Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела. .jpg)
От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г..jpg)
Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.
В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.
Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.
Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.
Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.



1