IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Големите войни в автомобилостроенето

В тези конфликти компромисът е немислим

Големите войни в автомобилостроенето

Нищо не прави един разговор толкова запомнящ се, както спорът по някаква тема. Всеки участник се опитва да убеди опонента си в своя правота. А две от нещата, в които почти винаги се стига до конфликт с думи, са спортът и автомобилите. Там много рядко фен на даден спортист, отбор или автомобил може да бъде убеден, че лююбимците му отстъпват по нещо на конкурента. Ето как изглеждат, може би, най-големите конфликти в автомобилния бранш в цялата му история. При тях съперниците не пестят средства и не правят компромиси.

1. Porsche - Ferrari

Тези два производителя на сортни автомобили са крайно ралични като философия. Марката Porsche винаги е държала на връзката с миналото благодарение на модели като 911 и Boxter и същевременно не се колебае да експериментира и да инвестира в нови направления като Cayenne и Panamera. Хвърля се смело в разработки на дизелови двигатели и хибриди. От своя страна Ferrari държи на гордостта си и отказва да прави седани или всъдеходи. И държи изцяло на спортния си дух. За нея той е далеч по-важен от модните тенденции или практиччността. Въпреки разликите двете компании са предани на автомобилния спорт и винаги се опитват да докажат превъзходството си на пистата.

2. Ford - Holden

Ако съъревнованието между Porsche и Ferrari гори с интензивонстта на хиляди слънца, то случващото се между Holden (австралийския филиал на GM) и Ford е направо изпепеляващо. Враждата между тези две марки е жестока и това се усеща най-вече на състезанията V8 Supercar Series в Австралия, където Holden Commodore и Ford Falcon са готови да смажат съперника си, но да спечелят. Това важи и за феновете им, които ги подкрепят по време на всяко състезание.

3. Chevrolet - Ford

Когато  Ford пуска Mustang през 1964 г, компанията на практика изпреварва всички конкуренти с подобен вид автомибил. Изключение прави единствено Plymouth Barracuda, който се появява около месец по-рано на пазара. В Chevrolet са наясно, че с моделите си Corvair и Nova няма как да се противопоставят на Mustang и се нуждаят от нещо напълно ново. Така започва работата над Camaro и над неговия роднина Pontiac - Firebird. Автомобилът се появява през 1967 г. Тогава и започва спорът за най-добър спортен автомобил в Америка между Mustang и Camaro, който продължава и в наши дни.

4. Honda - Toyota

Двата японски производителя никога не са хранили топли чувства един към друг. Историята твърди, че враждата започва през 1963 г., когато против волята на японския автомобилен картел Соичиро Хонда пуска в производство своя първи автомобил – пикапа Т360. Оттогава Honda и Toyota воюват на всички фронтове – техните седани Accord и Camry се сблъскват в опита си да привлекат семействата като клиенти, а NSX и Supra са непримирими съперници при спортните автомобили. Враждата на пистата продължава в състезанията от Indycar, Super GT и Formula 1 – изобщо навсякъде, където двата японски производителя се изправят един срещу друг.

5. Ferrari - Lamborghini

Когато една компания (Lamborghini) е създадена само и единствено, за да натрие носа на собственика на друга (Ferrari), враждата няма как да бъде забравена. Тя просто става част от философията на двете фирми, които са готови на всичко, за да докажат превъзходството си. Това се отнася и за феновете им, които не крият своята неприязън към всичко, произведено от техния голям конкурент.

6. Ford - Ferrari

Класическа история в бранша – момче вижда италиански спортен автомобил. Същото момче решава да купи компанията, произвеждаща този автомобил. Основателят на компанията и неин собственик се съгласява да я продаде. И в последния момент се отказва от сделката. Момчето е разочаровано и се заканва да отмъсти. В случая това момче се казва Хенри Форд и получава отказ от Енцо Ферари. Американецът приема нещата доста навътре и дава задача на своите подчинени да направят всичко възможно, но да натрият носа на съперника на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”. Така се създава моделът GT40, който печели надпреварата 4 пъти поред.

7. Porsche - Nissan

Porsche 911 Turbo винаги е бил еталон за невероятно бърза и практична кола, най-добрата в класа си. Само че Nissan GT-R кара мнозина да променят мненето си. Това на германския производител не се харесва никак и той открито обвинява японците, че версията им R35 e чист състезателен автомобил, който обаче те продават като стандартен. Това изобщо не притеснява Nissan, които продължават да продават GT-R, чиято цена е много по-ниска от тази на 911 Turbo. В момента двете компании са в състояние на Студена война, но се очаква скоро тя да стане термо-ядрена.

8. BMW - Mercedes-Benz - Audi

Безспорно, това е най-популярната автомобилна война. Трите германски автогиганта се надпреварват навсякъде – по улиците, по пистите и разбира се, в гаражите на клиентите с по-добели портфейли. Всяка година една от тези компании вади на пазара нещо, с което се стреми да изпревари останалите. И в същото време всяка от тях не се страхува да атакува по всякъв начин другите две. Последното доказателство е рекламната война, която се води между марките от няколко години. Този спор със сигурност няма да бъде разрешен, но от него в крайна сметка печели крайният потребител.

0 от 500
  • #59
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Alfa, приятно се изненадах, като те прочетох, радвам се, че има хора оптимисти, за съжаление нашата преса внушава непрекъснат нихилизъм,което обезверява хората.
  • #58
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Alfa ( преди 13 години )
    SlavoAbe az p1k da ti kaja, ne zaradi nqkvi *** ni e takava d1rjavata, a to4no kato hora kato teb - koito postoqnno se jalvat 4e naroda im e tak1f i tak1f i kakvoto i da napravqt nqmalo smsl i 4e faktite otnosno na6to ob6testvo sa na p1rvo zna4enie i ne si davat truda da promenqt tova i da gledat sebe si,a ne dr-q - edinstveno tva e na4ina da se opravim - kato vseki samostoqtelno zapo4ne da DEISTVA s dela i ak1la si...
  • #57
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Alfa ( преди 13 години )
    FenixDa de - qsno mi e - za tva dadah nego...i 2te NE sa 6oseini koli...
  • #56
    32 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Slavo, за жалост си прав. Има още една много хубава българска поговорка: " То да е ***, да му го набиеш, ама акъл как?"
  • #55
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Fenix ( преди 13 години )
    Alfa Паганито което си дал е състезателна кола и също като FXX няма хомологация за движение по пътищата ;)
  • #54
    35 rate up comment 9 rate down comment
    VTEC ( преди 13 години )
    Иначе враждата между Хонда и Тойота си я има, но като се замисля малко, направо ми е обидно някой да сравнява любимата ми марка, както и личния ми автомобил с това нещо наречено Тойота.
  • #53
    37 rate up comment 8 rate down comment
    VTEC ( преди 13 години )
    Бих добавил голямата вражда Жигули срещу Москвич. Като малък много съм спорил по случая :)
  • #52
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    до бъчваря: Недей да се ядосваш! Не един или два пъти или БЕЗБРОЙ съм писал това изречение: "Каквото ни е обществото, такива са ни и форумите" Хич недей да се чудиш, защо сме на ПЪРВО място в Европа (континент- не ЕС) по загинали хора на пешеходна пътека... Тая работа ти е ясна, като БЯЛ ДЕН! За какво си правиш труда да пишеш за това? Ще промениш ли нещо? Май НЕ, НЕ и НЕ!!!
  • #51
    33 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Е, аз ако съм момче, значи ти си дядка. Добре, ще ти викам дъртак. Кой има Ауди за човек :P Даже и в последния АБ сравняват БМВ 3 с Mercedes C . Ауди го пуснаха предния брой самостоятелно, за по-голям ефект. Иначе, ако питаш мен, бих предпочел Ауди пред БМВ и Мерцедес (може би...съвсем случайно минаа...) тралала
  • #50
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Alfa ( преди 13 години )
    Do Fenix: Ferarri FXX ne e 6oseen avtomobil, koeto ozna4ava 4e ne se za4ina (vij sledva6ti epizodi i 6te vidi6 4e go nqma v spis1ka - mahnali sa go).No dori i da prenebregnem tova vij za kolko pravi Pagani Zonda R ;]