IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford с големи планове за малкия EcoBoost

Компанията планира производство от 800 000 бройки на година

Ford с големи планове за малкия EcoBoost

Големи планове за двигател с обем 1.0 л, чийто блок се събира на лист хартия с формат А4, има Ford. Става дума за мотора EcoBoost, който през пролетта на тази година се появи на модела Focus, а до края на месеца ще го видим и на моделите C-Max и B-Max.

Следващият автомобил от семейството на Ford, който ще получи агрегата, е новото Mondeo. Както е известно, в Европа двигателят се предлага в два варианта на мощност – 100 и 125 к.с., като средният му разход е 4.8 л/100 км.
Ford с големи планове за малкия EcoBoost
От Ford съобщават, че моторът ще се появи и на пазара в Китай, където с него ще бъде обзаведен кросовърът Ford EcoSport. След това ще го видим и в Северна Америка, като все още не е ясно на кой модел. В перспектива компанията възнамерява през 2015 г. да пуска 800 000 бройки EcoBoost годишно, като той ще изместни всички атмосферни мотори с обем 1.6 литра в глобалната линия на Ford.

Основното производство на еднолитровия EcoBoost е в Германия и по тази причина в производството му сериозна роля играят няколко немски-фирми, които доставят части за Ford. Сред тях са Bosch, произвеждаща система за директно впръскване на горивото, Eisenwerk Bruehl, която създава блока на цилиндрите, SHW AG, отговаряща за маслените помпи и Continental, която произвежда турбокомпресорите.

Тагове: ecoboost
0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Анонимнико, бях изпаднал в една дилема последните седмици с тия големи джакпоти от тотото...Чудех се в какъв автомобил да вложа парите си и все не намирах голямата логика. Днес обаче се обърнах след един черен Форрд с две бели линии. Познай какъв бе...точно така, Мустанг. Изведнъж ми просветна, че точно това ми трябва и нищо друго.
  • #47
    3 rate up comment 2 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    Славо, в голяма грешка си. Това е турбо мотор. Той има голям въртящ момент (200 Нм), при това още от ниски обороти (1400 до 4500). Всъщност до 4500 об/мин тегли повече от 2.0 атмосферен (обикновено с ок. 190 Нм при 4500 об.). Пишеш врели-некипели. Вземи се разходи до най-близкия шоурум на Форд и го пробвай. Ако ли не попрочети малко. Това не ти е атмосферен 1.0/1.2 с 90-100 Нм на VW, с какъвто вероятно го бъркаш.
  • #46
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    И защо сравнявате 3 цилиндровите мотори отпреди 10 години с новите? Тогава вземете сравнявайте и трицилиндровия на Вартбург или двуцилиндровия на Трабант с тоя на ФИАТ. Вземете се поогледайте малко около себе си, потърсете с Google малко инфо или си купете някое списание. Стига сте чели само коментарите под статиите и слушали махленските клюки .
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Първо, няма все още Фиеста с 3 цилиндъра и никога не е имало досега :) Второ, Фиестата върви почти по същия начин и с пълно натоварване, че и с включен климатик. Аз голяма разлика не виждам при моя 1.4 литров мотор и 125 Nm. Има да, но си далеч от истината, че 96 коня с малък мотор са мъка. Напротив. С пълно натоварване в сравнително големи баири колата върви и на пета предавка. А тук се говори за съвсем други неща - 200 Nm, което е почти 2 пъти повече от 125.
  • #44
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo do RS1600 ( преди 11 години )
    Пич, да беше прочел, да беше разбрал за какво иде реч! Нито Форда, нито Фабиата или Полото са бавни и неикономични, обаче... Това е ВЯРНО тогава и само тогава, когато се возиш САМ и без багаж!!! Когато имаш 2-*** пътници и дори малко багаж... Тея коли стават УЖАС, по-лош и от ЛАДА 1500S. Просто е, и логично. Малкият мотор може да бъде ефективен и икономичен само при СЛАБО НАТОВАРВАНЕ! Не само лада, ами и Вартбург те ОТВЯВА, ако разчиташ на този мотор на Фокус или още повече на Мондео.
  • #43
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Който изгори веднаж с форд, не повтаря.
  • #42
    6 rate up comment 4 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    Лада 1500 0-100 - 22 сек. Максимална скорост 145 км/чFocus 1.0 Ecoboost 0-100 - 11.2 сек. Максимална скорост 193 км/ч.Плямпате празни приказки, както обикновено :)
  • #41
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    To bez da se ka4va6 6te se razbira 4e e umrqla kola ,kadeto kazva kolegata Slavo i lada 1500 6te go zasramva
  • #40
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    то бива неграмотни хора ама вие сте върхът. Ако вземете да прочетете малко ще спрете да лаете. Кога се качихте и тествахте автомобила, че и мнения взехте да изказвате.
  • #39
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Не мога да ги разбера тези от FORD и VW... Има коли с 3-цилиндрови мотори като Сузуки и Даихацу, които са по на 8 години минимум и пак вървят повече и пак горят по-малко! И то разликата в тия 2 неща е голяма! Ами, като не могат да се справят с направата на един малък мотор, защо не го купят или откраднат? Защо трябва ЗОРЛЕМ да се наакват?