IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Големите войни в автомобилостроенето

В тези конфликти компромисът е немислим

Големите войни в автомобилостроенето

Нищо не прави един разговор толкова запомнящ се, както спорът по някаква тема. Всеки участник се опитва да убеди опонента си в своя правота. А две от нещата, в които почти винаги се стига до конфликт с думи, са спортът и автомобилите. Там много рядко фен на даден спортист, отбор или автомобил може да бъде убеден, че лююбимците му отстъпват по нещо на конкурента. Ето как изглеждат, може би, най-големите конфликти в автомобилния бранш в цялата му история. При тях съперниците не пестят средства и не правят компромиси.

1. Porsche - Ferrari

Тези два производителя на сортни автомобили са крайно ралични като философия. Марката Porsche винаги е държала на връзката с миналото благодарение на модели като 911 и Boxter и същевременно не се колебае да експериментира и да инвестира в нови направления като Cayenne и Panamera. Хвърля се смело в разработки на дизелови двигатели и хибриди. От своя страна Ferrari държи на гордостта си и отказва да прави седани или всъдеходи. И държи изцяло на спортния си дух. За нея той е далеч по-важен от модните тенденции или практиччността. Въпреки разликите двете компании са предани на автомобилния спорт и винаги се опитват да докажат превъзходството си на пистата.

2. Ford - Holden

Ако съъревнованието между Porsche и Ferrari гори с интензивонстта на хиляди слънца, то случващото се между Holden (австралийския филиал на GM) и Ford е направо изпепеляващо. Враждата между тези две марки е жестока и това се усеща най-вече на състезанията V8 Supercar Series в Австралия, където Holden Commodore и Ford Falcon са готови да смажат съперника си, но да спечелят. Това важи и за феновете им, които ги подкрепят по време на всяко състезание.

3. Chevrolet - Ford

Когато  Ford пуска Mustang през 1964 г, компанията на практика изпреварва всички конкуренти с подобен вид автомибил. Изключение прави единствено Plymouth Barracuda, който се появява около месец по-рано на пазара. В Chevrolet са наясно, че с моделите си Corvair и Nova няма как да се противопоставят на Mustang и се нуждаят от нещо напълно ново. Така започва работата над Camaro и над неговия роднина Pontiac - Firebird. Автомобилът се появява през 1967 г. Тогава и започва спорът за най-добър спортен автомобил в Америка между Mustang и Camaro, който продължава и в наши дни.

4. Honda - Toyota

Двата японски производителя никога не са хранили топли чувства един към друг. Историята твърди, че враждата започва през 1963 г., когато против волята на японския автомобилен картел Соичиро Хонда пуска в производство своя първи автомобил – пикапа Т360. Оттогава Honda и Toyota воюват на всички фронтове – техните седани Accord и Camry се сблъскват в опита си да привлекат семействата като клиенти, а NSX и Supra са непримирими съперници при спортните автомобили. Враждата на пистата продължава в състезанията от Indycar, Super GT и Formula 1 – изобщо навсякъде, където двата японски производителя се изправят един срещу друг.

5. Ferrari - Lamborghini

Когато една компания (Lamborghini) е създадена само и единствено, за да натрие носа на собственика на друга (Ferrari), враждата няма как да бъде забравена. Тя просто става част от философията на двете фирми, които са готови на всичко, за да докажат превъзходството си. Това се отнася и за феновете им, които не крият своята неприязън към всичко, произведено от техния голям конкурент.

6. Ford - Ferrari

Класическа история в бранша – момче вижда италиански спортен автомобил. Същото момче решава да купи компанията, произвеждаща този автомобил. Основателят на компанията и неин собственик се съгласява да я продаде. И в последния момент се отказва от сделката. Момчето е разочаровано и се заканва да отмъсти. В случая това момче се казва Хенри Форд и получава отказ от Енцо Ферари. Американецът приема нещата доста навътре и дава задача на своите подчинени да направят всичко възможно, но да натрият носа на съперника на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”. Така се създава моделът GT40, който печели надпреварата 4 пъти поред.

7. Porsche - Nissan

Porsche 911 Turbo винаги е бил еталон за невероятно бърза и практична кола, най-добрата в класа си. Само че Nissan GT-R кара мнозина да променят мненето си. Това на германския производител не се харесва никак и той открито обвинява японците, че версията им R35 e чист състезателен автомобил, който обаче те продават като стандартен. Това изобщо не притеснява Nissan, които продължават да продават GT-R, чиято цена е много по-ниска от тази на 911 Turbo. В момента двете компании са в състояние на Студена война, но се очаква скоро тя да стане термо-ядрена.

8. BMW - Mercedes-Benz - Audi

Безспорно, това е най-популярната автомобилна война. Трите германски автогиганта се надпреварват навсякъде – по улиците, по пистите и разбира се, в гаражите на клиентите с по-добели портфейли. Всяка година една от тези компании вади на пазара нещо, с което се стреми да изпревари останалите. И в същото време всяка от тях не се страхува да атакува по всякъв начин другите две. Последното доказателство е рекламната война, която се води между марките от няколко години. Този спор със сигурност няма да бъде разрешен, но от него в крайна сметка печели крайният потребител.

0 от 500
  • #29
    37 rate up comment 17 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    това ламбо на теста може да отнесе 458 на всяка писта. без изключение. достатъчно бе да не го кара кларксън а аз, а ако ще в 458 да мишу шумахер. и не се шегувам. а този който ме обижда без да ме знае кой съм - това което казва се отнася за него 200%
  • #28
    48 rate up comment 12 rate down comment
    NANI ( преди 13 години )
    Ако говорим за "война" между феновете на дадени марки,моето лично мнение е,че омраза съществува най-вече между феновете на немските коли... Например не съм забелязал фенове на Хонда и Митсубиши да кажем да се плюят,както и фенове на Рено и Пежо,докато между феновете на Ауди и БМВ.... нещата съвсем не стоят така
  • #27
    46 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хонда е разработвала доста иновативни идей, които обаче се наложило да продаде след като едно земетресение едва не довело до фалит на марката. Тойота изкупува всички патенти на господин хонда, който от тогава не им е "почитател". Липсва и спорът м/у субару и мицубиши. както и мазда рх7 и хонда нсх. Каквото и да си пишем обаче порше винаги е била най-титулуваната спортна марка факт! ЛюМан променят правилата за да ограничат унищожителните поршета и да станат по интерестни състезанията, но без усп
  • #26
    38 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Bavarec, nikoga Lambo. nemoje da otnese Ferrari-Horata s pari razbirat za razlika ot teb.7500 klienti sre6tu 1500,te znaiat za kakvo da si davat parite,za razlika ot teb.
  • #25
    36 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бавареца е нещастен ***.
  • #24
    39 rate up comment 18 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Виж ся анонимен - веднъж *** излъгаха и мъ опънаха в едно Ауди Куатро и ся за това ги мразим тия и им викам Алуди Кватро.Друго нямам към Ауди нищо че пиша тук разни врели-некипели.Аз не съм лош човечец - простонароден съм от село и вече ги чаткам тия работи - кога искат да ми набутат някоя вагинална шкода със скъпи тенекета. Тва е.
  • #23
    44 rate up comment 16 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    според мен хората просто винаги имат по големи очаквания от германските премиум марки и всеки проблем ги хвърля в другия лагер. и почват да реват - никога повече VW. ако бяха толкова зле нямаше да са номер 1 в света нали. при това забележете - не продават евтино а даже обратно. тоя голф от теста с 1.4тфси и екстри бе 35к евра.
  • #22
    39 rate up comment 24 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Бе ти оставе алуди ама и тия от Порше къде са бутат тука!? Кво са Порше - Шкоди ама в други тенекии и с космически цени.Бе вагинални изгъзици.
  • #21
    42 rate up comment 13 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    в последното ауто мотор и спорт има тест на голф 1.4тфси. на 70к км се наложило смяна на турбина. но трябва да се знае все пак че VW турбини не прави. нито БМВ или порше. има 3 големи фирми за турбини и оше някой дребни и това е. не знам дали може да се сърдим на ауди. но аз казах че имам френд с паст и 2 пъти сменя DSG. тая кутия си я произвежда VW. даце с бесни темпове по около 3000 на ден.
  • #20
    38 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    4 години подред ако е успех... я вижте чичко ви гугал какво ще каже за порше, колко години, пардон десетилетия подред като завършват на 1-во,2-ро и 3-то място. Рекламният слоган "никой не е съвършен" на порше се дължи на една единствена загуба на порше на Лю ман.