IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru празнува 40 години 4Х4

Японците слагат няколко версии на системата SAWD на своите автомобили

Subaru празнува 40 години 4Х4

Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела.

От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила
Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г.

Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.

В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.

Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.

Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.

Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.

Тагове: subaru 4x4
0 от 500
  • #101
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Aleks ( преди 8 години )
    v Dalbok snyag kola ostava visyashta ako shte dae i 500konya djipasie djip za kal snyag i vsyakakav teren no Yaponski djip ne Nemski asfaltadjia
  • #100
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 13 години )
    Само този който не се е качвал в Субару може да говори и пише против. А този който се е докоснал до насладата-СУБАРУ-си остава негов фен завинаги.
  • #99
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Виц на деня:Купувач на Субару:"Бих искал колата да е 2х4".Продавачът:"Това е екстра,ще ви струва 1000 евро повече"!
  • #98
    2 rate up comment 2 rate down comment
    рр ( преди 13 години )
    Ха ха, вчепетлен съм
  • #97
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Инженерите на Субару знаят по-малко от вас, браво, какви гении имаме...киковци, джованита, баварци :)))
  • #96
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    Пфу, правописна грешка:исках да напиша - по колата рядко се разваля нещо
  • #95
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До Jiovanni: Просто трябва малко повече време да покараш модел на Субару. Моето Легаси не го жаля и сме правили такива неща, че как да не го обичаш още повече. Ползвам го и за работа като товарно средство. Теглич съм му сложил даже. По колагат рядко се разваля нещо, което да те блокира на пътя.Иначе днес в снега пред овощната градина с Нивата и всесезонките имах проблеми - 3,4 пъти докато излезна от лек наклон на по-заледено. Агронома с А4 quattro 98г. и зимни гуми ме направи за смях :)
  • #94
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    Четох в нета, че последните Impreza STI и както и на BRZ слагали Torsen, така че не виждам каква щe е чак толкова разликата с Quattro. Иначе в БГ субару форума повечето го казват, че Torsen е по-добре за асфалт.Както и да е поне се радвам, че се получи добра дискусия с последните коментари и нямаше обиди.
  • #93
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До Jiovanni: Колега абсолютно си прав за електрониката.Значи всички знаят, че първи Ауди въвеждат в ралитата 4х4 задвижване. Не съм 100% сигурен, но по спомен точно Субару направи голям бум в трите поредни титли във WRC през 90те нещо с Traction Control към 4х4 задвижването, което си е заслуга точно на електрониката.
  • #92
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До Stojan Malkotarnovsk:Спокойно, има време ще потърсиш трактор особено като започне да ти нараства увереността пир офроуд. Аз съм търсил 2 пъти дори :)