IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Големите войни в автомобилостроенето

В тези конфликти компромисът е немислим

Големите войни в автомобилостроенето

Нищо не прави един разговор толкова запомнящ се, както спорът по някаква тема. Всеки участник се опитва да убеди опонента си в своя правота. А две от нещата, в които почти винаги се стига до конфликт с думи, са спортът и автомобилите. Там много рядко фен на даден спортист, отбор или автомобил може да бъде убеден, че лююбимците му отстъпват по нещо на конкурента. Ето как изглеждат, може би, най-големите конфликти в автомобилния бранш в цялата му история. При тях съперниците не пестят средства и не правят компромиси.

1. Porsche - Ferrari

Тези два производителя на сортни автомобили са крайно ралични като философия. Марката Porsche винаги е държала на връзката с миналото благодарение на модели като 911 и Boxter и същевременно не се колебае да експериментира и да инвестира в нови направления като Cayenne и Panamera. Хвърля се смело в разработки на дизелови двигатели и хибриди. От своя страна Ferrari държи на гордостта си и отказва да прави седани или всъдеходи. И държи изцяло на спортния си дух. За нея той е далеч по-важен от модните тенденции или практиччността. Въпреки разликите двете компании са предани на автомобилния спорт и винаги се опитват да докажат превъзходството си на пистата.

2. Ford - Holden

Ако съъревнованието между Porsche и Ferrari гори с интензивонстта на хиляди слънца, то случващото се между Holden (австралийския филиал на GM) и Ford е направо изпепеляващо. Враждата между тези две марки е жестока и това се усеща най-вече на състезанията V8 Supercar Series в Австралия, където Holden Commodore и Ford Falcon са готови да смажат съперника си, но да спечелят. Това важи и за феновете им, които ги подкрепят по време на всяко състезание.

3. Chevrolet - Ford

Когато  Ford пуска Mustang през 1964 г, компанията на практика изпреварва всички конкуренти с подобен вид автомибил. Изключение прави единствено Plymouth Barracuda, който се появява около месец по-рано на пазара. В Chevrolet са наясно, че с моделите си Corvair и Nova няма как да се противопоставят на Mustang и се нуждаят от нещо напълно ново. Така започва работата над Camaro и над неговия роднина Pontiac - Firebird. Автомобилът се появява през 1967 г. Тогава и започва спорът за най-добър спортен автомобил в Америка между Mustang и Camaro, който продължава и в наши дни.

4. Honda - Toyota

Двата японски производителя никога не са хранили топли чувства един към друг. Историята твърди, че враждата започва през 1963 г., когато против волята на японския автомобилен картел Соичиро Хонда пуска в производство своя първи автомобил – пикапа Т360. Оттогава Honda и Toyota воюват на всички фронтове – техните седани Accord и Camry се сблъскват в опита си да привлекат семействата като клиенти, а NSX и Supra са непримирими съперници при спортните автомобили. Враждата на пистата продължава в състезанията от Indycar, Super GT и Formula 1 – изобщо навсякъде, където двата японски производителя се изправят един срещу друг.

5. Ferrari - Lamborghini

Когато една компания (Lamborghini) е създадена само и единствено, за да натрие носа на собственика на друга (Ferrari), враждата няма как да бъде забравена. Тя просто става част от философията на двете фирми, които са готови на всичко, за да докажат превъзходството си. Това се отнася и за феновете им, които не крият своята неприязън към всичко, произведено от техния голям конкурент.

6. Ford - Ferrari

Класическа история в бранша – момче вижда италиански спортен автомобил. Същото момче решава да купи компанията, произвеждаща този автомобил. Основателят на компанията и неин собственик се съгласява да я продаде. И в последния момент се отказва от сделката. Момчето е разочаровано и се заканва да отмъсти. В случая това момче се казва Хенри Форд и получава отказ от Енцо Ферари. Американецът приема нещата доста навътре и дава задача на своите подчинени да направят всичко възможно, но да натрият носа на съперника на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”. Така се създава моделът GT40, който печели надпреварата 4 пъти поред.

7. Porsche - Nissan

Porsche 911 Turbo винаги е бил еталон за невероятно бърза и практична кола, най-добрата в класа си. Само че Nissan GT-R кара мнозина да променят мненето си. Това на германския производител не се харесва никак и той открито обвинява японците, че версията им R35 e чист състезателен автомобил, който обаче те продават като стандартен. Това изобщо не притеснява Nissan, които продължават да продават GT-R, чиято цена е много по-ниска от тази на 911 Turbo. В момента двете компании са в състояние на Студена война, но се очаква скоро тя да стане термо-ядрена.

8. BMW - Mercedes-Benz - Audi

Безспорно, това е най-популярната автомобилна война. Трите германски автогиганта се надпреварват навсякъде – по улиците, по пистите и разбира се, в гаражите на клиентите с по-добели портфейли. Всяка година една от тези компании вади на пазара нещо, с което се стреми да изпревари останалите. И в същото време всяка от тях не се страхува да атакува по всякъв начин другите две. Последното доказателство е рекламната война, която се води между марките от няколко години. Този спор със сигурност няма да бъде разрешен, но от него в крайна сметка печели крайният потребител.

0 от 500
  • #9
    50 rate up comment 23 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    И Алуди набутали там м/у шамарите.Кой ги бръсне тия натруфени Фолксвагени за нещо бе ей.Възхода им сега е заради агресивните рекламни кампании и натруфения им дизайн, но след няколко години потребителите ще разберат що за стока е тоя *** произведен от Фолксваген.Да продължават със спуканите глави, дефектните турбини, бутала, валове, рейки и автоматични трансмисии и ще се самонагласят сами.Сега старото име работи за тях, но скоро сегашните показатели ще ги нагласят. Стават за външен *** де
  • #8
    51 rate up comment 23 rate down comment
    Дошо до IT ( преди 13 години )
    Веднъж да сме на едно мнение с тебе :-)ВАГиналното Ламбо срещу Ферари - айде стига.на качественто Ламбо му се запалиха спирачките и му се стопиха дисковете когато в Топ Гиър искаха с него да подобрят времето на 4589което е 130к.с по-малко) на Монца - и не успяха на всичко отгоре.Ваг и спортни автомобили - магаре и космос.
  • #7
    55 rate up comment 14 rate down comment
    IT ( преди 13 години )
    Хехе...абе това Ферари на доста фронтове войува...:))) Много войствен е този развихрен апенински жребец ;) Иначе За мен най-култовата война си е между Феро и Ламбо...както се спомена в татията- "едната компания е създадена само и единствено за да натрие носа на другата"...:))) Разбирасе войната между Шви и форд зад океана също е доста яростна :)) Другата класическа война за мен е между БМВ и Мерц...само незнам защо напъхахте и Ауди между големите шамарти....хахаха:)))
  • #6
    50 rate up comment 24 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Доше, ако забелязваш в гаражите на клиентите с по-добели портфейли присъстват само немски автомобили.. а клюндайте са на други места, по улиците или по нивите..
  • #5
    52 rate up comment 19 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    Triforce е прав,какър форд - ферари ,пък хонда - тойота поне на снимката е някакъв пенсионерски дуел,а порше - нисан трябва да е порше - гт-р ,как да сравняваш цялата им продукция,не става.
  • #4
    58 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Triforce-най-голям смях. :)))
  • #3
    58 rate up comment 34 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Honda - Toyota - ГОЛЯМ СМЯХ!ФОРД - ФЕРАРИ също е голям смях!Другите са някак си логични :)
  • #2
    60 rate up comment 20 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Порше се хвърляли смело в разработка на дизелови мотори.Хех това са си изгъзици на вагиналите.
  • #1
    75 rate up comment 21 rate down comment
    Нисанчо ( преди 13 години )
    Кое му е състезателното на GT-R? Това, че е четириместен или има багажник над 300 литра? Просто е направен така, че да става и за състезания, и за планина, и за ежедневна употреба в града/става въпрос не за спортната, а за серийната версия/.