IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW серия 3 е "Кола на годината на България 2013"

Hyundai Santa Fe, Opel Аmpera и Ford B-MAX са победители в отделните категории

BMW серия 3 е

BMW серия 3 е
Снимка: Прес-авто клуб България

Тази вечер, на изискана церемония в столичния хотел "Шератон" бяха обявени победителите в конкурса "Кола на годината на България 2013".

Голямата награда отиде при новото BMW серия 3 седан, което стана тазгодишният отличник в категорията "Лек автомобил". Спортно-елегантният седан спечели симпатиите на журито и успя да се наложи над останалите финалисти - Renault Clio, Skoda Rapid, Chevrolet Malibu, Audi А3, Peugeot 208 хечбек, Peugeot 301 седан и Citroen DS5.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: BMW

В категорията "Автомобил 4х4" победител стана Hyundai Santa Fe. Корейския кросовър надделя над конкурентите си в конкурса Mazda CX-5, Great Wall Steed 5, Citroen C4 Аircross и Peugeot 508 RXH Allroad.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Hyundai

За "Екологичен автомобил на годината в България 2013" бе обявен Opel Аmpera. Електромобилът с удължен пробег си съперничеше в тази категория с Lexus GS 450h, Peugeot 508 HYbrid4 седан и Tоyota Yaris HSD.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Opel

Наградата "Най-добър ван на годината 2013" отиде при Ford B-MAX, който се пребори с Dacia Lodgy и Opel Zafira Tourer.
BMW серия 3 е Кола на годината на България 2013
Снимка: Ford

Традиционната награда "PR на годината" беше присъдена на Мартина Йорданова от София Франс Ауто - официален вносител на марката Peugeot за България.

Бяха връчени и няколко специални награди. Булстрад получи приза "Застрахователна компания на годината", Уникредит Лизинг - "Лизингова компания на годината", а Глобул бяха отличени за особен принос за подобряването на безопасността на движението по пътищата в България. Лук Ойл грабнаха отличието за "Гориво на годината", а GEFCO - за "Най-бързо развиваща се логистична компания в България".

Литекс Моторс пък получиха признание за автомобилния завод в Ловеч, чрез наградата "Инвестиция на годината в автомобилния бизнес в България".

Спонсори на "Кола на годината на България 2013" са ААП, Lasurit, Bosch, Sony, Castrol, MS Yachting, Маргел, Chivas и Шератон.
BMW серия 3 е
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски връчи лично призът "Кола на годината на България 2013". Снимка: Прес-авто клуб България

Журито на тазгодишното издание на конкурса "Кола на годината на България 2013" се състои от 47 журналисти от водещи български издания, членове на Прес-авто клуб България. В първия етап от конкурса всеки вносител на дадена марка номинира модела, с който иска да участва. При етап две, след масов тест-драйв на автомобилите, журито излъчва финалистите в отделните категории. Във финалният етап на конкурса журито дава оценки на номинираните возила, разпределяйки определен брой точки за дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, сигурност и цена/предлагане. Дадените оценки от всеки член на журито се сумират, като автомобилът с най-голям бал става победител.

През миналата година "Кола на годината на България" стана Ford Focus. В категорията "Еко автомобили" наградата грабна пълнохибридния Lexus CT200h, титлата "Ван на годината 2012" отиде при Chevrolet Orlando, а в категорията "4х4" победител стана Range Rover Evoque. За "PR на годината" беше отличена Стефка Узунова, отговаряща за марките Renault, Nissan и Dacia в България.

0 от 500
  • #45
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    С тези големите букви,като пишеш да не си мислиш,че си много тежък и някой ще ти повярва на писаниците.Премиум марките в Германия са ВМВ и Мерцедес.Ауди е набеден за премиум,ама не е и няма как да е,като е един *** Фолксваген с по-лъскава външност,а под капака има същото,каквото има и Шкода.Така,че ВАГиналий вземи се скрий там от където си изпълзял и запази глупостите си за собствена консумация!
  • #44
    10 rate up comment 23 rate down comment
    СПАСИТЕЛ НА БЪЛГАРИ ( преди 11 години )
    щях да кажа и за това, че БМВ са много много МНОГО ГРОЗНИ и 14 години вече НИЩО НЕ СА ПРОМЕНЯЛИ ОТВЪН !!! НЕ МОЖЕШ ДА РАЗБЕРЕШ 1994 ГОДНА ЛИ Е ......... 1998 ГОДИНА ЛИ Е ... 2000 ГОДИНА ЛИ Е... 2004 ЛИ Е ???????? ВСЕ ЕДНО И СЪЩО, ВИЖТЕ МЕРЦЕДЕС, АМИ ВИЖТЕ Ауди КОЙТО ВИ СМАЧКАХА ПО ПРОДАЖБИ, ОСОБЕНО НА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ПАЗАРИ : САЩ, КИТАЙ, СКАНДИНАВСКИ ДЪРЖАВИ !!! ЗАЩО ЛИ ? ААААААМИИИИИИ ЗАЩОТО СА С ИЛИ С ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ ИЛИ С 4Х4 - НЕКАДЪРНИЦИ !!! САМО ЕДНА ДУМА МОЖЕ ДА СЕ ОТПУСНЕ И ОТГОВАРЯ ЗА ВАС
  • #43
    12 rate up comment 21 rate down comment
    СПАСИТЕЛ НА БЪЛГАРИ ( преди 11 години )
    ЗАБЕЛЯЗАЛ СЪМ, ЧЕ ФЕНОВЕТЕ ( ЩЯХ ДА НАПИША "ПУБЕТРЕРИТЕ" ) СА ФЕНОВЕ НА БМВ САМО ЗАРАДИ ЗАДНОТО ПРЕДАВАНЕ, КОЕТО ОСИГУРЯВА САМО : 1. ПОВЕЧЕ ЗАНАСЯНЕ НА ЗАДНИЦАТА НА АВТОМОБИЛА И 2.МНОГО ПУШЕК НА ЗАДНАТА ЧАТ . АААА И 3. МНОГО РАЗХОДИ ЗА ГОРИВО + МНОГО ГАДНО ДРУСКАНЕ ДОРИ И ОТ НАЙ-МАЛКОТО КАМЪЧЕ . О, ДАААА........... И ЧЕ СУ *** !!!
  • #42
    7 rate up comment 18 rate down comment
    СПАСИТЕЛ НА БЪЛГАРИ ( преди 11 години )
    OT KOGATO Audi I MERCEDES POSTAVIHA NOVA ERANA VAN6NIQ DIZAIN ( 1990 GODINA ) BMW SE POBYTNAHA 6 GODINI PO-KASNO, KATO POKRIHA FAROCETE SI :D , OK ! OT 1995 GODINA, BMW E 1:1 EDNO I SA6TO A BAZIKAT Audi I MERCEDES, KOITO SE PROMENIHA KORENO !!! 20 GODINI SLED 1990 GODINA , BMW IZKARVAT PARVATA SI TRANSMISIQ S PRRRRRRRRRRRRREDNO PREDAVANE , V 4 VERSII . VAPROSA E SAMO EDIN - ZA6TO ? ZA6TO TOLKOVA IZOSTAVAT VAV VREMETO ?
  • #41
    18 rate up comment 5 rate down comment
    до Олигофрените ( преди 11 години )
    Абе, *** селски,прочетете какви са условията на конглокса,бива да сте убити селяни,ама чак толкова! Имате компютри,не си бъркайте в носа ,ами потърсете правилата и ЧЕТЕТЕ !!!!
  • #40
    6 rate up comment 14 rate down comment
    SV ( преди 11 години )
    Как може да изберат кола номер 1 за 2013 като още сме 2012г. Отгоре на свичко е нов модел и още не е минало достатъчно време, за да има адекватни отзиви за този автомобил.Всичко е фалшиво и измислено в тази държава.
  • #39
    8 rate up comment 14 rate down comment
    ebasi ( преди 11 години )
    ii toq kyrnik e stanal avtomobil na godinata lele :X :X
  • #38
    8 rate up comment 10 rate down comment
    бъчи ( преди 11 години )
    Може би все пак самите условия на конглокса са довели до победа на BMW. Това може да се получи, ако не се вземат с достатъчна тежест цената и ако не се вземе под внимани, какво би си купил българина за своите нужди. Не вярвам някой да е зарипал за BMW 3, само за да ходи до работа с нея и един път в годината на почивка. Затова нека си направят конглокси за ВИП обществото, конглокси за фирмени автомобили, но нека си има и конглокс за българина, предпочел нов вместо стар автомобил!
  • #37
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Прав си Славо.Конглокса е тотално опорочен и евала на някой марки,които не са се хванали на хорото да плащат,за да ги избират за еди какво си...
  • #36
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Рядко съм на едно мнение в бъчвата,но този път съм съгласен с него.Не може и няма как най-бедната държава в Европа да избира луксозен автомобил с доста висока цена,която могат да си позволят малцина,а в много по-богати държави да се избират по-скромни автомобили,които са напълно достъпни за по-голямата част на обществото.Както почти винаги някой си е платил и са го избрали.Направо да обявяват търг за автомобил на годината и да наддават.Кой колкото повече пари изкара негова е титлата.