IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW серия 3 е "Кола на годината на България 2013"

Hyundai Santa Fe, Opel Аmpera и Ford B-MAX са победители в отделните категории

BMW серия 3 е

BMW серия 3 е
Снимка: Прес-авто клуб България

Тази вечер, на изискана церемония в столичния хотел "Шератон" бяха обявени победителите в конкурса "Кола на годината на България 2013".

Голямата награда отиде при новото BMW серия 3 седан, което стана тазгодишният отличник в категорията "Лек автомобил". Спортно-елегантният седан спечели симпатиите на журито и успя да се наложи над останалите финалисти - Renault Clio, Skoda Rapid, Chevrolet Malibu, Audi А3, Peugeot 208 хечбек, Peugeot 301 седан и Citroen DS5.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: BMW

В категорията "Автомобил 4х4" победител стана Hyundai Santa Fe. Корейския кросовър надделя над конкурентите си в конкурса Mazda CX-5, Great Wall Steed 5, Citroen C4 Аircross и Peugeot 508 RXH Allroad.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Hyundai

За "Екологичен автомобил на годината в България 2013" бе обявен Opel Аmpera. Електромобилът с удължен пробег си съперничеше в тази категория с Lexus GS 450h, Peugeot 508 HYbrid4 седан и Tоyota Yaris HSD.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Opel

Наградата "Най-добър ван на годината 2013" отиде при Ford B-MAX, който се пребори с Dacia Lodgy и Opel Zafira Tourer.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Ford

Традиционната награда "PR на годината" беше присъдена на Мартина Йорданова от София Франс Ауто - официален вносител на марката Peugeot за България.

Бяха връчени и няколко специални награди. Булстрад получи приза "Застрахователна компания на годината", Уникредит Лизинг - "Лизингова компания на годината", а Глобул бяха отличени за особен принос за подобряването на безопасността на движението по пътищата в България. Лук Ойл грабнаха отличието за "Гориво на годината", а GEFCO - за "Най-бързо развиваща се логистична компания в България".

Литекс Моторс пък получиха признание за автомобилния завод в Ловеч, чрез наградата "Инвестиция на годината в автомобилния бизнес в България".

Спонсори на "Кола на годината на България 2013" са ААП, Lasurit, Bosch, Sony, Castrol, MS Yachting, Маргел, Chivas и Шератон.
BMW серия 3 е
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски връчи лично призът "Кола на годината на България 2013". Снимка: Прес-авто клуб България

Журито на тазгодишното издание на конкурса "Кола на годината на България 2013" се състои от 47 журналисти от водещи български издания, членове на Прес-авто клуб България. В първия етап от конкурса всеки вносител на дадена марка номинира модела, с който иска да участва. При етап две, след масов тест-драйв на автомобилите, журито излъчва финалистите в отделните категории. Във финалният етап на конкурса журито дава оценки на номинираните возила, разпределяйки определен брой точки за дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, сигурност и цена/предлагане. Дадените оценки от всеки член на журито се сумират, като автомобилът с най-голям бал става победител.

През миналата година "Кола на годината на България" стана Ford Focus. В категорията "Еко автомобили" наградата грабна пълнохибридния Lexus CT200h, титлата "Ван на годината 2012" отиде при Chevrolet Orlando, а в категорията "4х4" победител стана Range Rover Evoque. За "PR на годината" беше отличена Стефка Узунова, отговаряща за марките Renault, Nissan и Dacia в България.

0 от 500
  • #55
    4 rate up comment 4 rate down comment
    trb ( преди 11 години )
    Abe tva mom4e li momi4e li dete li e kvo e anonimniq deto kato 4ue Audi i otka4a i po4va da drunka kvo li ne i napravo otkacha da hrani ...kak mislite dali e normalno sushtestvo tova? V smii...nikoga ne si imal novo ili 1-2-3 godishno Audi a ne nqkoq morga i hranish govorish kvo li ne ..tova spored men e mn mn bolno sushtestvo....mnogo e tejko polojenieto samo v Bg ima takiva neizdurjali hateri...potrisam se vseki put, no za jalost pak 4eta komentarite...navik...
  • #54
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Има,прецедент през 1978год. Порше 928 печели конглокса,скъп авт. с голям двигател и висок разход.
  • #53
    21 rate up comment 9 rate down comment
    BB ( преди 11 години )
    Dobre e vse pak che ne sa izbrali Rolls Royce Phantome za kola na godinata...malko po dobur e ot novata troika lol. Super parodiq sa tiq "kola na godinata"
  • #52
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Ivo ( преди 11 години )
    БМВ е като футболен отбор, може да не е най-добрия но сме му фенове ;) Единственият случай в който не бих си купил БМВ е ако нямам финансовата възможност!
  • #51
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това нищо не е,ти да видиш,понякога влизат само ,БАРОВЦИ!В този сайт,всички карат от Bentley на горе! Дизайнери и Инженери на най-високо ниво.
  • #50
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Философа ( преди 11 години )
    Всичко е едно мерене на п.шки-кой ходил,кой не се върнал,кой с Бмв,Ауди кой с нещо друго.....така е било ,така и ще бъде.Едните ще имат, другите ще ги плюят-така е от векове.
  • #49
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Йз не мога да рйзбера какъв ви е спора. Имал съм и бмви мерцедес и ауди. И трите марки са добри и голяма разлика между тях няма. Копувам си кола от тези три марки и тъй като ги купувам втора ръка 3-4годишни единственото нещо което о еделя избора ми коя да си купя е коя оферта е най-изгодна като цена-екстри и запазеност на автомобила. Сега като чета "специалистите" кое как дрифтело или недозавивало и не знам да плача ли или да те смея.
  • #48
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Който е ходил го знае..." Ами този дето не се е връщал? Той какво знае? *** си ТИ! Преди 14г. тука нямаше пожарна Iveco Eurofire, нямаше линейки Пежо и Ситроен, нямаше и полицейски коли Фиат или Шкода, и пощата винаги идваше с Фолксваген бус, а глокиерите от DHL караха Мерцедес... По улиците и паркингите нямаше толкова много КУРейски коли или Рено (най-големия вносител на коли в Германия) Така, че недей се дърви много...
  • #47
    17 rate up comment 9 rate down comment
    до анонимния ( преди 11 години )
    *** които не са стъпвал в Германия пишат какво харесвали германците.В Германия най-много се кара фолксваген и ауди.Който е ходил го знае.....в Австрия е същото.Така че не ми обеснявай на мен който имам 6 ходения тази година, какво се кара там.
  • #46
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ВМВ=БМВ