IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru празнува 40 години 4Х4

Японците слагат няколко версии на системата SAWD на своите автомобили

Subaru празнува 40 години 4Х4

Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела.

От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила
Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г.

Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.

В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.

Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.

Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.

Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.

Тагове: subaru 4x4
0 от 500
  • #91
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 13 години )
    До Дърваруфен:да уточня, че с Пропов сме различни хора, но ти ако искаш вярвай. Абсолютно съм съгласен с теб, че дизайна им куца и особено след като изпуснаха нишката след 2008 г.Всичко останало няма значение и е обект донякъде на субективни фактори.
  • #90
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Jiovanni ( преди 13 години )
    Друго схващане е ча само и единствено AWD системата е нещото, което прави автомобила проходим - не е така - много сериозно влияние оказват и шасито, купето, просветът, тежеста и др.Не е случайно, че фирми като Субару, Тойота и ВАГ имат различни 4х4 системи за различните си автомобили. Даже Субару отиват по-далеч слагат разлибни системи на един исъщ модел в зависимост отдвигател и кутия.В заключение искам да кажа, че съм карал две 4х4 Системи - TORSEN и SAWD на Субару и че фенщината не струва.
  • #89
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Jiovanni ( преди 13 години )
    Здравейте,виждам, че тук се изказват страховити мнеия за 4х4 и бих искал да внеса някои малки уточнения. Торсен и Халдекс НЕ са дело на германските инженери, както бе внушено по-долу. Беше внушено също така, че халдекс е лоша система. Не е така Лендроувър, Волво и Сааб палзват много успешно Халдек и КросХалдекс. Освен това се внушава, че системите, които ползват елекроика са лоши... това е остаряло разбиране - доказателство са системити "Терен контрол" при Лендроувър и Лендкрузър. Следва >>>
  • #88
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Stojan Malkotarnovsk ( преди 13 години )
    Vtora godina otkak sam s edin 12-godi6en Forester - i traktor ne sam tarsil, a vjarvajte tuka zimata si e zima, njamam vreme - shtjah da vi pratja malko film4eta - da gledate, KIKO e mnogo prav - za gumite - mnogo sa vazni, zatova tija klipove deto gi puskate tuka gi priemam pod uslovie - ne se znae izob6to kakvo e polozenieto, Istinata e , 4e pove4e na druga kola njama da se ka4a - samo SUBARU
  • #87
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Големи машини правят Субару!Евала!
  • #86
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Субаро бяха някога, сега Тойота ще ги затрие! Кико, истината се крие в думите ти: "Субару вози като Мерцедес"!
  • #85
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Така е баварец и ВАГ имат добри системи 4х4,но както сам отбеляза те са надценени и прекалено скъпи.Освен това са добри,но на пътя,а не извън него.Излязат ли на труден терен стой та гледай.Те за това и не излизат,и за това нямат оффроуд машини просто защото нямат читаво 4х4.
  • #84
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    Колкото по-пригоден за офроуд е един автомобил, толкова по-дълго време ще търсиш трактор, за да те измъкне. - това е ценно, ще гледам да го запомня.да мисля че на субаро системата наистена е добре настроена. не подценявам инженерите на VW но мисля че халдекса просто не може да прехвърли много торк към зацепеното колело заради принципа си на действие и затова техните системи с халдекс са надценени. но и те имат добри в най скъпите си модели но те обикновено са твърде ниски и с широки гуми.
  • #83
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    (в)Дървен,Ходи си сипи едно двойно и ш`ти мине.
  • #82
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Дърваруфен ( преди 13 години )
    Кико Пропов - виждам че си отявлено фенче: просто в поздравите по случай юбилея, пиши на Субару повече да не използват тесли, брадви, триони и др.подобни дърводелски инструменти при направата на ...хм "колите" си.Това е, нали го запомни?