IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW серия 3 е "Кола на годината на България 2013"

Hyundai Santa Fe, Opel Аmpera и Ford B-MAX са победители в отделните категории

BMW серия 3 е

BMW серия 3 е
Снимка: Прес-авто клуб България

Тази вечер, на изискана церемония в столичния хотел "Шератон" бяха обявени победителите в конкурса "Кола на годината на България 2013".

Голямата награда отиде при новото BMW серия 3 седан, което стана тазгодишният отличник в категорията "Лек автомобил". Спортно-елегантният седан спечели симпатиите на журито и успя да се наложи над останалите финалисти - Renault Clio, Skoda Rapid, Chevrolet Malibu, Audi А3, Peugeot 208 хечбек, Peugeot 301 седан и Citroen DS5.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: BMW

В категорията "Автомобил 4х4" победител стана Hyundai Santa Fe. Корейския кросовър надделя над конкурентите си в конкурса Mazda CX-5, Great Wall Steed 5, Citroen C4 Аircross и Peugeot 508 RXH Allroad.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Hyundai

За "Екологичен автомобил на годината в България 2013" бе обявен Opel Аmpera. Електромобилът с удължен пробег си съперничеше в тази категория с Lexus GS 450h, Peugeot 508 HYbrid4 седан и Tоyota Yaris HSD.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Opel

Наградата "Най-добър ван на годината 2013" отиде при Ford B-MAX, който се пребори с Dacia Lodgy и Opel Zafira Tourer.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Ford

Традиционната награда "PR на годината" беше присъдена на Мартина Йорданова от София Франс Ауто - официален вносител на марката Peugeot за България.

Бяха връчени и няколко специални награди. Булстрад получи приза "Застрахователна компания на годината", Уникредит Лизинг - "Лизингова компания на годината", а Глобул бяха отличени за особен принос за подобряването на безопасността на движението по пътищата в България. Лук Ойл грабнаха отличието за "Гориво на годината", а GEFCO - за "Най-бързо развиваща се логистична компания в България".

Литекс Моторс пък получиха признание за автомобилния завод в Ловеч, чрез наградата "Инвестиция на годината в автомобилния бизнес в България".

Спонсори на "Кола на годината на България 2013" са ААП, Lasurit, Bosch, Sony, Castrol, MS Yachting, Маргел, Chivas и Шератон.
BMW серия 3 е
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски връчи лично призът "Кола на годината на България 2013". Снимка: Прес-авто клуб България

Журито на тазгодишното издание на конкурса "Кола на годината на България 2013" се състои от 47 журналисти от водещи български издания, членове на Прес-авто клуб България. В първия етап от конкурса всеки вносител на дадена марка номинира модела, с който иска да участва. При етап две, след масов тест-драйв на автомобилите, журито излъчва финалистите в отделните категории. Във финалният етап на конкурса журито дава оценки на номинираните возила, разпределяйки определен брой точки за дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, сигурност и цена/предлагане. Дадените оценки от всеки член на журито се сумират, като автомобилът с най-голям бал става победител.

През миналата година "Кола на годината на България" стана Ford Focus. В категорията "Еко автомобили" наградата грабна пълнохибридния Lexus CT200h, титлата "Ван на годината 2012" отиде при Chevrolet Orlando, а в категорията "4х4" победител стана Range Rover Evoque. За "PR на годината" беше отличена Стефка Узунова, отговаряща за марките Renault, Nissan и Dacia в България.

0 от 500
  • #65
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Ами кво да караме бе пич? Как да се вра из града с голяма кола? И как да насмогвам на горива? Че аз 2-3 пъти в годината излизам на дълъг път! Що се отнася до трите врати, така е. Сам съм сега, макар не винаги да е било така. Неудобно е когато возиш хора отзад, но пък аз в 95 % от случаите съм сам или с човек на дясната седалка. Защо да си причинявам неудобството на четирите врати, след като дърпам седалката в крайно положение и ниско долу? Просто не мога да карам с колона до носа ми. А за чантите не съм съгласен. 1000 пъти по-лесно ми е вместо да отварям задната врата, да промушвам чантата на задната седалка през голямата странична врата :) Имаше един колега в клуб Форд, който обясняваше как му е липсвало нещо, като минал от триврата на четириврата Фиеста а именно това, да си хвърли чантата на задната седалка. Това е. Кой както е свикнал. Аз никога не съм имал автомобил с 4 врати, но ако се наложи да имам такъв казах, това на тоя етап би бил B-Max или Ecosport. Колкото и да не ми харесва политиката на сегашното ръководство и дизайнерите на Форд, не мога да кажа същото за инженерите. Те си вършат чудесно работата и винаги бих препочел Форд, който върви добре, пред красив Хюндай ;)
  • #64
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    бъчо, явно сингъл го раздаваш щом никога няма да си купиш автомобил с 4-5 врати.Аз на времето също бях сам или с гаджета и си взех 3-врата Корса. Ами повече не повторих с автомобил с 2-3 врати. Тъпо е. Пазарувам нещо или багажника е пълен, просто отварям задната врата и мятам чантите на задната седалка. Тръгнем с приятели на заведение и става системата стани, че да седна. Товаря нещо обемисто и мога да си го наместя, през задната врата. Да не говорим как провисват по-големите и тежки врати.
  • #63
    6 rate up comment 0 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Форд така и не успяха да ни обяснят предимството на глобалния дизайн, както и липсата на триврато купе при най-мощните им модели. Затова и затварят заводи. Скоро очаквам и да се изнесат от Европа.
  • #62
    7 rate up comment 4 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Ей тоя Хюндай да бе станал автомобил на годината, нямаше да ме е толкова яд, колкото за това БМВ :) Хюндай поне показаха напредък. БМВ се чудят как да минат на предно, а дотогава ще ни предложат серия 4;4.5;5;5.5;6;6.5 и т.н.н.н. Когато разнообразието е голямо, никой няма и да разбере, че са му монтирали диференциал отпред. Голф сменят формата с осем, БМВ предаването. И двете фирми обаче се чудят как да обяснят на феновете излагацията, която следва.
  • #61
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Напълно съм съгласен за това,и аз не карам 4 врати!
  • #60
    2 rate up comment 5 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    Аз не съм нормален МЪЖ и това не ми пречи да карам тоя модел. Ако трябваше за трети път да избирам кола, то пак щеше да е Фиеста или нещо на нейната база като B-Max или EcoSport. Проблемът е, че никога не бих си купил автомобил с 4-5 врати, освен ако не се отнася за втори :)
  • #59
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Че кой нормален МЪЖ ,би карал Fiesta?
  • #58
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    За "жалост" Форд държат вече цена и е трудно човек да се сдобие с такава кола за малко пари. Иначе нямаше да минавам на Опел. Една бегла справка в mobile показва, че 10 годишна Фиеста под 4-5000 лева трудно се намира. А като нова познай колко струваше. За сметка на това е пълно с евтини тройки за евтини "карачи".
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тя, и "Fiesta" скоро ще струва толкова!
  • #56
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бъчо ( преди 11 години )
    @Ivo, ти винаги ще имаш финансова възможност да закупиш БМВ. Има и за под 1000 лева :P Освен ако разбира се не си още по бедна въшка...