IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Големите войни в автомобилостроенето

В тези конфликти компромисът е немислим

Големите войни в автомобилостроенето

Нищо не прави един разговор толкова запомнящ се, както спорът по някаква тема. Всеки участник се опитва да убеди опонента си в своя правота. А две от нещата, в които почти винаги се стига до конфликт с думи, са спортът и автомобилите. Там много рядко фен на даден спортист, отбор или автомобил може да бъде убеден, че лююбимците му отстъпват по нещо на конкурента. Ето как изглеждат, може би, най-големите конфликти в автомобилния бранш в цялата му история. При тях съперниците не пестят средства и не правят компромиси.

1. Porsche - Ferrari

Тези два производителя на сортни автомобили са крайно ралични като философия. Марката Porsche винаги е държала на връзката с миналото благодарение на модели като 911 и Boxter и същевременно не се колебае да експериментира и да инвестира в нови направления като Cayenne и Panamera. Хвърля се смело в разработки на дизелови двигатели и хибриди. От своя страна Ferrari държи на гордостта си и отказва да прави седани или всъдеходи. И държи изцяло на спортния си дух. За нея той е далеч по-важен от модните тенденции или практиччността. Въпреки разликите двете компании са предани на автомобилния спорт и винаги се опитват да докажат превъзходството си на пистата.

2. Ford - Holden

Ако съъревнованието между Porsche и Ferrari гори с интензивонстта на хиляди слънца, то случващото се между Holden (австралийския филиал на GM) и Ford е направо изпепеляващо. Враждата между тези две марки е жестока и това се усеща най-вече на състезанията V8 Supercar Series в Австралия, където Holden Commodore и Ford Falcon са готови да смажат съперника си, но да спечелят. Това важи и за феновете им, които ги подкрепят по време на всяко състезание.

3. Chevrolet - Ford

Когато  Ford пуска Mustang през 1964 г, компанията на практика изпреварва всички конкуренти с подобен вид автомибил. Изключение прави единствено Plymouth Barracuda, който се появява около месец по-рано на пазара. В Chevrolet са наясно, че с моделите си Corvair и Nova няма как да се противопоставят на Mustang и се нуждаят от нещо напълно ново. Така започва работата над Camaro и над неговия роднина Pontiac - Firebird. Автомобилът се появява през 1967 г. Тогава и започва спорът за най-добър спортен автомобил в Америка между Mustang и Camaro, който продължава и в наши дни.

4. Honda - Toyota

Двата японски производителя никога не са хранили топли чувства един към друг. Историята твърди, че враждата започва през 1963 г., когато против волята на японския автомобилен картел Соичиро Хонда пуска в производство своя първи автомобил – пикапа Т360. Оттогава Honda и Toyota воюват на всички фронтове – техните седани Accord и Camry се сблъскват в опита си да привлекат семействата като клиенти, а NSX и Supra са непримирими съперници при спортните автомобили. Враждата на пистата продължава в състезанията от Indycar, Super GT и Formula 1 – изобщо навсякъде, където двата японски производителя се изправят един срещу друг.

5. Ferrari - Lamborghini

Когато една компания (Lamborghini) е създадена само и единствено, за да натрие носа на собственика на друга (Ferrari), враждата няма как да бъде забравена. Тя просто става част от философията на двете фирми, които са готови на всичко, за да докажат превъзходството си. Това се отнася и за феновете им, които не крият своята неприязън към всичко, произведено от техния голям конкурент.

6. Ford - Ferrari

Класическа история в бранша – момче вижда италиански спортен автомобил. Същото момче решава да купи компанията, произвеждаща този автомобил. Основателят на компанията и неин собственик се съгласява да я продаде. И в последния момент се отказва от сделката. Момчето е разочаровано и се заканва да отмъсти. В случая това момче се казва Хенри Форд и получава отказ от Енцо Ферари. Американецът приема нещата доста навътре и дава задача на своите подчинени да направят всичко възможно, но да натрият носа на съперника на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”. Така се създава моделът GT40, който печели надпреварата 4 пъти поред.

7. Porsche - Nissan

Porsche 911 Turbo винаги е бил еталон за невероятно бърза и практична кола, най-добрата в класа си. Само че Nissan GT-R кара мнозина да променят мненето си. Това на германския производител не се харесва никак и той открито обвинява японците, че версията им R35 e чист състезателен автомобил, който обаче те продават като стандартен. Това изобщо не притеснява Nissan, които продължават да продават GT-R, чиято цена е много по-ниска от тази на 911 Turbo. В момента двете компании са в състояние на Студена война, но се очаква скоро тя да стане термо-ядрена.

8. BMW - Mercedes-Benz - Audi

Безспорно, това е най-популярната автомобилна война. Трите германски автогиганта се надпреварват навсякъде – по улиците, по пистите и разбира се, в гаражите на клиентите с по-добели портфейли. Всяка година една от тези компании вади на пазара нещо, с което се стреми да изпревари останалите. И в същото време всяка от тях не се страхува да атакува по всякъв начин другите две. Последното доказателство е рекламната война, която се води между марките от няколко години. Този спор със сигурност няма да бъде разрешен, но от него в крайна сметка печели крайният потребител.

0 от 500
  • #39
    37 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Бавареца не плюе,той гълта!!!!! Щял да кара!!!!!!!***.
  • #38
    43 rate up comment 15 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Doc, ти да не си без грам мозък? Казах ти - нова кола, нова бе, от магазина. 34400. Абе няма какво пак да пиша, 100 пъти съм го писал! Качих се в нова кола, която е ПЪЛЕН ***! Сега карам стара кола и даже тя е по-здрава от ква да е нова, нисък клас. И не струва 30 000 лева, като новата!!!
  • #37
    37 rate up comment 16 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Vuv vsi4ki izsledvaniya Toyota e na purvite mesta po zdravina i nadegnost,no Triforceto ili e krivogled ili s pileshki mozuk.
  • #36
    34 rate up comment 10 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    нисанчо ,именно ,това че им се припокриват 2 модела не прави съперничество,пък и то от кога да е ,най-добре да турбо - гр-т и толкоз
  • #35
    43 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А за войната Хюндай-Дачия и Хюндай-ТАТА защо нищо не са писали?
  • #34
    35 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    вижте времето на Авентадор на пистата на топ гиър когато пилота е Стиг и тогава приказвайте 2,6сек разлика. това е кола за казиното пред монако точно колкото е и 458. само дето е по бързо и по скъпо.
  • #33
    40 rate up comment 10 rate down comment
    Стефан ( преди 13 години )
    Баварец, ако ще Митко Илиев да си не ти вярвам.А и не е важно колко е бърза на пистата кола създадена за паркингите на Монако.Мисля, че индивидуалното усещане е много по-важно, ето богатите купуват Ферари ФФ без да се съобразяват, че ние бедните го смятаме за грозно :)
  • #32
    41 rate up comment 11 rate down comment
    Нисанчо ( преди 13 години )
    До 1-ви комент. на jok"порше - нисан трябва да е порше - гт-р ,как да сравняваш цялата им продукция,не става."Донякъде си прав, просто защото самите марки целят и са с различен имидж? Но защо да не можем да сравняваме паркетника Кайен и паркетника Инфинити FX. Или пък Порше какво ще извади срещу СУВ-армадата на Нисан/Патрул, Навара, Патфайндър, Титан,Х Трейл и др./?Но си прав, че по-правилно е: Porsche 911 Turbo vs. Nissan GTR.
  • #31
    46 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Немските фенове винаги са били най-злобни. Особено сектата на фолксваген груп - най-неприятни типове както във форумите, така и на пътя. Явно нацисткото минало на тези фирми по странен начин се отразява на фанатизираните им фенове днес.
  • #30
    39 rate up comment 13 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    и друг път съм казвал - кефи ме че има толко *** и простаци на тоя свят. даже много ме кефи. иначе щеше да е труден живота. двама трима в тоя форум ще ме разберат. ае живи и здрави - особено *** и простаците.