация за производство и продажба на автомобили на територията на Европейския съюз. Освен това заводът на Литекс Моторс е отличен за най-добър завод на Great Wall извън Китай в две поредни години – 2012г. и 2013г. Не на последно място, заводът е избран и заради стратегическото разположение на България и сравнително евтината работна ръка.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Great Wall H6 получи 5 звезди на китайските краш тестовете, което е най-високата възможна оценка

Дали обаче Great Wall H6 е достоен за Европа? Това само времето може да покаже. Ние ще се постараем да изтъкнем предимствата и недостатъците на модела, които открихме за себе си.

Great Wall H6 е изключително просторен и добре оборудван кросовър. Двигателят му е китайска разработка и се произвежда в Китай. Но компонентите са доставени и произведени от световни фирми. Същото се отнася и за системата за задвижване на четирите колела и цялата периферия на мотора. Двигателят, например, разполага с последно поколение DELPHI Common Rail система, VGT - турбо компресор с променлива геометрия от BorgWarner, последно поколение DPF филтър и EURO 5b+ ниво на вредни емисии. А за задвижването се грижи последно поколение advanced TOD® система за интелигентно 4х4 задвижване, разработена от американския гигант BorgWarner. Сред другите доставчици са компании като Valeo, Bosch, ZF, Johnson Controls, Mahle, Ricardo и др.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Поредната проверка за качество

Що се отнася до сглобката, за която отговарят българските майстори, тя е на много високо ниво. Екипът е млад - средната възраст на механиците във фабриката е 19 години, и много амбициран, което определено личи. Качеството на сглобката при H6 не отстъпва на това, което сме свикнали да виждаме при европейските или азиатски автомобили. Няма разминаващи се елементи или пък различни по големина хлабини. Едно просто отваряне и затваряне на вратите на автомобила показва, че в завода край Ловеч качеството е основен приоритет. Всъщност производственият процес в завода се осъществява по японски модел и по-точно по производствената система на Toyota - TPS (Toyota Production System).
H6 - мост към Европа за Great Wall
Мощна струя вода проверява дали уплътненията ще устоят на атмосферните условия

Когато става дума за пътното поведение на H6, трябва да знаете, че той има комфортна настройка. Да, возията е приятно мека, но това се отнася и за поведението в завои. Лично на нас не допадна управлението, най-вече заради прекалено лекия волан. Спирачната система също може да бъде подобрена, тъй като педалът на спирачките се усеща леко твърд.

Иначе, изолацията от шумове е сравнително добра, както и комфортът, който предлагат седалките. Дизайнът също е привлекателен, а оборудването дори на базовите версии е повече от богато. Което обаче се отразява на цената - от 38 990 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Още по темата:

Great Wall обяви цените на новите си модели

Китайските краш-тестове C-NCAP

Колите от Ловеч тръгнаха

В Кухнята на колите от Ловеч

Тагове: Great Wall great wall h6
0 от 500
  • #8
    26 rate up comment 2 rate down comment
    marto8577 ( преди 10 години )
    пристига едно голо купе и няколко палета части! това е АСЕМБЛИРАЩА ФАБРИКА
  • #7
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Произвеждат се в България на куково лято! Колите пристигат на части (всички произведени в Китай) и тук само ги сглобяват!
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    ... ( преди 10 години )
    През потоните линии...Хайде оправете си правописната грешка.
  • #5
    25 rate up comment 4 rate down comment
    БРАВО: marto8577 ( преди 10 години )
    АБСОЛЮТНО ВЯРНО Е НАПИСАЛ ЧОВЕКА!!! НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА ЧОВЕК КОЙТО НЕ Е ВЛИЗАЛ В ЗАВОДА КАК ТАКА МОЖЕ ДА СИ ИЗМИСЛЯ - ТРЯБВА ДА СИ МНОГО БОЛЕН ОТ ГАНЬОВЩИНАТА!!! ДА, САМО C10, STEED 5 БЕНЗИН И H6 ДИЗЕЛ СА СГЛОБЯВАНИ, НИКАКВИ H5, C20R. OT АПРИЛ 2014г. ЗАПОЧВА И STEED 5 ДИЗЕЛ, А СЛЕД ТОВА И H6 БЕНЗИН.
  • #4
    34 rate up comment 11 rate down comment
    marto8577 ( преди 10 години )
    айде, типичните българи - пишем, без да знаем! ***!коли в България се произвеждат, бил съм лично в завода 3 пъти, работят около 200 души и всеки отворко може да иде и да види сам! аман от тая българщина, всеки плюе! дори и да беше далавера, малко ли е тая инвестиция да рекламира страната ни като автопроизводител и да привлича инвеститори! ама не мислите за това, нали, ***? по-лесно е да се плюе и хейтва! Колкото до статията - Само Ц10, Стийд и Н6 са сглобявани у нас, другите не!!!
  • #3
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    колко работника има в завода,колко са им заплатите ???
  • #2
    36 rate up comment 5 rate down comment
    до първият коментар ( преди 10 години )
    Всичко което не е забранено изрично, е разрешено!А и от цялата врътка нали стават мангизи и в България.Или е по добре да седим и чакаме нещо да падне от дървото?
  • #1
    30 rate up comment 14 rate down comment
    Бобара ( преди 10 години )
    Прав е човекът от първият коментар.