IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru празнува 40 години 4Х4

Японците слагат няколко версии на системата SAWD на своите автомобили

Subaru празнува 40 години 4Х4

Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела.

От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила
Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г.

Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.

В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.

Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.

Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.

Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.

Тагове: subaru 4x4
0 от 500
  • #51
    10 rate up comment 1 rate down comment
    G ( преди 13 години )
    А забравих, че миналата година както беше претоварено на магистралата наказахме БМВ Е46 318. Оня после слиза и пита абе тва 2.5 ли е :Д, а колата е 2.0 Друг голям плюс са бавните скорости, с които се реже и развърта адски бързо.
  • #50
    10 rate up comment 1 rate down comment
    G ( преди 13 години )
    Истинските оффроудъри са Ленд (Крузър и Ровър), докато Субару си е Субару. Тъй като имаме Субару мога да кажа следното:Вози приеммливо (нито се клати, нито друса)Не се накланя много в завои поради обясними причиниВъпреки, че липсва какъвто и да е блокаж се справя чудесно. И под чудесно имам впредвид да върви зимата по горски път с остри завои, където под снега се крие още по-добра картинка(кал и шума) и това е с 4 годишни гуми. Става въпрос за Легаси 2ро поколение комби.
  • #49
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до пишман дошото ( преди 13 години )
    Абе миризма, отдалеч усещам вонята ти. Киа - мухахахаха
  • #48
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Един милион километра до основен ремонт...
  • #47
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Subaru e za jivee6ti na selo.
  • #46
    12 rate up comment 3 rate down comment
    da ( преди 13 години )
    Forester e unikalen avtomobil, centura na tezestta mu e kato na Imprezata pochti , a e zverski prohodim! Vozi kato sedan, upravliava se mnogo leko, v zavoi vliza kato normalen avotmobil i izobshto ne se naklania. Vseki koito e karal Forester znae kakvo govoria.
  • #45
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Slav78 ( преди 13 години )
    Не мога да разбера защо независимо от естеството на статия след втори трети коментар се стига до ВАГ и AUDI. Заради един двама *** форума се превърна в детска градина.
  • #44
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Един милион километра до основен. И то не един милион по гладко асфалтче и на път към дискотечката, а по черни, кални, горски пътища. Не че на асфалт имат проблеми - никой SUV няма пътното поведение на форестъра. За още справки относно въпросните един милион:http://***.subaruhighmileageclub.com/
  • #43
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не спори с казанлъшкия ***!Той си знае,че куатрото е най-добро и никой,дори и специалистите не могат да го убедят в противното.Той си знае,че ВАГиналната марка е най-добра и от Гоуфу по-убаво нема,като изключим АУДИ 80 на баща му,което от време на време се трансформира в А6 и А8.Той казва,че куатрото е най-добро,но не знае защо.Е как да знае,като това го е чувал в селската кръчма,запомнил го е и го повтаря,като папагал.
  • #42
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Май не си много умен. Правиш ли разлика между ДЪЛБОК сняг и ДЪЛБОКА кал, защото снегът и калта на ралито са УТЪПКАНИ. Иначе как мислиш че ще минат оттам състезателни коли с под десет санта просвет? И ще те образовам още малко - куатро е за бързо движение, като електронния блокаж цъка за части от секундата, ако си затънал дълбоко куатро не може да ти помогне.