IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford ще „отслабва”

През следващите 5-6 години Ford възнамерява да намали собственото тегло на моделите си с между 120 и 320 кг.

Ford ще „отслабва”
От фирмата така възнамеряват да помогнат за съкращаване разходите на гориво с 25%. Това съобщи пред агенция The Detroit Bureau директорът на Ford по глобалните модели, Дерек Кюзак.
 
Според него, съвременните автомобили са станали доста тежки в сравнение с предшествениците си, благодарение на увеличаващото се оборудване и мерките за безопасност. Новите технологии стават все повече, някои от тях се монтират задължително на автомобилите и всичко това непрекъснато повишава теглото, дори на базовите версии.
 
 
Според Кюзак, тегло в повече или по-малко само с 30-40 кг. вече дава значително отражение върху разхода на гориво. Ако се постигне снижаване но собственото тегло на автомобилите, това ще позволи двигателите V8 да се заменят с по-икономичните V6, при това без да се прави компромис с динамиката и мощността. Този процес има бъдеще и постепенно V6 ще бъдат заменяни с редови четирицилиндрови двигатели.
 
Особено важно е да се намали собственото тегло на електромобилите, които заради акумулаторите са значително по-тежки от стандартните, заявява Кюзак.
 
Във Ford ще заложат на използването на по-леки материали и композитни смеси при производството на автомобили. Стоманени детайли ще бъдат заменяни през следващите години с алуминиеви или карбонови.
 
Според Кюзак намаляването на собственото тегло на колите трябва да започне от намаляване теглото на платформите. Този процес обаче, може да доведе до повишаване цените на новите автомобили и затова във Ford търсят начини да избегнат това.
 
Днес най-лекият модел на Ford е Fiesta, която има собствено тегло от 1041 кг.
0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Кога фиестата е била 15 000 лв?Пълна лъжа!На супер промоция беше 17 990 лв.Я се скрий бе,селянче!Като нямаш пари и караш 18 годишна фиеста,с тъпите лъжи заблуждаваш само себе си.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Ами тя старата не се произвежда вече близо 3 години. Това е евтина кола, като базовият модел започваше от 15000 лева. Какво може да очакваш? Лукс като в Ауди или Пасат за 50 бона? Отиваш, пробваш и като ти хареса или не ти хареса, купуваш или не купуваш. По-просто от това няма-да ти хареса някой модел. По-сложно е да избягаш от уловките на търговците. Там вече може да си тотално разочарован след време.
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Abe onzi den se kachih v starata fiesta i kato otvarqm vratata imam chuvstvoto che butam ogromnata vrata na pasata! A kato svalqm prozoreca i korata na vratata se murda! E takova chudo ne bqh vijdal!!! Golqmo durvo be pichove! Mnogo me razocharovaha ford. Bqh se navil da si vzema Mondeo, no may shte zaloja na Skoda Oktavia. Vse pak v novoto Mondeo oshte ne sum vlizal. Nadqvam se da e po rafinirano ot starata fiesta.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Прав си, новата Фиеста е с 55 кг по-лека от старата . Все пак зависи, какви данни се гледат за тия тегла, защото може да се отнасят за незареден с гориво и пътник автомобил, а може и да се отнасят за зареден с гориво, масла и течности + стандартно тегло на шофьора. Ето какво пише в моята брошура за моята Фиеста 2006: Собствена маса и се пояснява Представлява минималното тегло, като това на водача е предвидено 75 килограма ( аз стигам 120) , взето е предвид теглото на всички пълни резервоари за течности, резервоарът за гориво е пълен 90 %, като е възможно и производствено отклонение в определени допуски. Та теглото на ambiente е 1096, а при Ghia стига со 1113 кг. Нали се сещаш, че е много лесно някой производител да ползва съвсем различни данни за теглото на автомобилите си, като не включи теглото на горивото, маслата, течностите и шофьора. Руснаците навремето имаха една много хубава дума за това тегло снаряженная масса. Странно наистина, как 55 килограма по-малко се усещат при един автомобил. Имах възможност да сравня моята с 1.25 л мотор и новата със същото задвижване. Определено в завои новият модел сменя посоката по-добре с по-малко накланяне. Поне така се усеща, въпреки, че не съм сигурен, дали би се справил по-добре в завои от стария модел. И между другото, тая новина за плановете на Форд за по-малко тегло и разход на гориво, излезе преди година може би, ако не и повече. Обаче оставам на позицията си, че Форд късно се сетиха за алуминия, който се споменава в статията. Други фирми ползват тоя метал доста отдавна. Засега само БМВ загатна, че ще ползва и карбон в бъдещите си модели. Форд поне тоя път се сетиха на време да загатнат, че и те имат планове за карбона. Да видим. Преди пенсия може и да имам късмет да пробвам новите материали, а може и да нямам, защото от 9 години се занимавам с най-вредния метал алуминия. Сега не ми развивайте теории, че има и по-вредни. Не, няма.
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Не се сещат чак сега Форд. Още новата Фиеста обръща тенденцията и е специално проектирана да бъде по-лека от предния модела. Ако не се лъжа 40 кг. е по лека при аналогични версии, при това бидейки по-безопасна и добре оборудвана.В момента в класа само Мазда 2 мисля, че е по лека.Все пак, обаче, Фиеста например тежи почти колкото Сиера навремето (подобно е и при другите марки).
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Това е философията на покойния Колин Чапман. Чудя се, защо чак сега от Форд се сещат, че за да се движи добре една кола, трябва да е лека. Едно е да претендираш за това, че произвеждаш спортни модели, друго е да предприемаш правилните действия в тая насока. Не може само с едно окачване да се очакват чудеса. Другите автопроизводители не спят и хубавото лесно се копира. Ако наистина постигнат тая цел без увеличаване на цената, бъдещето пред автомобилите с ДВГ изглежда светло.
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Реалист ( преди 14 години )
    Ами достатъчно силни са, за да ги купуват милион и половина европейци годишно, плюс още няколко милиона в останалия свят.Ако нямаш нищо умно да кажеш, по-добре не ни давай писмени доказателства за това, колега. Така разсейваш всички съмнения за твоята умствена сила.
  • #4
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    То ФОРД са си достатъчно слаби автомобили, ако отслабнат още малко ще падна в класа на лада :D
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    това се отнася за щатите, двигателите V8 да се заменят с по-икономичните V6
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    И много ги копират!