IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Големите войни в автомобилостроенето

В тези конфликти компромисът е немислим

Големите войни в автомобилостроенето

Нищо не прави един разговор толкова запомнящ се, както спорът по някаква тема. Всеки участник се опитва да убеди опонента си в своя правота. А две от нещата, в които почти винаги се стига до конфликт с думи, са спортът и автомобилите. Там много рядко фен на даден спортист, отбор или автомобил може да бъде убеден, че лююбимците му отстъпват по нещо на конкурента. Ето как изглеждат, може би, най-големите конфликти в автомобилния бранш в цялата му история. При тях съперниците не пестят средства и не правят компромиси.

1. Porsche - Ferrari

Тези два производителя на сортни автомобили са крайно ралични като философия. Марката Porsche винаги е държала на връзката с миналото благодарение на модели като 911 и Boxter и същевременно не се колебае да експериментира и да инвестира в нови направления като Cayenne и Panamera. Хвърля се смело в разработки на дизелови двигатели и хибриди. От своя страна Ferrari държи на гордостта си и отказва да прави седани или всъдеходи. И държи изцяло на спортния си дух. За нея той е далеч по-важен от модните тенденции или практиччността. Въпреки разликите двете компании са предани на автомобилния спорт и винаги се опитват да докажат превъзходството си на пистата.

2. Ford - Holden

Ако съъревнованието между Porsche и Ferrari гори с интензивонстта на хиляди слънца, то случващото се между Holden (австралийския филиал на GM) и Ford е направо изпепеляващо. Враждата между тези две марки е жестока и това се усеща най-вече на състезанията V8 Supercar Series в Австралия, където Holden Commodore и Ford Falcon са готови да смажат съперника си, но да спечелят. Това важи и за феновете им, които ги подкрепят по време на всяко състезание.

3. Chevrolet - Ford

Когато  Ford пуска Mustang през 1964 г, компанията на практика изпреварва всички конкуренти с подобен вид автомибил. Изключение прави единствено Plymouth Barracuda, който се появява около месец по-рано на пазара. В Chevrolet са наясно, че с моделите си Corvair и Nova няма как да се противопоставят на Mustang и се нуждаят от нещо напълно ново. Така започва работата над Camaro и над неговия роднина Pontiac - Firebird. Автомобилът се появява през 1967 г. Тогава и започва спорът за най-добър спортен автомобил в Америка между Mustang и Camaro, който продължава и в наши дни.

4. Honda - Toyota

Двата японски производителя никога не са хранили топли чувства един към друг. Историята твърди, че враждата започва през 1963 г., когато против волята на японския автомобилен картел Соичиро Хонда пуска в производство своя първи автомобил – пикапа Т360. Оттогава Honda и Toyota воюват на всички фронтове – техните седани Accord и Camry се сблъскват в опита си да привлекат семействата като клиенти, а NSX и Supra са непримирими съперници при спортните автомобили. Враждата на пистата продължава в състезанията от Indycar, Super GT и Formula 1 – изобщо навсякъде, където двата японски производителя се изправят един срещу друг.

5. Ferrari - Lamborghini

Когато една компания (Lamborghini) е създадена само и единствено, за да натрие носа на собственика на друга (Ferrari), враждата няма как да бъде забравена. Тя просто става част от философията на двете фирми, които са готови на всичко, за да докажат превъзходството си. Това се отнася и за феновете им, които не крият своята неприязън към всичко, произведено от техния голям конкурент.

6. Ford - Ferrari

Класическа история в бранша – момче вижда италиански спортен автомобил. Същото момче решава да купи компанията, произвеждаща този автомобил. Основателят на компанията и неин собственик се съгласява да я продаде. И в последния момент се отказва от сделката. Момчето е разочаровано и се заканва да отмъсти. В случая това момче се казва Хенри Форд и получава отказ от Енцо Ферари. Американецът приема нещата доста навътре и дава задача на своите подчинени да направят всичко възможно, но да натрият носа на съперника на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”. Така се създава моделът GT40, който печели надпреварата 4 пъти поред.

7. Porsche - Nissan

Porsche 911 Turbo винаги е бил еталон за невероятно бърза и практична кола, най-добрата в класа си. Само че Nissan GT-R кара мнозина да променят мненето си. Това на германския производител не се харесва никак и той открито обвинява японците, че версията им R35 e чист състезателен автомобил, който обаче те продават като стандартен. Това изобщо не притеснява Nissan, които продължават да продават GT-R, чиято цена е много по-ниска от тази на 911 Turbo. В момента двете компании са в състояние на Студена война, но се очаква скоро тя да стане термо-ядрена.

8. BMW - Mercedes-Benz - Audi

Безспорно, това е най-популярната автомобилна война. Трите германски автогиганта се надпреварват навсякъде – по улиците, по пистите и разбира се, в гаражите на клиентите с по-добели портфейли. Всяка година една от тези компании вади на пазара нещо, с което се стреми да изпревари останалите. И в същото време всяка от тях не се страхува да атакува по всякъв начин другите две. Последното доказателство е рекламната война, която се води между марките от няколко години. Този спор със сигурност няма да бъде разрешен, но от него в крайна сметка печели крайният потребител.

0 от 500
  • #49
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Много се зарадвах-моята кола-Мицубиши няма враг! Така мога безпрепятствано да се вихря, докато другите, по двойки, си правят войни!:)
  • #48
    33 rate up comment 9 rate down comment
    Fenix ( преди 13 години )
    *най-добрите "войни":
  • #47
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Fenix ( преди 13 години )
    Като заговорихме за войни ето един от най-добрите "в
  • #46
    33 rate up comment 11 rate down comment
    Alfa ( преди 13 години )
    Ei B14var - slu6ai moito mom4ence - po4ti si si otgovoril na v1porsa za ferari i ford otnosno Audi...Vremenata se menqt - Audi predi nastigaha - sega gi gonqt! Ako mn razbira6 ot avromobili - nedei da gleda6 na sega6ni temi 4rez 15-20 god. zabraveni fakti...v mn otno6eniq Audi za predi BMW i Mercedes - modeli, prodajbi, dizain...
  • #45
    35 rate up comment 11 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Егати деградиралото общество тук. *** до ***. После, що загивали невинни на пешеходни пътеки.
  • #44
    34 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Muhlio dolen-anonimen sam zaradi niskoto ti nivo i tapotiata ti-zaradi necenzurnite dumi koito izpolzvam samo po tvoi adres.
  • #43
    34 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    а ти като си много смел защо не се регистрираш,п.чко нещастна и ***.Ще ми мачкаш ефрейтора, ама с голо дупе!
  • #42
    37 rate up comment 13 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Абе Triforce, ти прочете ли статията? Ясно се казва, защо Форд и Ферари са имали някаква война, спечелена от Форд. Ферари на времето не е означавало нищо, за разлика от Форд. Гледай от тогавашната гледна точка, не от сегашна. И аз се зачудих, защо намесват Ауди в спора между Мерецедес и БМВ, ама нейсе, нали има тук и техни фенове. Нека си се кефят на сравнението и да воюват по-ожесточено. Чудя се, защо не сложиха войната между Фолксваген и Хюндай, че сега е тя на мода, не другите полуизмислици
  • #41
    34 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Izro, boli li te zadnika, ili ti e kef-kolko si smel tuka,ama iskam da te vidia na 4etiri o4,i kak 6ta ma4kam. mngo so otvoren tuka......pederas4e malko.Bavarec se krastil,selienin ti otiva pove4e.Tebe nikoi ne te 4ete ve4e napravo ta hakat-.
  • #40
    35 rate up comment 17 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    колото повече *** има - толкова по добре. ще има кой да сменя гумите и да мие колите. и да копа канали, да реди плочки... и т.н. да са живи и здрави *** и простаците.