IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru празнува 40 години 4Х4

Японците слагат няколко версии на системата SAWD на своите автомобили

Subaru празнува 40 години 4Х4

Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела.

От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила
Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г.

Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.

В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.

Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.

Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.

Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.

Тагове: subaru 4x4
0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дошо то на Субаруто гумите му пречат хахаха муха.
  • #20
    15 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 13 години )
    Исторически погледнато, първата кола с пълнопроводно задвижване е представена през далената 1906 г. от холандските братя Jacobus and Hendrik-Jan Spijker и е носела наименованието Spyker 60 HP. По-късно са били представяни различни модели автомобили, като първия пътнически 4х4 автомобил пуснат в масово производство е Subaru Leone през септември 1972 г. Значителен тласък е бил даден няколко години по-късно, през 1980 г., когато Audi представят модела Quattro на изложението във Франкфурт.
  • #19
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    К'во ми качваш клипове с разни селски *** дето дърпат кола вързана за джантите?Баси тапирите, кои знае с какви гуми е Субаруто.
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
  • #17
    9 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Безспорно най-доброто 4X4 в момента,а и не само в момента е Quatrro на Audi.To e и по-скъпо.Но статията не е за това, а за 40 годишнината на 4X4 на Subaru. Ako ви се спори за всичко и със всеки, това е друг проблем.Но без Subaru тази технология щеше да е друга, както и светът на автомобилите.А да си кон с капаци е по-лесно, отколкото да мислиш, това е факт.Сигурен съм,че половината от коментаторите не са имали нито Subaru, нито Аudi Quatrro, нито xBMW,нито 4-matic
  • #16
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пича се е набутал със Субаруто, как само се подхилва, а познай ще си вземе ли пак Субару!
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Изтреееееещяяяяяяяях!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #14
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Какъв оригинал бе?Клатро съществува благодарение на Субару.Преди да пишеш тъпотии се поинтересувай малко.
  • #13
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    И още
  • #12
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Не е Дошо ( преди 13 години )
    Напълно очакван резултат, все пак Ауди е орогонала! Но да им е честита годишнината на Субаро, все пак и те имат фенове! Още веднъж, честито!