IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Големите войни в автомобилостроенето

В тези конфликти компромисът е немислим

Големите войни в автомобилостроенето

Нищо не прави един разговор толкова запомнящ се, както спорът по някаква тема. Всеки участник се опитва да убеди опонента си в своя правота. А две от нещата, в които почти винаги се стига до конфликт с думи, са спортът и автомобилите. Там много рядко фен на даден спортист, отбор или автомобил може да бъде убеден, че лююбимците му отстъпват по нещо на конкурента. Ето как изглеждат, може би, най-големите конфликти в автомобилния бранш в цялата му история. При тях съперниците не пестят средства и не правят компромиси.

1. Porsche - Ferrari

Тези два производителя на сортни автомобили са крайно ралични като философия. Марката Porsche винаги е държала на връзката с миналото благодарение на модели като 911 и Boxter и същевременно не се колебае да експериментира и да инвестира в нови направления като Cayenne и Panamera. Хвърля се смело в разработки на дизелови двигатели и хибриди. От своя страна Ferrari държи на гордостта си и отказва да прави седани или всъдеходи. И държи изцяло на спортния си дух. За нея той е далеч по-важен от модните тенденции или практиччността. Въпреки разликите двете компании са предани на автомобилния спорт и винаги се опитват да докажат превъзходството си на пистата.

2. Ford - Holden

Ако съъревнованието между Porsche и Ferrari гори с интензивонстта на хиляди слънца, то случващото се между Holden (австралийския филиал на GM) и Ford е направо изпепеляващо. Враждата между тези две марки е жестока и това се усеща най-вече на състезанията V8 Supercar Series в Австралия, където Holden Commodore и Ford Falcon са готови да смажат съперника си, но да спечелят. Това важи и за феновете им, които ги подкрепят по време на всяко състезание.

3. Chevrolet - Ford

Когато  Ford пуска Mustang през 1964 г, компанията на практика изпреварва всички конкуренти с подобен вид автомибил. Изключение прави единствено Plymouth Barracuda, който се появява около месец по-рано на пазара. В Chevrolet са наясно, че с моделите си Corvair и Nova няма как да се противопоставят на Mustang и се нуждаят от нещо напълно ново. Така започва работата над Camaro и над неговия роднина Pontiac - Firebird. Автомобилът се появява през 1967 г. Тогава и започва спорът за най-добър спортен автомобил в Америка между Mustang и Camaro, който продължава и в наши дни.

4. Honda - Toyota

Двата японски производителя никога не са хранили топли чувства един към друг. Историята твърди, че враждата започва през 1963 г., когато против волята на японския автомобилен картел Соичиро Хонда пуска в производство своя първи автомобил – пикапа Т360. Оттогава Honda и Toyota воюват на всички фронтове – техните седани Accord и Camry се сблъскват в опита си да привлекат семействата като клиенти, а NSX и Supra са непримирими съперници при спортните автомобили. Враждата на пистата продължава в състезанията от Indycar, Super GT и Formula 1 – изобщо навсякъде, където двата японски производителя се изправят един срещу друг.

5. Ferrari - Lamborghini

Когато една компания (Lamborghini) е създадена само и единствено, за да натрие носа на собственика на друга (Ferrari), враждата няма как да бъде забравена. Тя просто става част от философията на двете фирми, които са готови на всичко, за да докажат превъзходството си. Това се отнася и за феновете им, които не крият своята неприязън към всичко, произведено от техния голям конкурент.

6. Ford - Ferrari

Класическа история в бранша – момче вижда италиански спортен автомобил. Същото момче решава да купи компанията, произвеждаща този автомобил. Основателят на компанията и неин собственик се съгласява да я продаде. И в последния момент се отказва от сделката. Момчето е разочаровано и се заканва да отмъсти. В случая това момче се казва Хенри Форд и получава отказ от Енцо Ферари. Американецът приема нещата доста навътре и дава задача на своите подчинени да направят всичко възможно, но да натрият носа на съперника на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”. Така се създава моделът GT40, който печели надпреварата 4 пъти поред.

7. Porsche - Nissan

Porsche 911 Turbo винаги е бил еталон за невероятно бърза и практична кола, най-добрата в класа си. Само че Nissan GT-R кара мнозина да променят мненето си. Това на германския производител не се харесва никак и той открито обвинява японците, че версията им R35 e чист състезателен автомобил, който обаче те продават като стандартен. Това изобщо не притеснява Nissan, които продължават да продават GT-R, чиято цена е много по-ниска от тази на 911 Turbo. В момента двете компании са в състояние на Студена война, но се очаква скоро тя да стане термо-ядрена.

8. BMW - Mercedes-Benz - Audi

Безспорно, това е най-популярната автомобилна война. Трите германски автогиганта се надпреварват навсякъде – по улиците, по пистите и разбира се, в гаражите на клиентите с по-добели портфейли. Всяка година една от тези компании вади на пазара нещо, с което се стреми да изпревари останалите. И в същото време всяка от тях не се страхува да атакува по всякъв начин другите две. Последното доказателство е рекламната война, която се води между марките от няколко години. Този спор със сигурност няма да бъде разрешен, но от него в крайна сметка печели крайният потребител.

0 от 500
  • #19
    42 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Безработно момченце, какво алуди си имал!? Май само в сънищата ти, защото като висиш по 24 часа във форума няма как да спечелиш някой лев. Толкова си комплексиран, че няма на къде. Коментарите са ти като на някой равин, който чете едни и същи мантри. Имаш ли коментар изобщо, който да не се споменава някой от групата ВАГ!? Няма да си Дошо ако не споменеш. А къде са хюндай???
  • #18
    45 rate up comment 13 rate down comment
    До Дошо ( преди 13 години )
    Точно F 458 се самозапалват и затова е променен и един топлинен щит над мотора.Но това не значи , че Ferrari, Lamborghini и Porsche не са най-вълнуващите спортни коли вече 50 години.Всяка фирма може да създаде един или два уникални модела, но 50 години да определяш стандартите могат само тези три фирми.А "за плюещете" по VAG - без тях нямаше днес да се радваме нито на Bentley,нито на Lamdorghini или Bugatti.Kaто и RR нямаше да го има без BMW, или Maybach Landaulet без Mercedes.
  • #17
    47 rate up comment 17 rate down comment
    Дошо до jok ( преди 13 години )
    Пич аз не съм имал всички изброени проблеми(с мотора никакви) но за сметка на това с турбината и други сериозни проблеми.А и аз знам хора, които са доволни от Алуди.Някои от тях казват:Не е драма че ти се е прецакал съединителя.Ми щом това не им прави впечатление то няма какво.Сменят турбини и се кефят.Смахната работа.ЗА мен Алуди е ***, а и за много негови собственици.Повечето от хората които са имали Алуди не повтарят.Това е показателно.
  • #16
    50 rate up comment 13 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Момчета, като автомобилни мераклии би трябвало да знаете историята зад Ford GT40. След отмятането на Енцо от сделката, Ford са решили да натрият носовете на Ferrari в собствената им игра. Ford са направили кола по-добра от Ферари и са били на Льо Ман 4 пъти просто, за да покажат, че могат.Възстановката на модела от 2004-та (Ford GT) е създаден по същото задание. За времето си е бил по-добър от конглокентините Ферарита - слага 360 Модена в малкия си джоб и то само, за да докажат, че могат.
  • #15
    43 rate up comment 15 rate down comment
    DANte до Дошо ( преди 13 години )
    А при този въпросен тест на TG случайно забеляза ли, че обиколката с ферарито я направи Стиг, а с останалите коли се пробваха Кларксън, Мей и Хамънд? Баси фенщината и комплексарщината лъха от тебе момче, пий си хапчетата и си удари една злобарка да ти мине пристъпа.
  • #14
    51 rate up comment 15 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    а форд и ферари наистина е голяма битка. даже бих казал по евпична от ферари и ламборджини. прочетете историята по създаването на форд gt-40 - направи ли са го защото в последния момент енцо е отказал да проаде ферари на форд. и после гт-40 е размазвал фераритата години подред. с ламбо двубоя е повече по улиците и пред казиното в монако.
  • #13
    58 rate up comment 21 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Всичките сте ми наслагали минуси без да се замислите! Първо - Хонда е 5 пъти по-качествен автомобил от Тойота. Не виждам смисъл да сравняваш върхова технология и качество с дефектен ***, който има милиони сервизни акции.Второ - Форд и Ферари? Това шега ли е или какво? А магаре и космос как са?Направили Форд някога си един F40 и айде... ще гоним Ферари! Ще гониш, ама друг път!
  • #12
    46 rate up comment 23 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    Дошо ти си доста зле,аз имам приятели с аудита,от А3 до А6 и никой никога не се е оплакал от проблемите за които пишеш.Явно си такъв балък,че са ти набутали някое скапано Ауди и после фирмата ти виновна.Нали съдията ***,ама като си куц кон така е.
  • #11
    44 rate up comment 13 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    дошо теста бе на Имола. и ламбото го кара Кларксън - не бе честно за ламбо. иначе то отвсякъде ще отнесе 458. то и гт-р може да го отнесе въпреки че монца е бърза писта.
  • #10
    52 rate up comment 9 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    В статията има грешка на 4 ред! Пише конкyрента, а трябва да е конглокента. Така де, като цензурирате коментарите, цензурирайте наред и статиите. Да видите колко е приятно! А за споровете съгласен съм с 90% от тях. Но нека хейтърите от този сайт добре да запомнят кой с кой се конКУРрира, а не да ми сравняват Хюндай с Мерцедес и др. подобни! Както казва колегата Дошо - магаре и космос :)Между другото пропуснали са Рено-Пежо.