Вход   Регистрация

Колите от Ловеч тръгнаха

Колите от Ловеч тръгнаха
 

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци
Реклама  


Купи Great wall

Виж всички обяви

Коментари ( 61 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 6 години )

Браво!
Отговори
 
+19
 

Положителни: 20  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 6 години )

Браво!
Отговори
 
+18
 

Положителни: 21  Отрицателни: 3

от: Karutsar ( преди 6 години )

"Рачко Пръдлето" отивай да си пасеш козите и не не даваи глупави примери.Примерът ти с Австралия е повече от голяма глупост.Ако случайно не знаеш Австралия не е в ЕС и там няма внос на коли втора употреба от Австрия,Германия,Белгия и т.н.И още нещо Завода в с.Бухово 90% са пари на Г.Ганчев.Прочетох го някъде така че онези от поднебесната империя ще си го преместят на другият крачол ако онази къшла в с.Буховица закъса с продажбите на продукцията си.Китайците могат и ще инвестират някъде другаде.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 22  Отрицателни: 6

от: Na Ba4variaVgaza ( преди 6 години )

Ako se poivi ba4varia, 6ibaite go s - zaradi nego sme na tozi hal. 6IBAITE BA4VARIA.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 26  Отрицателни: 6

от: Рачко Пръдлето ( преди 6 години )

... ПОДНЕБЕСНАТА КИТАЙСКА ИМПЕРИЯ ЯВНО НЕ СЕ Е СЕТИЛ, ТА ТОЧНО ВИЕ ГАНЬОВЦИТЕ СЕ СЕТИХТЕ И ВЕДНАГА ПРОРУКУВАХТЕ!!! САМО В АВСТРАЛИЯ ОТ ПИКАПА ЗА ПЪРВИТЕ 10 МЕСЕЦА НА 2011г. БЯХА ПРОДАДЕНИ 20 000бр. N1 ПО ПРОДАЖБИ В КЛАСА СИ!!! И ПРЕДСТАВЕТЕ СИ С БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ!!! АМАН ОТ *** В ТАЗИ ДЪРЖАВИЧКА!!! *** КОЯТО ВИНАГИ ОТ ВСИЧКО РАЗБИРА И ЗА ТОВА Е НА ТОВА ДЕРЕДЖЕ!!!
Отговори
 
+25
 

Положителни: 30  Отрицателни: 5

от: Рачко Пръдлето ( преди 6 години )

ИДВА НАЙ-ГОЛЕМИЯ ЧАСТЕН КИТАЙСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА АВТОМОБИЛИ, ПРАВИ ЗАВОД ЗА МИЛИОНИ ЕВРО, ПОКРИВА ВСИЧКИ ИЗИСКВАНИЯ (ЗА ЕКОЛОГИЧНОСТ, БЕЗОПАСТНОСТ ...) НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ОТ ДО, НО ВИДИТЕ ЛИ ПОКАЗВА СЕ БАЙ ВИ ГАНЬО И КАЗВА "МА ТО ТУЙ ЗАВОДЧЕ ЩЕ ФАЛИРА ДО ДВЕ ГОДИНИ, ТЕ С ТОЗИ РАЗХОД НА ГОРИВО САМИ ЩЕ СЕ ЗАКОПАЯТ ... ДРЪН-ДРЪН-ДРЪН ... И ПАК ... ДРЪН-ДРЪН-ДРЪН" АЛООО ... ГАНЬОВЦИИИ ПАК ЛИ ВИЕ ТАРИКАТЧЕТА ВМИРИСАНИ СЕ СЕТИХТЕ ЗА НЕЩО, КОЕТО НИКОЙ ДРУГ АМА НАИСТИНА НИКОЙ ДРУГ ОТ ...
Отговори
 
+25
 

Положителни: 30  Отрицателни: 5

от: Karutsar ( преди 6 години )

Който разбира поне малко от автомобили ще се съгласи с мен.Това безобразно харчене на гориво естествено ще се отрази и на данъците които ще се плащат .Просто те няма да се наложат на пазара.За да тръгнат продажбите първоначалната цена трябва да е 35-40% по ниска.Първоначалната ниска цена трябва да компенсира текущите разходи от по високото харчене на гориво.По ниската продажна цена няма да осигури очакваната печалба на Г.Ганчев.И ще се задействат познатите ни номера с плащанията и идва КРАЯ
Отговори
 
+18
 

Положителни: 25  Отрицателни: 7

от: 187 ( преди 6 години )

*** спора...подкрепям бъчваря - данни от евростат - българина получава средно 20 и няколко процента от средната европейска заплата, производителността на труда му е 40 и няколко процента от този на средностатистическия гражданин на ЕС...мнозинството български работодатели, бачкат на принципа "като не те устройва, на улицата чакат 10 като тебе"...
Отговори
 
+20
 

Положителни: 27  Отрицателни: 7

от: бъчваря ( преди 6 години )

Верно, че забравихме за разхода и вредните емисии. Ето, сега в съседната тема се спореше за данъците на мощните и лакоми возила. 7.3 л/100 км са огромно количество CO2 емисии. А сега познайте, какъв данък ще се плаща в Европа за тоя мотор :) Ами тоя разход вече го имат големи лимузини с по 300 к.с. Къде отиваме ние? Хубава работа, ама ***. да ви имам оптимизма. Че тя отсега продукцията е обречена на провал, ако не се осъвремени задвижването на тия автомобили.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 22  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 6 години )

Дано нещата тръгнат. Но българина се отучи да работи не ,че някога еработил де... Бил съм свидетел в един електрокарен завод навремето, как гайка на главината не се завива, а се набиваше с ***.И цялата продукция отиваше за братската СССР. Разбира се , уволнени за подобни деяния нямаше ,та.. ако и сега така работим...
Отговори
 
+24
 

Положителни: 28  Отрицателни: 4

от: Karutsar ( преди 6 години )

Тези от Ловеч ако смятат да произвеждат тези боклуци с такъв голям расход.Тези Китайски боклуци горят гориво колкото лекотоварни камионетки.За да компенсират тези големи недостатъци (голям разход и под всякаква критика Китайско качество)трябва да свалят цените по около 35-40% иначе ги чака фалит.Поддържат ли ги тези цени след 2-3 години Литекс Моторс ще фалира и заводът ще бъде закрит.Помнете ми думите.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 25  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 6 години )

Ей тИрикати,много ги разбирате работите.Особено бъчваря,който е абсолютен дървен философ.И какво,като са на 19?Хората създават работни места и младите ще изкарват нещо.Малко може да е аме ще е нещо и няма да чакат на мама и тате и да се чудят каква простотия да направят или бягат в чужбина.Сега започва производството и няма как да им дадат по една торба с пари без да се е видяло ще тръгнат или не работите.Не на последно място,сериозните хора,които гледат с переспектива инвестират в младите.
Отговори
 
+28
 

Положителни: 33  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 години )

Great Wall entered the European passenger car market just two-years ago, but the Chinese automaker has already opened its first production facility on the continent. Located in the Bulgarian town of Lovech, the plant officially opened its doors earlier on Tuesday, according to Reuters, making Great Wall the first Chinese automaker to open an assembly plant in Europe.

The plant will eventually produce Great Wall’s Hover SUV, Steed pick-up and Voleex city car models to the tune of 50,000 units per year. When the plant ramps up to full capacity in 2013, it will employ 2,000 people.

Great Wall has set the ambitious plan of selling 600,000 vehicles this year, which would be a 23 percent improvement over 2011. However, European sales won’t be a major contributor to that goal as the new Lovech plant is only expected to produce about 8,000 vehicles in 2012.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 26  Отрицателни: 5

от: G ( преди 6 години )

Eto kak i v USA se zagovori za Bulgaria. Moge da sa kitaiski kolite, no vse pak e nesto. Trqbva da se gordeem, 4e pravim parvi stapki. Uspeh v badeste! http://www.leftlanenews.com/chinas-great-wall-opens-first-plant-in-europe.html
Отговори
 
+23
 

Положителни: 29  Отрицателни: 6

от: бъчваря ( преди 6 години )

Тоя ник по ли е добре?
Отговори
 
+15
 

Положителни: 23  Отрицателни: 8

от: България ( преди 6 години )

Когато ние усвоявахме подобно производство, ни дадоха период през който да свикнем. Позволиха ни да правим брак колкото искаме и очакванията бяха, че трябва поне една година, за да излезем на печалба. Поне така било в Европа. Едва ли тук нещата ще тръгнат по мед и масло. Аз ако бях на 19, много щях да се раздвам да почна в тоя завод. Щях да се старая, но едно е да се стараеш, друго е да си врял и кипял в подобни ситуации. Ще дам само един прост пример. На 19 човек няма дори навика да държи гаечен ключ. Сега ще ви кажа, какво правих точно на 19. Бяха ми зачислили два ЗиЛ-а и една виетнамка в казармата, та стоях след 17 часа ( като заминат фатмаците) под камиона или с отворен на двигателя капак. Имах картбланш да усвоявам наученото, без риск да ме накажат, орежат от заплатата или каквото и да било. Е, все пак щяха да ме вкарат в ареста, задето се бе развалила резбата за свещта на единия цилиндър ( без да имам вина), ама баща ми, Бог да го прости, оправи нещата, като му направих собственоръчно чертеж на това, което искам и той го изработи на фрезата. Та такива работи правих на 19. Каквото съм опропастил, съм го опропастил в казармата, а след това взех и една стара кола да се уча на нея – хем да шофирам, хем да лежа под нея всеки ден. Сега...пъните се, че не трябва да имаме нищо против тия младежи, но ако погледнем реално на нещата, тия неща се правят за изгода на работодателя – Ниски заплати, ниски осигуровки, липса на допълнителни възнаграждения като тия за стаж и естествено, млад човек никога няма да тръгне срещу началника си примерно, да му вдига заплатата. Ще се раздва на стотинките, дето му дава Гришата, защото ще е самостоятелен и мама и тати ще са доволни и ще дават по-малко парички и...ще бъдем мъже, нали имаме работа :)
Отговори
 
+25
 

Положителни: 28  Отрицателни: 3

от: Ime ( преди 6 години )

Анжин зарежи, бъчваря донякъде има право. И не те лъже, когато ти разправя, че дав храна на много хора. /пише се сиТски, нищо лично../
Иначе и на мен основно ме притеснява качеството. Защото ако се окаже добро- страхотно, с изградените представителства из околните страни можем да дръпнем.
Но ако още в началото има гафове- тогава става кофти работата и нещата ще се забавят с години, ако изобщо тръгнат.
А проблемите, за които се изказа той малко директно,съществуват. Дано да не се окаже прав.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 26  Отрицателни: 4

от: kozela ( преди 6 години )

abe hora vie nqmate rabota i si 4e6ite ezicite.ama tuk ne6tata sa seriozni.
mnogo mi e intersno ako vie ste sred tezi 19 god. kakvo li mnenie 6te izkajete. naprimer ba4varq.......
Отговори
 
+14
 

Положителни: 19  Отрицателни: 5

от: бъчваря ( преди 6 години )

Не, аз съм Торанага Сама, ама се прекръстих на "бъчваря", като дойдох в България.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 26  Отрицателни: 9

от: АНДЖИНСАН ( преди 6 години )

До бачваря-брато ти да неси сидски лорд в сянка много си светнат във всичко бе брато ?
Отговори
 
+14
 

Положителни: 20  Отрицателни: 6

от: асас ( преди 6 години )

Браво! Пожелавам им много успехи за напред и дай боже един ден всеки от нас да може да си позволи една чисто нова кола и то произведена в България.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 25  Отрицателни: 7

от: anjinsan ( преди 6 години )

Dano tezi avtomobili izlyazat zdravi,mnogo se zaradvah kato pro4etoh 4e v bg stese proizvezdat koli ,nay setne idano sa po joba na obiknovenniya balgarin,govorya za pikapite zastoto naistina snasite patista i osobenno klimat v zimno vreme enaistina hubavo da ima edna takava kola 4ovek pod raka osobenno v selskite rayoni,a sto se otnasya do kavalite deto pluyat balgarskoto tova sa hora ot tipa :az moze dane obi4am yabalki no site 4e gi nahapem:aman ot takiva psevdo represirani pradliovci
Отговори
 
+19
 

Положителни: 25  Отрицателни: 6

от: бъчваря ( преди 6 години )

Ами такива като мен изкарват парите на голяма част от вас. Могат да го потвърдят доста хора, включително и някои от тоя сайт. Според теб, какви хора трябва да виреят тук? Овчици, дето да ти работят без пари като тия 19 годишни младежи? Нали се сещаш, защо са на 19 години и то без месец стаж най-веротно. Аз бих казал същото за хора, дето експлоатират други хора. Не знам дали си такъв. Аз ще се махна, но много хора ще останат без хляб. Гарантирам ти, че доста повече от тия, дето работят в новия завод. Мислиш, че е голяма работа да осигуриш 120 работни места с по 400-500 лева заплата. Не, това е по-скоро достойно за съжаление. Ако нямаше ограничения във възрастта, щях да се съглася с Гришата, но така не мога. Съжалявам. Грешно ви е мисленето. Затова и ние, българите , сме последни в Европа и дълго време ще бъдем на последно. Имахме шанс за 5 години да направим нещо в ЕС, но не го направихме. Вместо това разни играчори използват думичката „криза“, за да ни експлоатират и печелят милиони. Ако не съм прав, ще си замина. Обаче ти какво ще спечелиш с това?
Отговори
 
+16
 

Положителни: 29  Отрицателни: 13

от: Д.П. ( преди 6 години )

Не мога да разбера едно: мранкаме като нищо не се прави у нас,а като се направи нещо голямо, скъпо и най-важното ново, пак сме недоволни.Кво ти пречи завода за нови коли бе ***?П.С. за бъчваря.
такива като теб, не трябва да виреят тук.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 27  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 години )

Az sa6o se u4udih,no ot izraza 19g.ili 25g. (sredna)vazrast,kato znam formulata za usredniavane,si mislia,4e nai-malkoto sa negramotni.A napisah intrigi za deto se opita da se izkaje6,4e(zaostril ni vnimanieto)ne e gre6no da si priznae6, ako si zbarkal.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 21  Отрицателни: 4

от: бъчваря ( преди 6 години )

И между другото, понеже съм малко хазартна личност, ако сега бях в положението да купувам първия си нов автомобил ( или стар), щях да предпочета C10. Не се бъзикам. Вече минах по подобен път с Фиеста. Без да се замисля щях да взема новия, а с ремонтите ще се примиря, ако има такива. Така, че стига сте лаели, а бегом в шоурума на GWM!
Отговори
 
+18
 

Положителни: 26  Отрицателни: 8

от: бъчваря ( преди 6 години )

Е що да правя интриги? Просто съм изненадан от няколко факта. Изказването на шефовете и възрастта на персонала. За самите автомобили мога да кажа малко неща. Имам някакви впечатления от изложение, но само толкова. както казва колегата под мен, дано някой скоро напише тест драйв. Цените са перфектни, лизинга също. Ако някой се интересува, има ги на сайта им. Така ще помогне не само черно на бяло, но и в действителност. Едно е да се бием в гърдите, че правим нещо, друго е да ползваме това нещо.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 23  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 6 години )

Ba4varia polu4ava otnovo minus ot MEN,zaradi intrigite koito pravi.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 22  Отрицателни: 7

от: Аudi.. ( преди 6 години )

айде щом дошо"момчето просто" пак се изака и усмърди и този форум работата е ясна,успех на всички работещи в завода..дано някои скоро качи test drive
успех
Отговори
 
+15
 

Положителни: 23  Отрицателни: 8

от: бъчваря ( преди 6 години )

Ами...щом сте казали, успех :) И аз така казах отначало. Просто ви заострих вниманието върху няколко неоспорими факта. Ще се радвам да греша. А що се отнася до капиталистите, дето ни експлоатират и имаме най-ниската минимална заплата в Европа ( 138 евро), няма да си променя мнението. Това е положението.
Отговори
 
+32
 

Положителни: 35  Отрицателни: 3

Страница: 123
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising