IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru празнува 40 години 4Х4

Японците слагат няколко версии на системата SAWD на своите автомобили

Subaru празнува 40 години 4Х4

Преди 40 години на пазара излиза първият автомобил Subaru, снабден с революционната за времето си система за симетрично задвижване на четирите колела.

От тогава тя е преработвана некоколкократно, но си остава емблема на японския производител. До момента в цял свят са продадени близо 12 млн. автомобила
Subaru 4X4, което представлява около 56% от общите продажби на марката. А първият, снабден с тази система, е Subaru Leone Estate Van 4WD от 1972 г.

Юбилеят ще бъде отбелязан по време на изложението в Женева, съъобщиха от компанията Fuji Heavy Industries Ltd., която произвежда автомобилите Subaru. На изложението ще бъдат представени Impreza хечбек с 5 врати и спортното купе BRZ, както и основоположникът Subaru Leone.

В момента японската марка монтира няколко варианта на системата си задвижване на четирите колела. Версията VTD с променливо разпределение на въртящия момент включва междуосев диференциал и многодискова хидравлична муфа за блокаж с електронно управление. 45% от мощността се предава на предния мост, а 55% - на задния. С VTD се оборудват мощните Legacy GT, Outback 3.6, Tribeca и WRX STI с автоматична трансмисия.

Системата за двойно задвижване с активно разпределение на въртящия момент, е предназначена за по-икономичните модели и променя в реално време подаването на мощност към двете оси. В обичайни условия съотношението между мостовете е 60:40 в полза на предните колела. Подобна система се монтира на Legacy, Outback 2.5, Impreza и XV с трансмисия Lineartronic, както и на Forester с автоматик.

Третият вариант на двойното предаване на Subaru е предназначен за механични скоростни кутии. Има междуосев самоблокиращ диференциал с вискомуфа, който разпределя въртящия момент поравно между двата моста. В обичайни условия при него въртящият момент между предните и задните колела е 50:50. Със системата са оборудвани Subaru Legacy, Forester, Impreza и XV.

Със системата с многорежимен междуосев диференциал (DCCD) се оборудват „заредените” модели на Subaru. Тя използва съчетание между механичен и електронен блокаж на диференциала. Въртящият момент се предава в съотношение 41:59 в полза на задните колела. Механичният блокаж има по-бърза реакция и сработва преди електронния, а самата система демонстрира оптимален баланс между острота на управлението и стабилност на автомобила при работа с голям въртящ момент. С такава система се оборудва Subaru WRX STI с ръчни скорости.

Тагове: subaru 4x4
0 от 500
  • #41
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    От много години се интересувам от коли и над двайсетгодишните ми изследвания показват - субару е най-добрата кола в света. Най-добро 4х4, най-добра надеждност, най-добра сглобка, най-голямо задоволство на клиентите, най-добър център на тежестта. Някои ще кажат че са грозни, ами това е най-важното - така си ги купуват хора които разбират наистина от коли, а не лигльовци-гъзари за пред дискотеката. Субару не е за пред дискотеката, тя е за истинския живот.
  • #40
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    До оня умник дето вика че куатро било най-доброто. Ти знаеш ли какво е торсен диференциал с най-обикновено ламелно зацепване? Защото това е системата на куатро. За мокър път и рали е добра, за кал и сняг - не.
  • #39
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
  • #38
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Чували ли сте за Ленд Роувър? Ето това е легенда!
  • #37
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В крайна сметка не е важно кой какво е измислил,а това,че Субару чества юбилей 40 г от създаването на своето 4х4,което се е доказало,че е най-доброто.Има тестове направени от специалисти.Тях гледайте,а не разни аматьорски клипчета на които нито знаете дали автомобила е с подходящи гуми,нито дали му е в изправност системата 4х4.Влезте и в някой оффроуд клуб и прочетете хората,които реално излизат с колите си на трудни терени какво казват.Всичко останало са приказки под шипковия храст.
  • #36
    10 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    нива-та има доста проста система - 3 диференциала и средния може да се локва ръчно. ако едно предно и едно задно загубят трякшън и е до там. в типична офф-роуд ситуация когато две колела по диагонал "увиснат" и си аут. но в повечето случаи си е ок руската машина.
  • #35
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
  • #34
    4 rate up comment 10 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    в крайна сметка нито ауди нито субару са измислили торсен или халдекс така че не са измислили и 4х4. важно е на колата ти каква система е инсталирана и как работи. преди година АутоБилд тестваха коли 4х4 и май 4матик се представи най-добре а мисля и нисан GT-R също, а той е с електронно контролираните системи каквито инсталират на топ ауди и БМВ модели
  • #33
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Че то има още японски фирми бе главчо.Ама ти от къде да знаеш.
  • #32
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хайде Субару честват 40 г. от създаването на тяхното 4Х4,а да попитам ВАГиналите тяхното куатро на колко години е ще не разбрах?После разправяйте кой от кой бил копирал...