IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Над 5 милиона хибрида от Toyota

Компанията пуска нови 18 хибридни модела през следващите 2 години

Над 5 милиона хибрида от Toyota

Над 5 милиона хибрида от Toyota
Трите поколения на най-популярната хибридна кола в света - Prius. Снимка: Toyota

5.125 млн. хибридни коли на Toyota Motor Corporation са реализирани на пазара от 1997 година, когато японската компания пусна първото поколение на Prius. Това съобщават от японската централа на Toyota, като уточняват, че тези возила са спестили на планетата 34 милиона тона вредни СО2 емисии и около 12 млн. килолитра бензин.

"С първото поколение Prius искахме да създадем автомобил на 21 век и да отговорим на проблемите с опазването на околната среда. Иновацията беше трудна и скъпа, но успехът, който реализират хибридите на пазара, е дори отвъд нашите очаквания", каза Такеши Учиямада, заместник-председател на Toyota.

Вдъхновени от този успех японците готвят 18 нови модела с хибридно задвижване. Те ще се появят на пазара последователно до края на 2015 година. Освен това ще бъде разширен и списъкът с държави, в които Toyota Motor Corporation продава хибридни коли. В момента това са 80 страни и региони.

Настоящата моделна гама на японската автомобилна компания включва 19 различни хибридни модела, както и един plug-in хибрид (може да се зарежда и от електрическата мрежа). През миналата година хибридните коли са представлявали 14% от глобалните продажби на TMC. В САЩ около 60% от всички реализирани на пазара хибриди за изминалата година са с емблемите на Toyota и Lexus.

0 от 500
  • #29
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Първия Приус ми се струва най-красив като дизайн и беше седан, а не нещо средно между хечбек, комби и микробус.
  • #28
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Единствената хибридна кола която си заслужава е Шеви Волт. Но пък там американците са се оляли с цена. Колата харчи 3 литра на 100км. има добра динамика и най-доброто е че ако я караш само в градски режим имаш 80км. пробег само на ток. Тоест градски шофьор може да не стъпи в бензиностанция с месеци. А Ако му се наложи дълъг извънградски пробег има разход двойно по-нисък от този на японските хибриди. Само че с цена от 80 000лв. трудно ще станат масовки, за каквито са конструирани.
  • #27
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хубаво правят хибриди ама е време да ги направят и икономични. Не може да караш спъната кола, която харчи много и да си доволен че е хибрид. В момента един дизелов автомобил постига същия разход. Да не споменаваме и все по-добрите електромобили. Хибрида май се изгуби някъде между тях и нещо не му се получава. 5 милиона звучи внушително като бройка но ако сметнем колко коли са продадени за тези 16г. едвали хибридите ще стигнат и 1% от продажбите.
  • #26
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    По-долу имах предвид защо немците се набутват да разработват хибриди след като са толкова "безсмислени" в сравнение с дизелите. Явно това не е така.
  • #25
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Тойота си разработва дизели, просто не такива за малки автомобили. 4-тото поколение i-ART комън рейл система на Denso както и всички досегашни поколения комън рейл системи са практически разработка на Тойота - Denso е част от Тойота Груп.
  • #24
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Obrut ( преди 11 години )
    За Honda не знам, но Toyota вече не се занимава с инвестиции в дизела, а предпочете да ги купува от BMW, докато й трябват.До анонимния по-долу - Дифорс не лъже, може да се провери колко хибрида е продала Toyota през 2012. А тия песни, дето хибридите харчели много на магистрала - може, ама не и тези на Toyota/Lexus! Prius III дава разход София-Бургас-София 4.6л/100км.
  • #23
    7 rate up comment 12 rate down comment
    до хибридния ( преди 11 години )
    "Абе като дизелите са толкова по-добри от хибридите, тия немците що инвестират милиарди да ги разработват?"По същата причина по която Toyota и Honda особено инвестират в дизеловите двигатели.Но ти си тъпо момче и няма как да го разбереш,хибриден кавал!
  • #22
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако няма някакви специални данъчни или други преференции само ****ар може да си купи кола, която не може да върви,няма никакво пътно поведение,на магистрала харчи повече от нормален автомобил, а има по-малък багажник и т.н.Инресесно,защо при тези,които нямат проблеми с цената на бензина изобщо не се сещат за хибриди?Без преференциите при покупка,при данъци или достъп до центровете на големите градове,тези хибриди нямат никакви автомобилни аргументи пред останалите автомобили.А Дифорс лъже !
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Безнадеждно имах предвид.
  • #20
    8 rate up comment 11 rate down comment
    до:Хибридният ( преди 11 години )
    Ти си хибриден а и отпред и отзад те зареждат