IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru празнува 40 години 4Х4

Японците слагат няколко версии на системата SAWD на своите автомобили

Subaru празнува 40 години 4Х4

Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела.

От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила
Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г.

Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.

В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.

Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.

Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.

Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.

Тагове: subaru 4x4
0 от 500
  • #31
    14 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    първата кола с куатро е Jensen. субару е след тях. а ауди/VW има толкова много различни видове куатро че просто да се търди че са най доби е абсурдно. особенo onowa Синхро. в най добрия случай ако двете задни и едно предно загубят тракшън и най доброто куатро не тръгва. a Gкласата на МБ има локване и на 3те диф-а и ще тръгне. същото твърдят БМВ за най добрата си ситема. а ан ауди някой системи са с торсен по средата и другете диф. са обикновени. значи едно предно и едно задно да забуксува-аут.
  • #30
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ... от 1972 г. господаря е един! И той е ДОШО! Честито наборе!
  • #29
    4 rate up comment 17 rate down comment
    До Дошо ( преди 13 години )
    Ако имаше още японски фирми и тях ли щеше да напишеш. Забрави да добавиш и Хюндай, Киа, Санг Йонг,
  • #28
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ... от 1972 г. господаря е един!
  • #27
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ...1972 г. господаря е един!
  • #26
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Кво Ауди,кво куатро ве ей?Когато Субару са правели 4Х4 Ауди не са си и мечтали за подобно нещо.Ауди единствено може да се сравнява с БМВ и МБ в системите 4Х4.А най-големите и все още недостижими в тази област са Субару,Тойота,Нисан,Мицубиши и Сузуки.Останалите могат само да се учат от тях.
  • #25
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Фиат ( преди 13 години )
    Subaru е произведен от Fuji Heavy Industries LTD, фирмата, която подобрява и усъвършенства до перфектност всяка добра идея в света на автомобилостроенето. Автоматичната кутия, която се вгражда в Тойоти, Нисани, и старите Фиати е тяхна разработка и повярвайте това е най-икономичната скоростна кутия правена някога. Единствен съперник са и наскоро разработените роботизирани кутии със сервоуправление на скоростите.
  • #24
    6 rate up comment 21 rate down comment
    Колхозник ( преди 13 години )
    Една Лада Нива ще направи това Субару диво и щастливо!
  • #23
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ...и от 1980 г. до сега господаря е един!
  • #22
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Няма смисъл да се убеждава Дошо в каквото и да е. Трудно ще му налееш акъл в главата!