IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford ще „отслабва”

През следващите 5-6 години Ford възнамерява да намали собственото тегло на моделите си с между 120 и 320 кг.

Ford ще „отслабва”
От фирмата така възнамеряват да помогнат за съкращаване разходите на гориво с 25%. Това съобщи пред агенция The Detroit Bureau директорът на Ford по глобалните модели, Дерек Кюзак.
 
Според него, съвременните автомобили са станали доста тежки в сравнение с предшествениците си, благодарение на увеличаващото се оборудване и мерките за безопасност. Новите технологии стават все повече, някои от тях се монтират задължително на автомобилите и всичко това непрекъснато повишава теглото, дори на базовите версии.
 
 
Според Кюзак, тегло в повече или по-малко само с 30-40 кг. вече дава значително отражение върху разхода на гориво. Ако се постигне снижаване но собственото тегло на автомобилите, това ще позволи двигателите V8 да се заменят с по-икономичните V6, при това без да се прави компромис с динамиката и мощността. Този процес има бъдеще и постепенно V6 ще бъдат заменяни с редови четирицилиндрови двигатели.
 
Особено важно е да се намали собственото тегло на електромобилите, които заради акумулаторите са значително по-тежки от стандартните, заявява Кюзак.
 
Във Ford ще заложат на използването на по-леки материали и композитни смеси при производството на автомобили. Стоманени детайли ще бъдат заменяни през следващите години с алуминиеви или карбонови.
 
Според Кюзак намаляването на собственото тегло на колите трябва да започне от намаляване теглото на платформите. Този процес обаче, може да доведе до повишаване цените на новите автомобили и затова във Ford търсят начини да избегнат това.
 
Днес най-лекият модел на Ford е Fiesta, която има собствено тегло от 1041 кг.
0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    http://***.ford.bg/files/priceslists/New_Fiesta_MY2011_Pricelist_V3.pdf базова фиеста струва 19 990 лв. само с две възд. възглавници.И това в 21 век...!!! Всичко останало се доплаща.ПЪЛЕН ***!
  • #20
    0 rate up comment 9 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    BGRS-iska6 da mi kaje6,4e po-ewtiniqt i to s mnogo Ford e po-dobur ot VW-to.Stiga si se izlagal be mom4e.
  • #19
    0 rate up comment 8 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Nqma kakwo da si goworim powe4e-KUPUWAITE PO-SKUPOTO TOGAWA 6TE ZNAETE,4E PONE E PO-KA4ESTWENO,A NE EDNODNEWKATA FORD!
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Всъщност, базовата версия е 17500 лева. Тая за 20000 лева е с по-високото ниво на оборудване Trend, Ето и какво може да вземеш за 20 000 лева:Колко спестявам? Минимум 4 090 лв. от ценоразписната цена 24 080 лв.Кой е модела?Ford Fiesta Trend 5 врати 1.25 Duratec 82 к.с. Какво е стандатно? ABS система против блокиране на спирачките с електронно разпределение на спирачното усилие (EBD)Асистент за аварийно спиране (***)Автоматично задействане на аварийните светлини при интензивно спиранеИнтелигентна система за защита (IPS) с предни въздушни възглавнициISOFIX точки за закрепяне на детски седалкиФарове с функция "Изпрати ме до вкъщи"Брони и заден спойлер в цвета на купетоДвусекторни би-халогенни фарове с потъмнение гнезда Тонирани стъкла Електрическо сервоуправление (EPAS) Централно заключванеЕл. регулируеми и отопляеми странични огледалаРегулиране на волана по височина и дълбочина Система Ford EasyFuel за зареждане без капачка, предотвратяваща погрешно зареждане Радио/CD плеър с 4 тонколони, двуредов дисплей, управление от волана и AUX входКлиматична инсталация с поленов филтърДистанционно управление на централното заключванеПредни ел. стъкла, на водача задействане с еднократно натискане и защита от прищипванеПътен компютърРегулиране шоф. седалка по височинаСтранични огледала и ръкохватки в цвета на купетоВолан с кожена тапицерияОсвен това бъди сигурен, че в Мото Пфое ще ти предложат и отстъпки за кой да е друг модел. Ако трябва да говорим за лоша оферта, достатъчно е да отворим сайта на Фолксваген и да видим какво се предлага за 19 000 лева Поло с 60 к.с. Мотор. Това Поло няма дори ел.огледала, делима задна седалка, джобове в предните седалки, имобилайзер ( странно от какво икономисват Фолксваген), Но дори и тоя мотор е достатъчен, за да се откаже човек. Да видим нещо, конглокентно на Fiesta Trend с 82 к.с и подобно оборудване. Това е Polo 1.4 FLY с 85 к.с., за което казах, че няма ел огледала и делима задна седалка. 24626 лева. Разликата е над 4600 лева. Няма какво да си говорим повече.
  • #17
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    По-смешна кола о Фиеста не знам да има http://***.ford.bg/files/priceslists/New_Fiesta_MY2011_Pricelist_V3.pdf 19 990 лв. за база,само с две въздушни възглавници,...!!!...не е шега,като първите дачии.Всичко от тук нататък се доплаща,странични възглавници,завеси,ESP,....
  • #16
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Така е,слушам съветите на изпателите.По-далече от Форд,по-малко проблеми.
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Човек, много просто могат да се проверят твърденията ми. Обаче аз те съветвам друго. Послушай познатите си, които дават насоки за живота ти. В противен случай ще пропаднеш много и няма да се учудя, ако един слънчев ден се окажеш в затвора или някоя канавка до пътя. Такива *** като теб имат само такава съдба.
  • #14
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Юрий Гагарин ли си,BGRS ли си,няма значение с колко имена пишеш.Все на *** миришеш.Може и 4 900 лв. да е струвала фиестата.Като я знам какъв китайски леген е и това и е много.Важното е ти да си вярваш.И без друго отдавна никой не те бръсне тук за човек.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Модел 2002, а след това и фейслифта от 2006 година, бяха с базова цена 15000 лева в България. Това бяха моторите 1.3 л. със 70 к.с., а през 2006 година на тая цена се продаваше и моделът, който закупих аз - 1.25 л. , 75 к.с. Тогава бе изчезнал като базов 1.3 литровия мотор със 70 к.с., но се появи отново, а моделът със 75 к.с. поскъпна.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Юрий Гагарин ( преди 14 години )
    Аз също помня набиващите се в очите реклами на предишната Фиеста с две врати за 14 999 лв.Имаше я в много вестници и по билбордове из цяла София.Преди 5-6 год.и дълго след това.