IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва Passat B8

Осмото поколение на Volkswagen Passat ще се изработва от 2014 година.

Идва Passat B8
Освен популярните версии седан и комби ще се правят и кабриолет и купе. Според немският Auto Bild, купето ще бъде с четири места, както и кабриолета.  
 
 
Новата генерация на Passat има фирмен код B8, като ще смени представения миналата година В7. Макар сега актуалната версия да се води за ново поколение, разликите с В6 не са големи и тя се приема по-скоро за модернизация. Вероятно това е и причината седмото поколение да има живот от само около 4 години.
 
 
Основната промяна при В8 ще бъде новата платформа, MQB-B, която ще замени сега използваната PQ47. Новата платформа MQB всъщност ще стои в основата на всички модели на Volkswagen, освен най-малкия up/Lupo и най-големите и луксозни Phaeton и Touareg.
 
Сред положителните характеристики на новата платформа са ниско собствено тегло, безопасност и вариабилност. MQB (Modulare Querbaukasten) позволява по-добро използване на вътрешното пространство.
 
 
Освен при Passat B8, платформата MQB-B ще бъде използвана и от новото поколение на Audi A4, макар двата модела да имат различно разположение на двигателя – напречно при Passat и надлъжно при A4.
 
 
Външния вид на новия Passat ще бъде отговорност на Валтер де Силва, главният дизайнер на VW Group. Не бива да се очаква някаква радикална промяна във външния вид на Passat, но той ще бъде по-агресивен в сравнение със сегашния модел. Предницата ще е по-висока, а във фаровете ще има диодна секция.
 
 
Новият Passat по размери ще се приближи повече до Phaeton. Volkswagen се отказа от проект 511, модел който би бил на базата на Audi A6, така нищо няма да пречи на по-големите размери на новия Passat.
 
При двигателите освен модернизираните агрегати ще ивдим и някои нови. Няма да липсва 1.4 TSI (с мощност 97 kW и максимален въртящ момент 200 Nm, както и с мощност 112 kW и 230 Nm), 1.8 TSI (134 kW, 250 Nm), 2.0 TSI (157 kW, 280 Nm и 186 kW, 350 Nm), дизеловите 1.6 TDI (78 kW, 250 Nm), 2.0 TDI (107 kW, 320 Nm и 132 kW, 380 Nm), както и 2.0 BiTDI (152 kW, 450 Nm).
 
 
Разбира се и при новото поколение ще видим версията 4х4 4Motion. Ще има и „мека” хибридна версия, както и пълен хибрид тип plug-in. Първо на пазара ще се появи седанът, а малко след това и комби версията. Във Volkswagen вече са решили да пуснат и втора генерация на купето с четири врати Passat CC.
 
 
Новият Passat CC ще се произвежда още от средата на 2013 година (но според други сведения това ще стане най-рано към 2015 г) Идеята е купето да бъде разположено под купето Audi A5 и да бъде конкурент на планирания нов Opel Calibra.
 
Passat кабрио ще замени модела EOS и ще допълва Audi A5 кабрио. За разлика от Audi, кабриолетът на Passat ще има твърд сгъваем покрив.
 
 
Новата генерация на Passat ще играе важна роля в плановете на Volkswagen да се превърне през 2018 година в най-големия производител на света.
 
Сега актуалната версия на Passat е много успешна, като през миналата година са продадени близо 1 милион броя от Passat B7.
0 от 500
  • #56
    4 rate up comment 2 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Говоря ти за най-високото ниво на оборудване на Пасат- Highline- то включва лети джанти, централни и т.н. и пак е по-евтин с 6 000 лв.!! Чети бе!
  • #55
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Приус ( преди 14 години )
    Чета тук,че някой намесва хибридите и като собственик на 3-то поколение Приус не мога да не се намеся.Значи преди да си взема Приуса карах най-различни марки,но предимно немски.Ей откакто съм с тази кола се родих.Не е само икономията на гориво.Усещането,сливането,симбиозата между водача и машината.Това е автомобила с една от най-ниските цени на км.Един от най-безпроблемните,сигурни и високотехнологични във всяко едно отношение.Препоръчвам на всеки да направи едно пробно каране с тази кола.
  • #54
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ехх, а пък пасат с навигация + централно + лети джанти + кожа сигурно струва повече от авенсис със същото.Айде моля стига глупости - както се вижда авенсиса е доста по-долу като цена от пасата и въобще двете коли не са в един ценови клас, за да се сравняват.
  • #53
    4 rate up comment 2 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Казах, че Тойота има един от най-модерните 1.8, какъвто във Фолксваген нямат изобщо като технология. И, моля те , говорим за двигателно изкуство, присъщо на японците, не говорим за елементарно турбинирани двигатели, така всеки знае. Италианците имат страхотни и бързи двигатели, които много ме радват, но не може да сравняваш атмосферен двигател с турбиниран.
  • #52
    1 rate up comment 4 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Да, но Авенсис дизел Luxury струва 63 000лв., докато същ Пассат 2.0 ТДИ със 6 000лв. по-малко!
  • #51
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До LEXUS ( преди 14 години )
    Шо се отнася до модерен двигател с обем 1.8, бензинов! Изобщо не си мисли за Тойота! Най-добрия такъв мотор е 1750 TBI на Alfa romeo. Това е ясно като бял ден! Точно за това има толкова много марки коли- за да може всеки да направи по нещичко наистина добро! Няма смисъл от писане на глупусти и келешлък- тая марка дето съм и фен всичките модели са най-хубави!!! Няма такава марка. Всяко стадо си има черни овце!
  • #50
    2 rate up comment 2 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Еми още по-лошо за немските щом Тойота е имала такъв мотор 99-та година, а немците нямат такъв и днес, а само ръгат турбини, защото моторите им са бавнооборотни дървета.
  • #49
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    LEXUS, добре. Отворих ценовите лиси и равносметката:Нов авенсис може да вземеш за 33 990 лв, а нов пасат за 39 990 лв.Не знам ти какви цени гледаш, но като гледам и сега положението е както преди, само дето цените и на двете марки са паднали с няколко хиляди.
  • #48
    2 rate up comment 2 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Преди няколко години не е сега.такива кръчмарски приказки "ама преди няколко години, май беше, ама не беше, ама Голф за тия пари ,или нее, ама Пасата е скъп, ама нее" са ми писнали! Отвори ценовите листи на Тойота и Фолксваген днес и тогава се изказвай.
  • #47
    2 rate up comment 2 rate down comment
    LEXUS ( преди 14 години )
    Емисиите на Туарег анти-хибрид са 193 гр./км.