IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru празнува 40 години 4Х4

Японците слагат няколко версии на системата SAWD на своите автомобили

Subaru празнува 40 години 4Х4

Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела.

От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила
Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г.

Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.

В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.

Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.

Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.

Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.

Тагове: subaru 4x4
0 от 500
  • #81
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Propov ( преди 13 години )
    Познавам хора минали от Е и S класа на Легаси/Оутбак.И това са хора дето пътуват много и то 99% не пътуват от гъзария,ами щото им е такъв бизнеса.И се хвалят хората,че са направили откритие със Субару.Не се сещам някой да се е хвалил,с обратното-да мине от Субару на Мерц.Който веднъж е напипал мекото в тоя живот....не го пуска! :)
  • #80
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До Дърваруфен:Ами пич, возил съм се във всичките S-класи произведени през последните 20 год. и специално за 2ра версия Легаси мога да кажа, че неравностите на пътя не се усещат. Същата возия имат и Ситроените с хидравличното окачване. Освен това точно този модел е доста тежък около 1900 кг. Какво да ти обяснявам повече?Аз отпреди ти следя инфантилните коментари в статиите на Субару така, че си ми напълно ясен.
  • #79
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Дърваруфен ( преди 13 години )
    Дървару возил като Мерц!!? Тоа кико спечели наградата за виц на годината...ХА-ХА-ХАА!!!
  • #78
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До баварец: Колега, няма как да не го потвърдиш, че при Субару като цяло 4х4 задвижването е настроено много добре и затова са си спечелили този легендарен статут.И накрая да добавя, че всички истински офроудъри знаят един принцип: Колкото по-пригоден за офроуд е един автомобил, толкова по-дълго време ще търсиш трактор, за да те измъкне.Хайде със здраве!
  • #77
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До G:Точно тази версия на Легаси вози като Мерцедес.Не съм се возил на последния модел, но отзивите са, че са втвърдили возията.
  • #76
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До Колхозник: Колега, имам Нива. имам и Субару. Мога да ти кажа, че не си прав изобщо. При едни условия едното е по-добро, но при други другото, особено на неотъпкан сняг късата база на Нивата знаеш ли как изхвърля от пътя. Вие взехте на подбив Дошо, но много са важни и гумите, а на повечето клипове няма как да се разбере какви са.Мен тази зима ме домързя да сменя всесезонните гуми на Нивата - Dunlop и понякога имам проблеми. Легасито със зимни Gislaved не се спира в сняг до 30 см.
  • #75
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Да ама и тва ако е истина ша са самонае*ба вече!! Съвсем ВАГинясах ...
  • #74
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    Влизам късно вечерта в Аутомедия и виждам, почти 90 коментара в статията за Субару.Първо: Ми омръзна в статиите на Субару да се коментира повече за Ауди. Хора, имате си всеки ден поне по 1 статия, къде се бъркате, където не ви е работата.Второ: новината я има в официалния сайт ***.subaru.bgТрето: най-подкован технически е само бавареца. И аз бях срещал някъде инфото , че Jensen са първия сериен автомобил с 4х4 задвижване.
  • #73
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Nick ( преди 13 години )
    Познавам този модел на Ауди доста добре, понеже брат ми кара такова. То попринцип е по-бързо от импреса, но в случая е с К04 турбини, които са от РС4 и напрактика е около или над 450 к.с.Даже се чудя защо му дърпа само толкова на Субаруто.
  • #72
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ima6e na vremeto edin Subarufen=***, kade si sega be ? Ne se izdava6 ot sram?