IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW серия 3 е "Кола на годината на България 2013"

Hyundai Santa Fe, Opel Аmpera и Ford B-MAX са победители в отделните категории

BMW серия 3 е

BMW серия 3 е
Снимка: Прес-авто клуб България

Тази вечер, на изискана церемония в столичния хотел "Шератон" бяха обявени победителите в конкурса "Кола на годината на България 2013".

Голямата награда отиде при новото BMW серия 3 седан, което стана тазгодишният отличник в категорията "Лек автомобил". Спортно-елегантният седан спечели симпатиите на журито и успя да се наложи над останалите финалисти - Renault Clio, Skoda Rapid, Chevrolet Malibu, Audi А3, Peugeot 208 хечбек, Peugeot 301 седан и Citroen DS5.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: BMW

В категорията "Автомобил 4х4" победител стана Hyundai Santa Fe. Корейския кросовър надделя над конкурентите си в конкурса Mazda CX-5, Great Wall Steed 5, Citroen C4 Аircross и Peugeot 508 RXH Allroad.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Hyundai

За "Екологичен автомобил на годината в България 2013" бе обявен Opel Аmpera. Електромобилът с удължен пробег си съперничеше в тази категория с Lexus GS 450h, Peugeot 508 HYbrid4 седан и Tоyota Yaris HSD.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Opel

Наградата "Най-добър ван на годината 2013" отиде при Ford B-MAX, който се пребори с Dacia Lodgy и Opel Zafira Tourer.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Ford

Традиционната награда "PR на годината" беше присъдена на Мартина Йорданова от София Франс Ауто - официален вносител на марката Peugeot за България.

Бяха връчени и няколко специални награди. Булстрад получи приза "Застрахователна компания на годината", Уникредит Лизинг - "Лизингова компания на годината", а Глобул бяха отличени за особен принос за подобряването на безопасността на движението по пътищата в България. Лук Ойл грабнаха отличието за "Гориво на годината", а GEFCO - за "Най-бързо развиваща се логистична компания в България".

Литекс Моторс пък получиха признание за автомобилния завод в Ловеч, чрез наградата "Инвестиция на годината в автомобилния бизнес в България".

Спонсори на "Кола на годината на България 2013" са ААП, Lasurit, Bosch, Sony, Castrol, MS Yachting, Маргел, Chivas и Шератон.
BMW серия 3 е
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски връчи лично призът "Кола на годината на България 2013". Снимка: Прес-авто клуб България

Журито на тазгодишното издание на конкурса "Кола на годината на България 2013" се състои от 47 журналисти от водещи български издания, членове на Прес-авто клуб България. В първия етап от конкурса всеки вносител на дадена марка номинира модела, с който иска да участва. При етап две, след масов тест-драйв на автомобилите, журито излъчва финалистите в отделните категории. Във финалният етап на конкурса журито дава оценки на номинираните возила, разпределяйки определен брой точки за дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, сигурност и цена/предлагане. Дадените оценки от всеки член на журито се сумират, като автомобилът с най-голям бал става победител.

През миналата година "Кола на годината на България" стана Ford Focus. В категорията "Еко автомобили" наградата грабна пълнохибридния Lexus CT200h, титлата "Ван на годината 2012" отиде при Chevrolet Orlando, а в категорията "4х4" победител стана Range Rover Evoque. За "PR на годината" беше отличена Стефка Узунова, отговаряща за марките Renault, Nissan и Dacia в България.

0 от 500
  • #35
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    А, между другото на мен ми прави впечатление автомобила Skoda Rapid. В България тази кола отива на финала, докато в Чехия НЕ ОТИВА на финала, защото е чак на 14-та позиция по гласове. Според някого това може би е "нормално", но според мен- НЕ.
  • #34
    11 rate up comment 1 rate down comment
    K&G ( преди 11 години )
    Здрасти Slavo,как си,не си се появявал скоро?
  • #33
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Абе, БЪЧИ тази година в Бг е по-скромно положението... Поне BMW-то е "само" 3-та серия! Какво ще кажеш за кола на годината за 2011??? Словакия- Opel Astra, Чехия- Alfa Romeo Giulietta, БЪЛГАРИЯ- BMW 5 series!!! Направи си сам извода. Всичко си е ОК! Простотията и гъзарията у нас нямат край.
  • #32
    1 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Здравейте ,чрез една малка регистрация ЕТО ТУК http://sumixs.com/?ref=1262777 --- Вие само за един ден ще правите по 27 $, като гледате по 3 клипчета и след това отговаряте на 8 въпроса ,но даже няма значение какво отговаряте и когато съберете 1200$ вече може да си ги изтеглите. Гледането на клипчетата става така цъкате на Survey.. След това цъкате на Do survey.. което се намира под клипа.. Успех :)
  • #31
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нашите "журналисти" се продават за дребни стотинки.
  • #30
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Прав си,с B-Max не можеш да платиш 1000лева акт!
  • #29
    11 rate up comment 8 rate down comment
    !??!?! ( преди 11 години )
    Всички тези автомобили са модел 2012 , вече се продават! Все още сме 2012 година а се избира "Автомобил на 2013"???? Е ,това не ми е ясно!
  • #28
    7 rate up comment 13 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    И ако ме питате, коя кола според мен заслужава титлата, то те са всичко друго, но не и BMW 3! Дори един B-Max е за предпочитане - добри двигатели, безкрайни екстри на сравнително ниски цени, голямо пространство за семейството, ниски цени, комфортна обстановка. Не виждам никакъв смистл да давам 3 пъти повече пари за купчина ламарина, с която най-много да ти направят акт за 1000 лева на някоя магистрала.
  • #27
    4 rate up comment 5 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Ако бе прочел целия ми пост щеше да забележиш какво пиша за старите автомобили. Аз имам нормална заплата и съм си взел досега две чисто нови коли. Можех да си взема и някоя 5 годишна или дори още по-стара, но не съм го правил. Така, че не си прав в случая. Говоря за това, как доста хора предпочитат автомобил на 2-3 години или дори по-нов пред чисто нов. А имат тая възможност. Това все пак е въпрос на гледна точка, но при добро желание всеки средно заможен българин може да си позволи нова кола.
  • #26
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Лелее ( преди 11 години )
    БМВ-то може да има най-страшните технологии и най-мощния двигател, но дизайнът му е като на някоя китайска ламя... Просто е грозно.